Blir babydrømmen virkelighet?

Lykke til Valli ❤️ Håper du får en fin opplevelse av det hele :)
 
Ja da var egguttaket overstått. Det ble 3 egg på oss, og de så ifølge labben veldig fine ut. Jeg velger å tenke kvalitet over kvantitet og håper gullegget er blant disse tre. Egguttaket gikk greit. Ble god og rusa på vival i forkant. Bedøvelsen og stikkingen på venstre side kjente jeg nesten ikke en gang. Men når de skulle stikke på høyre eggstokk var det verre. Den lå ifølge legen litt bak livmora og var verre å komme til. Det var veldig vondt, MEN det gikk veldig fort så det var abslolutt overkommelig. Nå er det bare å komme seg hjem til sofaen, og vente på telefon fra Porsgrunn. De skal ringe i morgen etter kl 12 for å fortelle hvordan det går med eggene våre ❤️
 
Kvalitet er bedre en kvantitet ja! Håper på god befruktning ❤️❤️
 
Ja da ringte de fra Porsgrunn. Et av eggene våre har blitt befruktet. Av de tre eggene som ble hentet ut var ett kun eggeskall, et utviklet seg ikke riktig, og et ser bra ut. Vi har ett bitte lite håp. Jeg er så syk nervøs. Tenk om det ikke utvikler seg riktig og vi ikke får satt det inn De sa st vist vi ikke hørte noe i morgen skulle vi møte opp til avtalt tid for innsett. Men vist de ringer betyr det at egget vårt ikke har utviklet seg videre. Så nå er ingen nyheter gode nyheter. Jeg klarte å være optimistisk i går selv om det vare var snakk om tre egg ut, men nå er jeg langt fra like sikker lenger. Det er så sårbart med bare et egg. Uansett er det bare å håpe på at det utvikler seg fint og at det blir innsett i morgen ❤️
 
Da kom den telefonen vi absolutt ikke ønsket å få. Egget har ikke delt seg slik det skal, og det blir dermed ingen innsett. Å si at jeg har der forjævlig nå er en underdrivelse.
 
Da kom den telefonen vi absolutt ikke ønsket å få. Egget har ikke delt seg slik det skal, og det blir dermed ingen innsett. Å si at jeg har der forjævlig nå er en underdrivelse.
Åh så utruleg kjipt!! Veit akkurat korleis du har det. Samme skjedde oss på 2. forsøk. Det absolutt verste er å ikkje få innsett. Men på forsøk nr. 3 fekk eg satt inn to blastocystar (!) og fekk positiv test!! Er 6+6 i dag. Ting kan snu fort med annan type behandling og ny syklus. Ikkje gi opp!! Sender mange styrkeklemmar ❤️
 
Åh så utruleg kjipt!! Veit akkurat korleis du har det. Samme skjedde oss på 2. forsøk. Det absolutt verste er å ikkje få innsett. Men på forsøk nr. 3 fekk eg satt inn to blastocystar (!) og fekk positiv test!! Er 6+6 i dag. Ting kan snu fort med annan type behandling og ny syklus. Ikkje gi opp!! Sender mange styrkeklemmar ❤️
Åå, tusen takk for gode ord ❤️ Det varmer mye når alt føles dritt. Så godt at det klaffet for dere! Lykke til med graviditeten❤️
 
Da kom den telefonen vi absolutt ikke ønsket å få. Egget har ikke delt seg slik det skal, og det blir dermed ingen innsett. Å si at jeg har der forjævlig nå er en underdrivelse.
Så utrolig trist å høre:sad010 Venter selv på tlf fra klinikken i skrivende stund for å høre om noen av de 8 eggene er blitt befruktet! Sykt nervepirrende! Kommer til å gå i kjelleren om det ikke går veien. Mange klemmer til deg❤️
 
Ånei så trist!!! :( Har selv under et fryseforsøk opplevd at embryoet ikke overlevde opptiningen, jeg var helt knust. Det er en mager trøst, men når du ikke har fått innsett så er forsøket avbrutt, derfor tells ikke dette som et forsøk. Det er fint å vite at man ikke mister et forsøk, selv om det ikke fjerner den sorgen over de triste nyhetene idag. Mange gode tanker og klemmer til deg ❤️❤️
 
Så utrolig trist å høre:sad010 Venter selv på tlf fra klinikken i skrivende stund for å høre om noen av de 8 eggene er blitt befruktet! Sykt nervepirrende! Kommer til å gå i kjelleren om det ikke går veien. Mange klemmer til deg❤️
Åå takk for klemmer og gode ord ❤️ Krysser fingrene for befruktning hos deg!
 
Ånei så trist!!! :( Har selv under et fryseforsøk opplevd at embryoet ikke overlevde opptiningen, jeg var helt knust. Det er en mager trøst, men når du ikke har fått innsett så er forsøket avbrutt, derfor tells ikke dette som et forsøk. Det er fint å vite at man ikke mister et forsøk, selv om det ikke fjerner den sorgen over de triste nyhetene idag. Mange gode tanker og klemmer til deg ❤️❤️
Tusen takk for gode ord ❤️ Blir noen tøffe dager fremover, men det går seg jo til etter hvert. Håper de treffer bedre og det blir flere egg ut nestegang
 
Nå har det gått ei stund siden sist oppdatering. Årsaken til det er rett og slett at jeg gikk på en smell etter det første prøverørsforsøket vår feilet, nesten før det hadde begynt. Når jeg ser tilbake på det nå tenker jeg at jeg var veldig positivt innstilt i forkant, noe som jo er bra men jeg var kanskje litt dårlig forberedt på at slt kanskje ikke skulle gå veien med en gang. Selv når de kun fikk ut 3 egg var jeg positivt innstilt og tenkte at ett av dem er gullegget. Når dagen for egginnsett endelig kom våknet jeg tidlig om morgenen med en forferdelig dårlig følelse. Jeg lå egentlig bare å ventet på telefonen om at egget hadde stoppet å utvikle seg. Så når klokka var åtte og telefonen ringte viste jeg va de ville si, men likevel gikk jeg helt i kjelleren og det ble starten på noen tøffe uker. Nå har vi sammen klart å legge det forsøket bak oss, og begynne å se fremover. Vi planlegger sammen med Porsgrunn oppstart av nytt forsøk på neste mens som er forventet i slutten av oktober. Opplegget denne gangen blir noe helt annet enn med førsterunden:
❤️ lang protkoll der vi begynner med syrnarela. nesespray på syklusdag 20
❤️ Spraye i ca 15-20 dager
❤️ Oppstart med menopur 300 IE etter sprayperioden i 9 dager før kontroll.
❤️ Fyremadel og tilslutt ovitrelle
Et helt annet opplegg så da håper vi på et helt annet resultat. Skal også ta nytt sett med hormonprøver neste syklus da det nesten har gått et år siden forrige gang. Jeg er så spent, men litt mer engstelig denne gangen. Er også spent på komboen nesespray og migrene. Er så redd for 20 dager med hodepine. Er også litt engstelig for at 300 IE menopur skal bli for kraftig kost for eggstokkene mine og at jeg blir overstimuler. Jeg skal jobbe hardt med å ikke ta sorgene på forskudd, og ta tingene som de kommer ❤️
 
Åh, dette gjør meg vondt å lese! Men det er ikke rart at du gikk i kjelleren, IVF er virkelig ikke noen spøk. Jeg har selv i ettertid tenkt mye på hvor tøft det var å være i den bobla, selv om jeg også som du beskriver var veldig naiv og positiv når vi startet det første forsøket vårt. Men kanskje godt det på en måte, at vi beskytter oss selv og holder på håpet? Håper den nye protokollen gir bedre uttelling!! ❤️ Skal du allerede begynne med synarela denne uken?
 
Åh, dette gjør meg vondt å lese! Men det er ikke rart at du gikk i kjelleren, IVF er virkelig ikke noen spøk. Jeg har selv i ettertid tenkt mye på hvor tøft det var å være i den bobla, selv om jeg også som du beskriver var veldig naiv og positiv når vi startet det første forsøket vårt. Men kanskje godt det på en måte, at vi beskytter oss selv og holder på håpet? Håper den nye protokollen gir bedre uttelling!! ❤️ Skal du allerede begynne med synarela denne uken?
Ja jeg tenker at postitiviteten og håpet er viktig å beholde selv om det er tøft, for vist ikke tror jeg det blir vanskelig å stå i ❤️ Nå krysser vi fingrene for dette nye forsøket. Er jo veldig glad for at Porsgrunn har valgt å prøve noe helt annet, når det vi gjorde forrige gang tydelig vis ikke nyttet. Mensen er forventet om ei uke, så da begynner jeg med synarela på syklusdag 20, det er ca 3 uker til etter som jeg forsto fra meldingen fra Porsgrunn, men jeg skal sende melding til de når mensen kommer for mer utfyllende informasjon :) planlegger egguttak i uke 50!
 
Ja jeg tenker at postitiviteten og håpet er viktig å beholde selv om det er tøft, for vist ikke tror jeg det blir vanskelig å stå i ❤️ Nå krysser vi fingrene for dette nye forsøket. Er jo veldig glad for at Porsgrunn har valgt å prøve noe helt annet, når det vi gjorde forrige gang tydelig vis ikke nyttet. Mensen er forventet om ei uke, så da begynner jeg med synarela på syklusdag 20, det er ca 3 uker til etter som jeg forsto fra meldingen fra Porsgrunn, men jeg skal sende melding til de når mensen kommer for mer utfyllende informasjon :) planlegger egguttak i uke 50!
Jeg mente å skrive om du skulle starte denne syklusen, ikke denne uken. Men utifra hva du skriver ser at du starter neste syklus :) Så spennende! Måtte tiden gå fort ❤️
 
Nå har jeg lest gjennom hele dagboken din. For en reise.. jeg slutter ikke å bli imponert over alt vi damer skal måtte gå gjennom. Heldigvis er premien på den andre siden så fantastisk fin:Heartpink Skal selv igang med ivf snart, og kjenner jeg er veldig spent. Skal absolutt ikke ha for høye forventninger kjenner jeg. Optimistisk realist:hello2 Ønsker deg masse lykke til videre, og gleder meg til å følge deg:joyful:
 
Back
Topp