Blir babydrømmen virkelighet?

Da har det jammen gått noen måneder siden jeg tittet innom her sist. For meg har dette vært noen tøffe mnd psykisk i denne prøvekarusellen. Jeg kjente derfor et behov for å distansere meg selv litt fra alt som omhandlet prøving og ivf en stund, og heller prøve å vende tankene over på noe annet (selv om det er lettere sagt en gjort) Som så mange andre er inne også har fått oppleve, kom jo coronaen inn og satte en bråstopp på alle planer om oppstar av ivf på ubestemt tid. Jeg tok det svært tungt. Selv om jeg har FULL forståelse for at ressurser må omprioriterers og og poliklinisk og andre «ikke livsnødvendige» avtaler må vike. Jeg jobber selv på sykehus og har kjent på kroppen hvordan coronaen har påvirket oss. Likevel føles kdet utrolig surt og urettferdig at vi her inne som har ventet så utrolig lenge skal få slengt corona i fleisen når vi endelig ser ivf lyset i enden av tunnelen. Så ja.. noen tøffe mnd har det vært. Men nå har de endelig ringt fra Porsgrunn og jeg skal få starte opp med medisinene på syklusen i august med planlagt egguttak i uke 37! Så utrolig deilig å ha en plan og et tidsperspektiv igjen! Vi prøver jo også på egenhånd hver mnd, så alt kan jo skje, selv om troa på at det kommer til å gå naturlig ikke er veldig stor. Nå føler jeg at jeg går en fin, men annerledes sommer i møte og gleder meg stort til høsten. Så vil jeg sende en stor klem til alle tøffe ivf jenter her på forumet. Jeg krysser fingrene får dere alle sammen enten dere skal få gå å ruge i sommer eller til høsten ❤️
 
Nå er det like før det braker løs med det aller første ivf forsøket vårt :nailbiting: Mensen er rett rundt hjørne. Jeg har så smått begynt å spotte litt å dag, og da pleier den å komme i gang i løpet av et døgn. Har ventet tolmodig på mensen denne gangen. Pleier alltid å ha 28-30 dagers sykluser men akkuratt nå når vi skal igang med medisiner ble den plutselig 35 dager lang. Mulig kroppen reagerer på spenningen? For jeg er veldig spent. Spent på hvordan jeg skal reagere på medisinene, hvor mange egg får vi ut? Blir noen befrutket og er vi så heldige å få noen på frys? Gjør egguttaket vondt? Og sist men ikke minst blir det noe baby av det her? Haha, det er mange spørsmål og mye spenning. Humøret svinger også veldig fra dag til dag, og det er allerede før hormonene. Har forberedt samboeren min på at dette blir en følelsesmessig Berg og dalbane. Kjenner at denne dagboken blir godt å ha fremover for å sortere tanker og ikke minst ha noe å se tilbake på etter hvert som ting skjer fremover.
 
Så spennende med første forsøk!Jeg gruet meg utrolig mye til egguttak, men fikk veldig god smertelindring og kjente knapt noe. Ble veldig overrasket over hvor fint det gikk :) Ønsker deg masse lykke til med forsøket!
 
Så spennende med første forsøk!Jeg gruet meg utrolig mye til egguttak, men fikk veldig god smertelindring og kjente knapt noe. Ble veldig overrasket over hvor fint det gikk :) Ønsker deg masse lykke til med forsøket!
Tusen takk :Heartred så godt å høre at det gikk greit! Jeg har gruet meg en del. Har jo lest mange skrekkhistorier og det er så vanskelig å vite når man ikke aner hva man går til. krysser fingrene for at det går greit og at resultatet blir fine egg og gjerne en eller to i fryseren!
 
Tusen takk :Heartred så godt å høre at det gikk greit! Jeg har gruet meg en del. Har jo lest mange skrekkhistorier og det er så vanskelig å vite når man ikke aner hva man går til. krysser fingrene for at det går greit og at resultatet blir fine egg og gjerne en eller to i fryseren!
Jeg har også hørt mange skrekkhistorier, men jeg tror det er flere som opplever det som overkommelig enn forferdelig. Ubehagelig er det selvfølgelig, men det er over på 5 min :) Også syns jeg det var veldig spennende å følge med på skjermen når de tømte eggposene! :happy:
 
Jeg har også hørt mange skrekkhistorier, men jeg tror det er flere som opplever det som overkommelig enn forferdelig. Ubehagelig er det selvfølgelig, men det er over på 5 min :) Også syns jeg det var veldig spennende å følge med på skjermen når de tømte eggposene! :happy:
Så bra! :happy: Det blir helt utrolig spennende. Fikk du vite med en gang hvor mange egg de hadde funnet?
 
Så bra! :happy: Det blir helt utrolig spennende. Fikk du vite med en gang hvor mange egg de hadde funnet?
Ja de teller høyt underveis og sier etterpå hva det totale antallet var :happy: Så ringer de dagen etter og sier hvor mange som er blitt befruktet! Regner med dere skal gjøre ICSI siden det var nedsatt sædkvalitet? :)
 
Ja de teller høyt underveis og sier etterpå hva det totale antallet var :happy: Så ringer de dagen etter og sier hvor mange som er blitt befruktet! Regner med dere skal gjøre ICSI siden det var nedsatt sædkvalitet? :)
Ja vi skal gjøre ICSI :) takk for god info! Det hjelper på nervene og vite litt hva man går til :Heartred
 
Ja vi skal gjøre ICSI :) takk for god info! Det hjelper på nervene og vite litt hva man går til :Heartred
Ja absolutt! Merket nervene var mye roligere på 2. uttak, for da visste jeg hva jeg kunne forvente. Det er en veldig spennende prosess egentlig :) Man kan følge med på skjerm når de henter ut egg, veldig interessant faktisk!
 
Sprøytedag 5

I dag har jeg den femte sprøyte med menopur og den første sprøyte med fyremadel. Fyremadelen var kjempevond å sette. Følte liksom ikke at jeg fikk den gjennom huden. Derimot har det gått over all forventning med menopuren. Både å sette, og med tanke på bivirkninger. Har nesten ikke merket noe til den annet enn litt spenningshodepine. Men for ei som sliter med kronisk migrene er det ingenting i forhold. Er nesten litt bekymra for at det ikke skal virke når jeg kjenner så lite til de. Jeg hadde jo gruet meg sånn for bivirkninger på forhånd og sett for meg at jeg kom til å bli et hormonelt monster med vonde eggstokker:hilarious: (slik jeg er under PMS :hilarious:) kjenner kanskje litt murring i eggstokkene i dag vist jeg kjenner godt etter. Første UL kontroll blir på onsdag. Jeg tar den hos gynekolog her jeg bor, da det er halvannen times kjøring til Porsgrunn. Kjenner jeg er veldig spent på den og grugleder meg til å se om det vokser frem noen egg der inne. Krysser fingrene! :Heartred
 
Sprøytedag 5
I dag har jeg den femte sprøyte med menopur og den første sprøyte med fyremadel. Fyremadelen var kjempevond å sette. Følte liksom ikke at jeg fikk den gjennom huden. Derimot har det gått over all forventning med menopuren. Både å sette, og med tanke på bivirkninger. Har nesten ikke merket noe til den annet enn litt spenningshodepine. Men for ei som sliter med kronisk migrene er det ingenting i forhold. Er nesten litt bekymra for at det ikke skal virke når jeg kjenner så lite til de. Jeg hadde jo gruet meg sånn for bivirkninger på forhånd og sett for meg at jeg kom til å bli et hormonelt monster med vonde eggstokker:hilarious: (slik jeg er under PMS :hilarious:) kjenner kanskje litt murring i eggstokkene i dag vist jeg kjenner godt etter. Første UL kontroll blir på onsdag. Jeg tar den hos gynekolog her jeg bor, da det er halvannen times kjøring til Porsgrunn. Kjenner jeg er veldig spent på den og grugleder meg til å se om det vokser frem noen egg der inne. Krysser fingrene! :Heartred
Jeg sleit også med Fyremadelen til jeg var obs på om jeg hadde tippen rett vei hvis du fatter, og hadde den i vinkel. Så bra du ikke merker så mye bivirkninger, håper du slipper det hele veien. Jeg har også alltid slitt med ekstrem PMS og var overrasket over hvor greit det gikk på sprøytene, merket kun at eggstokkene hadde vokst mot slutten av stimuleringen og fikk ut 12 egg så det trenger ikke være et dårlig tegn med lite bivirkninger. Masse lykke til! Håper du får gode resultater❤️
 
Jeg sleit også med Fyremadelen til jeg var obs på om jeg hadde tippen rett vei hvis du fatter, og hadde den i vinkel. Så bra du ikke merker så mye bivirkninger, håper du slipper det hele veien. Jeg har også alltid slitt med ekstrem PMS og var overrasket over hvor greit det gikk på sprøytene, merket kun at eggstokkene hadde vokst mot slutten av stimuleringen og fikk ut 12 egg så det trenger ikke være et dårlig tegn med lite bivirkninger. Masse lykke til! Håper du får gode resultater❤️

tusen takk for det! ❤️ Er veldig spent på ultralyden! Det er jo selvfølgelig kjempe deilig når det går bedre enn forventet på hormonene. Nå er det jo ille så stor dose jeg står på da men likevel :) Så godt å høre at du fikk ut 12 egg! Det er jo ett kjempefint tall. Takk for tipset med fyremadel sprøyta foresten! det gikk mye bedre å sette den i dag når jeg vred den med spissen og tok litt sats når jeg satte den :hilarious:.
 
Sprøytedag 9

Sprøytedag 9 og det er tid for å komme med en liten oppdatering. I går var jeg på ultralyd. Var veldig spent i forkant på om det i hele tatt vokser noe inni der, da jeg har kjent så lite til bivirkninger av medisinene. Det fikk jeg bekreftet at det gjorde. På venstre eggstokk fant gyn 12 eggposer. Men alle der var under 10 mm så de var ganske små. På høyre eggstokk var det 7 eggposer, der var det bedre størrelse der de lå mellom 12-15 mm. Porsgrunn ringte kort tid etter timen og oppjusterte menopurdosen fra 150 til 187 IE. Så da skal jeg ta det frem til i morgen. Skal da på ny ultralyd kontroll. Blir mest sannsynlig eggutak på mandag dersom alt ser greit ut i morgen. Er så spent på resultatet. Kjenner jeg kan bli helt overveldet, fordi veien frem mot mål virker så lang, og det føles av og til som om det er så mange hindringer som kan komme før vi sitter med positiv test i hendene. Jeg synes jeg har klart å være overraskende positiv så langt i dette forsøket, men det svinger så klart. Kjenner at jeg har det bedre med meg selv dersom jeg ikke tenker for langt frem, men tar ting en dag av gangen ❤️
 
Sprøytedag 9
Sprøytedag 9 og det er tid for å komme med en liten oppdatering. I går var jeg på ultralyd. Var veldig spent i forkant på om det i hele tatt vokser noe inni der, da jeg har kjent så lite til bivirkninger av medisinene. Det fikk jeg bekreftet at det gjorde. På venstre eggstokk fant gyn 12 eggposer. Men alle der var under 10 mm så de var ganske små. På høyre eggstokk var det 7 eggposer, der var det bedre størrelse der de lå mellom 12-15 mm. Porsgrunn ringte kort tid etter timen og oppjusterte menopurdosen fra 150 til 187 IE. Så da skal jeg ta det frem til i morgen. Skal da på ny ultralyd kontroll. Blir mest sannsynlig eggutak på mandag dersom alt ser greit ut i morgen. Er så spent på resultatet. Kjenner jeg kan bli helt overveldet, fordi veien frem mot mål virker så lang, og det føles av og til som om det er så mange hindringer som kan komme før vi sitter med positiv test i hendene. Jeg synes jeg har klart å være overraskende positiv så langt i dette forsøket, men det svinger så klart. Kjenner at jeg har det bedre med meg selv dersom jeg ikke tenker for langt frem, men tar ting en dag av gangen ❤️

Så spennende!! :nailbiting: Vi ligger helt likt, UL1 i går og nr 2 i morgen, mest sannsynlig uttak på mandag!:) Masse lykke til!
 
Å så spennende! Hvordan gikk første UL? Masse lykke til deg også! :Heartred
[/QUOTE]

Jeg var helt nervevrak i forkant, fordi jeg hadde plutselig fått for meg at det var helt tomt der inne!:hilarious: Men hun fant 13 eggposer, alle mellom 11-17 mm, så vi var fornøyde begge to! Så på samme måte som deg skal jeg bare stimulere litt til, og så inn for ny sjekk i morgen!:smiley-angelic001 Håper skikkelig på uttak på mandag! Selv om jeg gruer meg litt.:rolleyes:
 

Jeg var helt nervevrak i forkant, fordi jeg hadde plutselig fått for meg at det var helt tomt der inne!:hilarious: Men hun fant 13 eggposer, alle mellom 11-17 mm, så vi var fornøyde begge to! Så på samme måte som deg skal jeg bare stimulere litt til, og så inn for ny sjekk i morgen!:smiley-angelic001 Håper skikkelig på uttak på mandag! Selv om jeg gruer meg litt.:rolleyes:[/QUOTE]

QUOTE="-TP-, post: 26463459, member: 131420"][/QUOTE]

Hahah jeg kjenner meg sånn igjen! Jeg var helt overbevist når jeg satt på venterommet at her er det tomt! Var jo såklart ikke det. Man får så mange rare tanker i det gamet her :hilarious: lykke til på UL i morgen og krysser fingrene for eggutak på mandag for oss begge :)
 
Ja da var det kvelden før kvelden. Haha, ivertfall kvelden før eggutak! I morgen kl 09.15 skjer det, og jeg er så syyyykt spent! Gruer meg heldigvis ikke så mye og er overraskende rolig. Det eneste jeg kjenner er ag jeg stresser litt over hvor mange egg de får ut. Jeg krysser bare fingrene og satser på det beste, er ikke mer jeg får gjort nå uansett ❤️
 
Back
Topp