S-40498484
Første møte med forumet
.
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så vondt og trist at du også har gått gjennom det samme.Dette hørtes neste ut som mitt tilfelle før jul. Var på privat UL og skulle være over 7 uker (ca 7+6), men det ble bare funnet en tom fostersekk og en liten morkake. Han mente det var en litt sjelden tilstand som ikke har noe norsk navn, "blighted ovum", og sendte meg rett til sykehuset fordi det er de som må behandle videre. Sykehuset tok nye tester (utelokke graviditet I livmor, om jeg kunne være kortere på vei og flerlingskap som kunne gi mindre "usynlige" embryo) + blodprøver. HcG nivået var for høyt til at jeg var kortere på vei enn antatt og for lave nivået til å tilsvare 7 uker eller flelingskap. Så det var riktig som han første gynekologen mente, og det gikk som en MA. De sa jeg kunne vente til kroppen ordnet opp selv, eller sette i gang en abort. Så jeg fikk modningstablett og riefremkallende 2 dager senere for å tømme livmora
Nå håper jeg at dette ikke er hva som har skjedd med deg, og at du kanskje bare er kortere på vei enn antatt og at spiren dukker opp neste gang Krysser fingrene for deg!
Ååå!! Gratulerer! Så spennende! Men skjønner at det må være et lite sjokk, ja! Så overraskelsen viste seg altså å være en dobbel overraskelse! nå blir dey hvert fall stabling i høyden, ref. det du sa i den andte tråden om hverdagen med tre eller flere (hvis jeg huskee riktig).Lettere sjokkert etter dagens ultralyd, da det på skjermen blinket to små hjerter To små skatter som gjemmer seg inni magehulen her
Woow!! Overraskelsen ble enda en overraskelse hvordan tok mannen det? gratulerer så mye med dobbel velsignelseLettere sjokkert etter dagens ultralyd, da det på skjermen blinket to små hjerter To små skatter som gjemmer seg inni magehulen her
Ååå så koselig Hvordan tar dere dette? Tar vel litt tid før en forstår det helt selv vill jeg troLettere sjokkert etter dagens ultralyd, da det på skjermen blinket to små hjerter To små skatter som gjemmer seg inni magehulen her
Oi, så utrolig spennende!!! Gratulerer så myeLettere sjokkert etter dagens ultralyd, da det på skjermen blinket to små hjerter To små skatter som gjemmer seg inni magehulen her
Vi bor vell i samme region om jeg husker rett, så plutselig krysses veiene våre med tvillingerLettere sjokkert etter dagens ultralyd, da det på skjermen blinket to små hjerter To små skatter som gjemmer seg inni magehulen her
Haha jaa, her overrasker overraskelsesbabyen stadig, virker det som! Og vi kommer til å bli eksperter i å stable i høyden!Ååå!! Gratulerer! Så spennende! Men skjønner at det må være et lite sjokk, ja! Så overraskelsen viste seg altså å være en dobbel overraskelse! nå blir dey hvert fall stabling i høyden, ref. det du sa i den andte tråden om hverdagen med tre eller flere (hvis jeg huskee riktig).
Noe bleik og klam, der han satt ved siden av! Bekymringene er rundt det materialistiske, men han synsjo også dette er et mirakelWoow!! Overraskelsen ble enda en overraskelse hvordan tok mannen det? gratulerer så mye med dobbel velsignelse
Vi går og minner oss selv på det, det er faktisk TO inni der! Tar det ganske greit, tenker som så at vi ikke har fått mer enn vi kan tåle og at dette er en gaveÅåå så koselig Hvordan tar dere dette? Tar vel litt tid før en forstår det helt selv vill jeg tro
Takker! Så trygt at vi er to kommende tvillingmammaer her inne! Hvor du skal føde? Vi skal føde på SUSVi bor vell i samme region om jeg husker rett, så plutselig krysses veiene våre med tvillinger
Lettere sjokkert etter dagens ultralyd, da det på skjermen blinket to små hjerter To små skatter som gjemmer seg inni magehulen her
Og jeg som trodde hele dette svangerskapet skulle gå adundas pga svake tester De ble målt til 6+6 i dag, men fortsetter å gå ut i fra 7+5 fram til OTULWow, gratulerer med hele to små mirakler i magen
Mest sannsynlig SUS på oss ogsåHaha jaa, her overrasker overraskelsesbabyen stadig, virker det som! Og vi kommer til å bli eksperter i å stable i høyden!
Noe bleik og klam, der han satt ved siden av! Bekymringene er rundt det materialistiske, men han synsjo også dette er et mirakel
Vi går og minner oss selv på det, det er faktisk TO inni der! Tar det ganske greit, tenker som så at vi ikke har fått mer enn vi kan tåle og at dette er en gave
Takker! Så trygt at vi er to kommende tvillingmammaer her inne! Hvor du skal føde? Vi skal føde på SUS
Men jeg syntes det var vanskelig å forstå ditt UL-bilde. Ser det ut som de ligger i samme fostersekk?Lettere sjokkert etter dagens ultralyd, da det på skjermen blinket to små hjerter To små skatter som gjemmer seg inni magehulen her
Jeg er helt noob altså, jeg trodde først at plommesekken var hodet på min ene luringMen jeg syntes det var vanskelig å forstå ditt UL-bilde. Ser det ut som de ligger i samme fostersekk?
Fastlege henviser til sykehuset som kaller inn til OTUL i uke 11-14 og OUL i uke 18-20 eller noe. Noen ganger henviser de for en tidlig ultralyd før uke 12 dersom det er spesielle grunner for det. Ellers tror jeg de fleste her inne har fått TUL i uke 7 på privatklinikker der man borKoselig å se alle de fine bildene
Jeg har null erfaring med ultralyd så kjører på med noen dumme spørsmål og håper noen kan svare meg
Er det fastlege som henviser og dermed får man TUL? Eller må man gjøre dette selv på noen måte? Er det alltid privat når det er TUL?
Takk for svarFastlege henviser til sykehuset som kaller inn til OTUL i uke 11-14 og OUL i uke 18-20 eller noe. Noen ganger henviser de for en tidlig ultralyd før uke 12 dersom det er spesielle grunner for det. Ellers tror jeg de fleste her inne har fått TUL i uke 7 på privatklinikker der man bor