Bilder fra TUL

Og jeg som trodde hele dette svangerskapet skulle gå adundas pga svake tester :hilarious: De ble målt til 6+6 i dag, men fortsetter å gå ut i fra 7+5 fram til OTUL ❤️

Helt sjukt hvordan skjebnen plutselig spiller en et puss fra sidelinjen, og endrer på alt- gratulerer så mye med to små i magen❤️
 
Koselig å se alle de fine bildene :Heartred

Jeg har null erfaring med ultralyd så kjører på med noen dumme spørsmål og håper noen kan svare meg:laughing002

Er det fastlege som henviser og dermed får man TUL? Eller må man gjøre dette selv på noen måte? Er det alltid privat når det er TUL?
Fastlege som henviser ja ☺️ Men har fastlege ultralyd maskin på legekontoret så skal man ikke se bort i fra at man får en titt når man først er der. Det har jeg fått i alle graviditetene nå. Så har jeg sluppet å gå privat selv.
 
Så vondt og trist at du også har gått gjennom det samme.

Jeg har også hatt BO, eller «tom fostersekk» som vell egentlig regnes som en MA fordi kroppen ikke forstod den hadde mistet og fortsatte å produsere hcg. Jeg tror dessverre ikke at det er en uvanlig måte å miste på når man mister. Det er bare at fosteret har sluttet å utvikle seg veldig tidlig. Jeg er glad vi gjorde TUL av den grunn bare for å oppdage det i uke 7, og var livredd for å se det samme igjen. Sist gang tenkte jeg at alt gikk bra om jeg ikke så en blødning før TUL, hadde liksom ikke tenkt på at dette gikk an. Gynekologen sa at det er mange med BO hvor det gjerne ikke blir oppdaget før de går på sin første UL uke 12 eller OUL. Både under- og i etterkant av svangerskapet ser jeg at det var signaler som jeg tydet på at ting ikke var helt som det stemte, og hadde jeg tatt en beta hcg prøve hos fastlegen er jeg sikker på at det ville kommet frem der. F.eks tok det over en uke fra jeg fikk 1-2 til 2-3 på CB digital, og jeg fikk aldri 3+ før TUL. Dagene før TUL merket jeg også litt mindre symptomer enn tidligere.


Jeg håper virkelig at TS bare har en liten luring som gjemmer seg godt og at hun snart få se et bankende hjerte ❤️
Ja det er nok mulig det er mer vanlig enn man tror. Men han hadde jobbet som gynekolog i 40 år og så det veldig sjeldent, selv om det nå også er vanligere å ta UL tidlig privat nå. Jeg fikk også veldig sakte stigning på CB digital, men visste ikke så mye om det da. Hadde heller ingen blødning som tydet på at noe var galt, og masse kvalme.

Er 5+4 i dag :Heartred Nå hadde jeg stigning fra 1-2 uker til 2-3 på 5 dager, så håper det ikke skjer det samme denne gang for meg heller:nailbiting: Har sluttet å teste fordi jeg blir så stresset hvis jeg synes det er lite stigning, og har lest at når man kommer til et viss nivå, så kan man ikke stole på styrken på strekene lenger. Kjenner jeg er så mye mer stresset nå, og sliter med å knytte meg noe fordi jeg ikke kan stole på kroppen. Tør ikke være glad eller nyte det fordi jeg tenker det går galt. Synes det var veldig tøft psykisk og fysisk sist MA. Så jeg vil ikke tro jeg venter baby med masse symptomer som påvirker hverdagen hvis det er en MA en gang til. Skal til fastlege neste uke, så vil høre om jeg kan få en UL tidligere før jeg bestiller privat. Hvis ikke er det verdt pengene å enten få se et frisk embryo, eller å få avsluttet en evt. MA før det går for lang tid til uke 12+ på vanlig UL.
 
Fastlege som henviser ja ☺️ Men har fastlege ultralyd maskin på legekontoret så skal man ikke se bort i fra at man får en titt når man først er der. Det har jeg fått i alle graviditetene nå. Så har jeg sluppet å gå privat selv.
Jeg har legetime når jeg er 6+1, er det litt for tidlig i så fall hvis fastlege har ultralydmaskin?
 
Og jeg som trodde hele dette svangerskapet skulle gå adundas pga svake tester :hilarious: De ble målt til 6+6 i dag, men fortsetter å gå ut i fra 7+5 fram til OTUL ❤️
Med 6+6 i utgangspunkt og dine tester så var di jo da sterke (fordi det var tvillinger) og du testet «for tidlig» ❤️
 
Ja det er nok mulig det er mer vanlig enn man tror. Men han hadde jobbet som gynekolog i 40 år og så det veldig sjeldent, selv om det nå også er vanligere å ta UL tidlig privat nå. Jeg fikk også veldig sakte stigning på CB digital, men visste ikke så mye om det da. Hadde heller ingen blødning som tydet på at noe var galt, og masse kvalme.

Er 5+4 i dag :Heartred Nå hadde jeg stigning fra 1-2 uker til 2-3 på 5 dager, så håper det ikke skjer det samme denne gang for meg heller:nailbiting: Har sluttet å teste fordi jeg blir så stresset hvis jeg synes det er lite stigning, og har lest at når man kommer til et viss nivå, så kan man ikke stole på styrken på strekene lenger. Kjenner jeg er så mye mer stresset nå, og sliter med å knytte meg noe fordi jeg ikke kan stole på kroppen. Tør ikke være glad eller nyte det fordi jeg tenker det går galt. Synes det var veldig tøft psykisk og fysisk sist MA. Så jeg vil ikke tro jeg venter baby med masse symptomer som påvirker hverdagen hvis det er en MA en gang til. Skal til fastlege neste uke, så vil høre om jeg kan få en UL tidligere før jeg bestiller privat. Hvis ikke er det verdt pengene å enten få se et frisk embryo, eller å få avsluttet en evt. MA før det går for lang tid til uke 12+ på vanlig UL.
Se på de! :love017 Ser skilleveggen tydeligere på filmen jeg fikk med, men absolutt ikke like tydelig som den du har! Hvor langt på veg var du da du tok tul? ❤️
7+1. de målte begge litt over 11mm. Jeg er 8+4 i dag ☺️
 
Ja det er nok mulig det er mer vanlig enn man tror. Men han hadde jobbet som gynekolog i 40 år og så det veldig sjeldent, selv om det nå også er vanligere å ta UL tidlig privat nå. Jeg fikk også veldig sakte stigning på CB digital, men visste ikke så mye om det da. Hadde heller ingen blødning som tydet på at noe var galt, og masse kvalme.

Er 5+4 i dag :Heartred Nå hadde jeg stigning fra 1-2 uker til 2-3 på 5 dager, så håper det ikke skjer det samme denne gang for meg heller:nailbiting: Har sluttet å teste fordi jeg blir så stresset hvis jeg synes det er lite stigning, og har lest at når man kommer til et viss nivå, så kan man ikke stole på styrken på strekene lenger. Kjenner jeg er så mye mer stresset nå, og sliter med å knytte meg noe fordi jeg ikke kan stole på kroppen. Tør ikke være glad eller nyte det fordi jeg tenker det går galt. Synes det var veldig tøft psykisk og fysisk sist MA. Så jeg vil ikke tro jeg venter baby med masse symptomer som påvirker hverdagen hvis det er en MA en gang til. Skal til fastlege neste uke, så vil høre om jeg kan få en UL tidligere før jeg bestiller privat. Hvis ikke er det verdt pengene å enten få se et frisk embryo, eller å få avsluttet en evt. MA før det går for lang tid til uke 12+ på vanlig UL.
Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Å bli gravid igjen etter å ha mistet er beintøft og jeg syntes også det har vært og er vanskelig å stole på kroppen og symptomene jeg har når man har mistet uten at kroppen har vært klar over det :sad015 Jeg har fortalt meg selv mye at det er veldig lite sannsynlig å miste to ganger på rad, og enda mindre sannsynlig med to BO på rad. Livmoren vår har heldigvis ingen hukommelse ❤️ sender deg mange gode tanker og håper du får henvisning til TUL og får se et bankende hjerte❤️
 
Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Å bli gravid igjen etter å ha mistet er beintøft og jeg syntes også det har vært og er vanskelig å stole på kroppen og symptomene jeg har når man har mistet uten at kroppen har vært klar over det :sad015 Jeg har fortalt meg selv mye at det er veldig lite sannsynlig å miste to ganger på rad, og enda mindre sannsynlig med to BO på rad. Livmoren vår har heldigvis ingen hukommelse ❤️ sender deg mange gode tanker og håper du får henvisning til TUL og får se et bankende hjerte❤️
Godt å dele tanker med andre, så slipper man å følge seg så alene :Heartred Jegg prøver også å tenke det, men de andre tankene tar liksom størst plass allikevel. Kjenner jeg er superspent for tiden fremover. Tusen takk for gode tanker :smiley-angelic003 :Heartred
 
Første møte med lille spire i dag! :Heartpink 20mm og 175 i hjertefrekvens. Helt ubeskrivelig å se hjerte og høre det banke:love017

Ble satt fram fra 8+0 til 9+0. Litt forvirret over når jeg har hatt eggløsningen altså… jeg som trodde jeg hadde full kontroll på sånt :hilarious:

Vis vedlegget 404052
Så fin liten mums ❤️❤️
 
Med 6+6 i utgangspunkt og dine tester så var di jo da sterke (fordi det var tvillinger) og du testet «for tidlig» ❤️
Ja, når jeg tenker sånn tilbake så hadde jeg jo i grunn sterke tester :shy:
7+1. de målte begge litt over 11mm. Jeg er 8+4 i dag ☺️
Åå, fine små! ❤️ Ble flytta nesten én uke tilbake, men tror jeg holder på EL-termin og ser etter OTUL :)
 
Back
Topp