Blir babydrømmen virkelighet?

Nå har jeg lest gjennom hele dagboken din. For en reise.. jeg slutter ikke å bli imponert over alt vi damer skal måtte gå gjennom. Heldigvis er premien på den andre siden så fantastisk fin:Heartpink Skal selv igang med ivf snart, og kjenner jeg er veldig spent. Skal absolutt ikke ha for høye forventninger kjenner jeg. Optimistisk realist:hello2 Ønsker deg masse lykke til videre, og gleder meg til å følge deg:joyful:
Så utrolig koselig å høre at du leser dagboken min! Ja det er helt utrolig hva man tåler å stå i når man bare må ❤️ Premien er jo den største man kan få! Så leit å høre at du må igang med ivf for å nå målet men det høres ut som du har en god innstilling og det gjør det mye lettere! Masse lykke til! Måtte det klaffe fort ❤️
 
På tide med by oppdatering av dagboka!
Her har ting dessverre ikke gått helt etter planen.Vi skulle jo i gang med lang protokoll og starte med nesespray i løpet av oktobersyklusen. Planen var egguttak i uke 50 og vi var så glade for at vi rakk ei runde før jul. Det har jo tross alt vært veldig mye forsinkelser og venting. Men selvfølgelig spiller ikke kroppen på lag når det gjelder. Mensen lot vente på seg. Først var vi jo veldig spente for vi hadde jo så klart lagt inn noen aksjer rundt eggløsning, men graviditetstesten forble negativ. Dagene gikk og gikk, og ingen mensen kom. SÅ FRUSTRERENDE! Jeg telte dager og uker og begynte etter hvert å skjønne at vist mensen ikke snart kom og vi fikk begynt på nesespray så ble det ikke noe egguttak før jul. Så etter en 40 dagers menssyklus kom endelig mensen 2. november. Jeg sendte melding til Porsgrunn og gav beskjed og krysset fingrene for at vi kanskje skulle få rekke desemberforsøket, men nei da. De mente det ble for knapt med tid for nesespraying og så sprøytestimulering. Dermed ble dette forsøket avbrutt før det i hele tatt hadde begynt. Utrolig surt og kjedelig. Nå planlegges det egguttak i uke tre, med oppstar av nesespray i desember. Jaja man får se lyst på det. Jeg kan i hvertfall ta meg noen glass vin i jula med god samvittighet
 
Akkurat nå sitter jeg på nattevakt og teller ned timene til jeg kan dra hjem å sove. Men før jeg kan dra hjem skal jeg stikke innom blodprøve labben å få tatt nye hormonprøver når den åpner. Det er nemlig mensdag 3 i dag og Porsgrunn vil ha et nytt sett med blodprøver å gå ut ifra. Jeg sitter å tenker over ivf reisen så langt og hva som ligger foran oss. Egentlig helt siden den mislykkede IVF forsøket i september har jeg slitt med uregelmessige sykluser og en kropp som ikke spiller på lag. Det har gjort ivfen vanskelig å planlegge og ført til flere utsettelser. Som nevnt tidligere fikk også psyken seg en trøkk etter det mislykkede forsøket, men jeg gikk noen runder med meg selv, og tok kontakt med psykolog for første gang i mitt liv for å få hjelp til å bearbeide alle følelsene denne prosessen drar med seg. Det er noe av det beste jeg har gjort for meg selv :Heartred Det har gitt tilbake optimismen og troen på neste ivfforsøk i januar. Kjenner spenningen begynner å melde seg. Jeg skal starte med lang protokoll og nesespray ca 27. desember. Er det noen som har erfaring med det? Er litt bekymret for hvordan komboen migrene og nedregulering av hormonsystemet skal bli. Haha det ble et lengere og mer rotete innlegg enn tenkt. Men sånn er det iblant ;)
 
Back
Topp