Akkurat nå sitter jeg på nattevakt og teller ned timene til jeg kan dra hjem å sove. Men før jeg kan dra hjem skal jeg stikke innom blodprøve labben å få tatt nye hormonprøver når den åpner. Det er nemlig mensdag 3 i dag og Porsgrunn vil ha et nytt sett med blodprøver å gå ut ifra. Jeg sitter å tenker over ivf reisen så langt og hva som ligger foran oss. Egentlig helt siden den mislykkede IVF forsøket i september har jeg slitt med uregelmessige sykluser og en kropp som ikke spiller på lag. Det har gjort ivfen vanskelig å planlegge og ført til flere utsettelser. Som nevnt tidligere fikk også psyken seg en trøkk etter det mislykkede forsøket, men jeg gikk noen runder med meg selv, og tok kontakt med psykolog for første gang i mitt liv for å få hjelp til å bearbeide alle følelsene denne prosessen drar med seg. Det er noe av det beste jeg har gjort for meg selv
Det har gitt tilbake optimismen og troen på neste ivfforsøk i januar. Kjenner spenningen begynner å melde seg. Jeg skal starte med lang protokoll og nesespray ca 27. desember. Er det noen som har erfaring med det? Er litt bekymret for hvordan komboen migrene og nedregulering av hormonsystemet skal bli. Haha det ble et lengere og mer rotete innlegg enn tenkt. Men sånn er det iblant