Bilstol

Fruflis

Gift med forumet
Assistert-jentene
Junibarna 2019
Er det noen som har bestemt seg for hvilken bilstol det kommende barnet skal få? [emoji5] Vi har foreløpig landet på Cybex Aton M og Sirona Q i-size. Men er fortsatt åpen for andre bilstoler om det skulle dukke opp noe som er bedre/mer praktisk etc.

Legg gjerne ved et bilde av bilstolen dere har eller ønsker å kjøpe [emoji4]

IMG_7093.jpg
Vis vedlegget 276921
95677e5ab513ee824054249c084e2b61.png
 
Last edited:
IMG_7095.jpg
 
BeSafe iZi go x1 med isofix-base. Syns det er så lurt med dei magnetane:)Screenshot_20181005-161944_Chrome-01.jpeg Trur det er denne:
 
Aner ikke, men regner med BeSafe iZi go x1 med isofix-base - som nevnt over meg her :)
 
Besafe izi :)
 
Blir nok maxi cosi etter storesøster på 1,5 år. Også har vi cybex sirona til henne som setet to, så om hun har vokst ut av den til lille skal ha nr to blir det den.
 
Har besafe izi go. Godt fornøyd med det så kommer til å ta det frem igjen hvis dette går veien.
 
Vi har Cybex Aton fra første (2016), og kommer til å bruke den til nr 2 også :happy:
 
Her blir det nok en Cybex Cloud. Den kan legges flatt, og bli som ei "seng" utenfor bilen og på vognunderstellet.
For å avlaste ryggen på lille mirakel. Vi har hytte 5 timers kjøring hjemmefra, så vi har funnet ut at det kan være lurt.
Også på besøk hos besteforeldre, oldeforeldre eller andre også. Ha mulighet til å bære inn og la h*n sove i stolen flatt.

85532_Cybex_Cybex__Cloud_Q_plus_1.png
 
Her blir det nok en Cybex Cloud. Den kan legges flatt, og bli som ei "seng" utenfor bilen og på vognunderstellet.
For å avlaste ryggen på lille mirakel. Vi har hytte 5 timers kjøring hjemmefra, så vi har funnet ut at det kan være lurt.
Også på besøk hos besteforeldre, oldeforeldre eller andre også. Ha mulighet til å bære inn og la h*n sove i stolen flatt.

Vis vedlegget 277737
Cloud er veldig fin og veldig praktisk! Har vurdert det selv, men tror nok likevel det blir Aton M eller Aton Q her da de er kommet så bra ut i tester ☺️ Det er for all del Cloud også, men der er prisen satt høyt pga design som gjør den dyrere mener jeg. Bruker heller «design»-pengene på bilsetet som baby får ved 1 år, og som vokser med barnet
 
Cloud er veldig fin og veldig praktisk! Har vurdert det selv, men tror nok likevel det blir Aton M eller Aton Q her da de er kommet så bra ut i tester ☺️ Det er for all del Cloud også, men der er prisen satt høyt pga design som gjør den dyrere mener jeg. Bruker heller «design»-pengene på bilsetet som baby får ved 1 år, og som vokser med barnet
Likte det at det kan legges ned :) Og det kan ikke de andre. Da jeg ble prøver hadde BeSafe ett sånn også, så da hadde jeg bestemt meg for det, den gangen. Og har lett etter ett lignende.

Men kommer til å slå til en gang det er på tilbud, og ikke kjøpe til fastpris.
Så veldig praktisk ut at det kan brukes som sovested om barnet sovner. Både samboeren og jeg var enige i det.
Forhåpentligvis blir det to barn med tida, så blir ikke så dyrt per barn da :)
 
Vi skal leie fra IF. Betaler 150-200kr mnd og de sender ny bilstol når vi trenger. Bilstol nr3 beholder vi, og den er helt ny. De andre er ikke alltid helt ubrukt, men de er testet og byttet deler på før vi får den. Siden det er et forsikringsselskap tenker vi det er helt greit.
De har besafe sine stoler.
 
Vi har maxicosi cabriofix til lillemor og regner med hun er ute av den til neste kommer, fra neste stol tenker vi også å leie fra IF :)
 
Regner med vi bruker cabrio fix som vi allerede har, har kunne tenkt meg et annet men det er vedlig brukande det vi har :)
 
Maxicosi tenker jeg muligens vi går for. Jeg er over middels opptatt av sikring av barn i bil, så skal undersøke ganske mye før vi kjøper :happy:
 
Sniker litt her jeg!
Jeg vant bilstol her på BV, og den passer ikke i bilen min! Altfor bratte seter! Så anbefaler på det sterkeste å prøve bilstol i bil før man kjøper, og sjekke helling slik at den blir riktig ifht hva som er trygt! Sikkerhet er viktigere enn typenstol☺️ Den jeg vant passer heldigvis i den andre bilen vi har da, men vi har kjøpt en ekstra slik at vi har en bilstol i hver bil!☺️ Vinnerstolen ble en lykkestol for oss, så klarte ikke selge den❤️
 
Last edited:
Här blir det ganska sikkert besafe izi go modular. Har i-size setet till begge de to andra og älskar dem! Stort tryggt sete som tar liten plass och man använder samma base till babyskyddet som till sete nr to, som dem kan ha helt till 105 cm, ca 4 år :)
 
Vi har Britax babysafe shr II fra før, kommer til å bruke det til neste. Isofix base og passer rett på vokna uten adapter. Veldig bra sysyem :gen014
 

Vedlegg

  • E4A65610-F46F-436B-BF7F-91EA63299B03.jpeg
    E4A65610-F46F-436B-BF7F-91EA63299B03.jpeg
    132,5 KB · Visninger: 5
Back
Topp