Bleiestørrelse

Bruker rema sine nå. 3 er bleier. Ingen uhell så langt. Så da blir det de framover tenker jeg

Tusen takk for svar! Da skal vi prøve ut Libero, krysser fingrene for at det bedrer seg med de. :) Er såå lei av å vaske på klær som er fulle av bæsj, hadde vert fint å kunne fått litt mindre av det i alle fall:) Har alltid tenkt at det bare var sånn nå mens de var så små og før fast føde, men da skjønner jeg jo nå at det ikke nødvendigvis trenger å være sånn!:)

Tusen takk for svar! Da skal vi prøve ut Libero, krysser fingrene for at det bedrer seg med de. :) Er såå lei av å vaske på klær som er fulle av bæsj, hadde vert fint å kunne fått litt mindre av det i alle fall:) Har alltid tenkt at det bare var sånn nå mens de var så små og før fast føde, men da skjønner jeg jo nå at det ikke nødvendigvis trenger å være sånn!:)
Vi har med de eldste måtte bytte mellom Libero og Pampers da de var små, og kunne kjøpe de billigere (Rema sine var fine syns vi) når de ble litt større (barnehagealder for oss, ca 1 år). Byttet alltid merke når de bæsjet oppover ryggen! ;)
Ikke opplevd det i stor grad enda så bruker per nå Libero som passet best da han ble født. :)

Vi har samme problemet, og desverre spiller det ingen rolle hvilken bleietype vi bruker :p Bodyer og bukser ligger til bløt til stadigheter :p

Vi har samme problemet, og desverre spiller det ingen rolle hvilken bleietype vi bruker :p Bodyer og bukser ligger til bløt til stadigheter :p
Syns det er såå kjedelig når det skjer! Har brukt Libero nå i 1,5 dag uten uhell sålangy, så er spent på hvordan det går fremover. Håper virkelig det hjelper for oss:) Det kjipe med det er jo at de er så mye dyrere.. Satser på at det bare er nå i starten det er sånn, så slipper kanskje dere også det snart:) Kjenner jeg er sjeleglad for at jeg lever i en tid med vaskemaskin i alle fall!!:p:D

Syns det er såå kjedelig når det skjer! Har brukt Libero nå i 1,5 dag uten uhell sålangy, så er spent på hvordan det går fremover. Håper virkelig det hjelper for oss:) Det kjipe med det er jo at de er så mye dyrere.. Satser på at det bare er nå i starten det er sånn, så slipper kanskje dere også det snart:) Kjenner jeg er sjeleglad for at jeg lever i en tid med vaskemaskin i alle fall!!:p:D

Ja det er veldig kjedelig, og bytter som oftes pysj hver natt og klær ofte 2 ganger hver dag.. Lillemann har også på en måte ekstra lang rumpesprekk, vet ikke hva det er som har skjedd, men det ser ut som et arr på skrått oppom sprekken, så tror nok den også har litt av skylden :p

Kjenner jeg er veldig glad vi har bytta til tøybleier. Må riktignok vaske bleier men behøver ikke å bytte bæsjeklær eller våte klær på ungen daglig :p

Med eldste, som vi hadde papir på, så hadde vi ofte bæsjelekasjer. ;)

Synes det er litt vanskelig å vite når man skal bytte bleie størrelse jeg.. Selvfølgelig til større om man har mye lekkasjer, men hvordan skal den sitte på?
Skulle ønske det gikk ann å kjøpe sånne "prøve" pakninger på 3-4 stk.. Er på newborn nr 3 nå og vet ikke om jeg skal prøve comfort 3 eller over til nr 4 liksom.. Kjedelig å kjøpe også sitter den ikke noe særlig. Ikke vet jeg om jeg strammer nok, for lite, om den er for lav eller for høy :P

Synes det er litt vanskelig å vite når man skal bytte bleie størrelse jeg.. Selvfølgelig til større om man har mye lekkasjer, men hvordan skal den sitte på?
Skulle ønske det gikk ann å kjøpe sånne "prøve" pakninger på 3-4 stk.. Er på newborn nr 3 nå og vet ikke om jeg skal prøve comfort 3 eller over til nr 4 liksom.. Kjedelig å kjøpe også sitter den ikke noe særlig. Ikke vet jeg om jeg strammer nok, for lite, om den er for lav eller for høy :P
Det går vel mest på hvor lang babyen er i forhold til vekt. Har man lang og slank baby er det greit å holde seg nede på 3 og heller slakke litt ut rundt livet. Har man tykk baby må man kanskje opp en str pga lubne lår og rund mage. ;)

Inne på Libero.no står det fint om de ulike bleiestørrelsene og når man bør bytte. :)

Jeg rydda i noen saker idag, og fant igjen en libero newborn 1 som jeg tenkte å ta vare på, og herregud, noe så lite :o Tenk at han har passa i den.. Lille babyen min blir stoor jo :(

Testet Pampers nå, bare for å teste egentlig. Ikke fornøyd. Syns de lukter når poden tisser!?
Så nå er det tilbake til Libero, nr 4.
Veide klumpen i dag (åpent hus på helsestj): Og i dag var han utrolige 7930 gram og 67 lang!! Han er altså så stor, men fremdeles mindre valker enn storebror hadde - fordi minstemann er så lang! :p

Vi har akkurat gått opp til nr 3. Har prøvd alle merker bare for å teste, merker ikke store forskjellen og holder meg derfor til pampers. (fordi de er billigere enn libero på nr 3 og har den tissestreken i fht rema/coop sine:D) Frøkna er straks 4 mnd og litta, men lang:p

Noen som har prøvd up & go bleiene nå? Sto å kikket på de i dag, så fikk lyst til å prøve, da de hadde størrelsen i butikken, men venter ei stund :-)

Testet Pampers nå, bare for å teste egentlig. Ikke fornøyd. Syns de lukter når poden tisser!?
Veide klumpen i dag (åpent hus på helsestj): Og i dag var han utrolige 7930 gram og 67 lang!! Han er altså så stor, men fremdeles mindre valker enn storebror hadde - fordi minstemann er så lang! :p
Jeg synes alle papirbleier stinker når babyen har tissa :P

Men Libero touch synes jeg er værst! Bytta til Pampers baby dry på natta nå pga stadig lekkasje med Libero. Men fikk bonus at det ikke stinker tiss på soverommet om morran. :)

Jeg synes alle papirbleier stinker når babyen har tissa :P

Men Libero touch synes jeg er værst! Bytta til Pampers baby dry på natta nå pga stadig lekkasje med Libero. Men fikk bonus at det ikke stinker tiss på soverommet om morran. :)
Er det sant? Haha, kanskje det har noe med hva vi spiser som gjør at forskjellige bleier lukter forskjellig!? :p
Bruker vanlig Libero her - ikke hatt lekkasje noen gang så er fornøyd (og når jeg sier det høyt blir det sikkert lekkasje opp i nakken i morgen..)! :)

Er det sant? Haha, kanskje det har noe med hva vi spiser som gjør at forskjellige bleier lukter forskjellig!? :p
Bruker vanlig Libero her - ikke hatt lekkasje noen gang så er fornøyd (og når jeg sier det høyt blir det sikkert lekkasje opp i nakken i morgen..)! :)
Ja, hehe, noe må det være iallfall. :P Husker jeg syntes Pampers stinka på storesøster. Men måtte bytte til det likevel da Libero lakk på henne også. Aner ikke hvorfor Libero ikke holder tett på mine barn. :o Liker jo egentlig de bleiene mye bedre enn Pampers. :P

Veide lille på mandag her er han 8030 og 66 lang, men er vel litt forskjell i alder på våre hvis jeg husker riktig? Synes M blir så stor! Ikke baby lenger! :P

Back
Topp