Bilstol

Enn nye bilstoler da? Har inntrykk av at de fleste biler har plass til tre om man har rett kombinasjon bilstol, og det er litt billigere enn bil!
Beltestoler er nesten vanskeligst siden de er brede, men bakovervendte beltemonterte er stort sett greit siden de stolene er litt smalere og beltemonterings gjør at de er lettere å utnytte hele baksetet på. Isofix gjør det litt verre siden de stolene er bredere.
Babystol e isofix og eldstemann sin blir isofix, håpe mitt e at ej kan få plass til en axikid minikid i midten bak
 
Babystol e isofix og eldstemann sin blir isofix, håpe mitt e at ej kan få plass til en axikid minikid i midten bak

Britax max way plus er visstnok enda litt smalere enn minikid og varer litt lengre for de fleste barn (litt lengre rygg) :)
 
Maxicosi tenker jeg muligens vi går for. Jeg er over middels opptatt av sikring av barn i bil, så skal undersøke ganske mye før vi kjøper :happy:
Kan jeg spørre hva du landa på etter undersøkelsene? Jeg gikk helt i spinn og lå våken om natta når jeg skulle prøve å få oversikt, men nå går det liksom ikke an å utsette lenger. Jeg krasja for et par år siden og har helt noia på sikring i bil.
 
Kan jeg spørre hva du landa på etter undersøkelsene? Jeg gikk helt i spinn og lå våken om natta når jeg skulle prøve å få oversikt, men nå går det liksom ikke an å utsette lenger. Jeg krasja for et par år siden og har helt noia på sikring i bil.

Har fortsatt ikke landet desverre, hehe. Må få med mannen så vi får prøvd seter i bilen (Jeg kjører ikke bil) for å se hvilke sete som får riktig helling og diverse i bilen vår, hørt rykter om at maxi cosi kan bli for bratt i noen modeller av Skoda :/

Men de jeg har hørt/lest mye bra om og som er på lista mi er: Maxi cosi cabriofix, maxi cosi pebble plus og besafe izi go x1. Litt forskjellig hva folk er fornøyd med virker det som. Mange synes maxi cosi cabriofix har for lite padding og synes besafen kan bli for trang (men det kommer jo an på kroppsformen til barnet også) og den jeg har hørt så og si bare positivt om er pebble plus, men den synes jeg er litt i dyreste laget, og i forhold til testene virker det ikke som om det er Såå stor forskjell på disse to fra maxicosi.

Anbefaler å melde deg inn i bilstoler gruppen på Facebook og bruke søkefunksjonen der om du ikke allerede er medlem. Lært masse ved å lese der! :)
 
Back
Topp