Bilder fra TUL

Dette hørtes neste ut som mitt tilfelle før jul. Var på privat UL og skulle være over 7 uker (ca 7+6), men det ble bare funnet en tom fostersekk og en liten morkake. Han mente det var en litt sjelden tilstand som ikke har noe norsk navn, "blighted ovum", og sendte meg rett til sykehuset fordi det er de som må behandle videre. Sykehuset tok nye tester (utelokke graviditet I livmor, om jeg kunne være kortere på vei og flerlingskap som kunne gi mindre "usynlige" embryo) + blodprøver. HcG nivået var for høyt til at jeg var kortere på vei enn antatt og for lave nivået til å tilsvare 7 uker eller flelingskap. Så det var riktig som han første gynekologen mente, og det gikk som en MA. De sa jeg kunne vente til kroppen ordnet opp selv, eller sette i gang en abort. Så jeg fikk modningstablett og riefremkallende 2 dager senere for å tømme livmora:(

Nå håper jeg at dette ikke er hva som har skjedd med deg, og at du kanskje bare er kortere på vei enn antatt og at spiren dukker opp neste gang :Heartred Krysser fingrene for deg!
Så vondt og trist at du også har gått gjennom det samme.

Jeg har også hatt BO, eller «tom fostersekk» som vell egentlig regnes som en MA fordi kroppen ikke forstod den hadde mistet og fortsatte å produsere hcg. Jeg tror dessverre ikke at det er en uvanlig måte å miste på når man mister. Det er bare at fosteret har sluttet å utvikle seg veldig tidlig. Jeg er glad vi gjorde TUL av den grunn bare for å oppdage det i uke 7, og var livredd for å se det samme igjen. Sist gang tenkte jeg at alt gikk bra om jeg ikke så en blødning før TUL, hadde liksom ikke tenkt på at dette gikk an. Gynekologen sa at det er mange med BO hvor det gjerne ikke blir oppdaget før de går på sin første UL uke 12 eller OUL. Både under- og i etterkant av svangerskapet ser jeg at det var signaler som jeg tydet på at ting ikke var helt som det stemte, og hadde jeg tatt en beta hcg prøve hos fastlegen er jeg sikker på at det ville kommet frem der. F.eks tok det over en uke fra jeg fikk 1-2 til 2-3 på CB digital, og jeg fikk aldri 3+ før TUL. Dagene før TUL merket jeg også litt mindre symptomer enn tidligere.


Jeg håper virkelig at TS bare har en liten luring som gjemmer seg godt og at hun snart få se et bankende hjerte ❤️
 
Lettere sjokkert etter dagens ultralyd, da det på skjermen blinket to små hjerter ❤️ To små skatter som gjemmer seg inni magehulen her ❤️❤️
 

Vedlegg

  • 1.2.276.0.26.1.1.1.2.2023.148.23705.3112459.92012544.jpg
    1.2.276.0.26.1.1.1.2.2023.148.23705.3112459.92012544.jpg
    105,5 KB · Visninger: 95
Lettere sjokkert etter dagens ultralyd, da det på skjermen blinket to små hjerter ❤️ To små skatter som gjemmer seg inni magehulen her ❤️❤️
Ååå!! Gratulerer! Så spennende! Men skjønner at det må være et lite sjokk, ja! Så overraskelsen viste seg altså å være en dobbel overraskelse! :D❤️❤️ nå blir dey hvert fall stabling i høyden, ref. det du sa i den andte tråden om hverdagen med tre eller flere :hilarious: (hvis jeg huskee riktig).
 
Lettere sjokkert etter dagens ultralyd, da det på skjermen blinket to små hjerter ❤️ To små skatter som gjemmer seg inni magehulen her ❤️❤️
Woow!! Overraskelsen ble enda en overraskelse :love017 ❤️ hvordan tok mannen det? :hilarious: gratulerer så mye med dobbel velsignelse ❤️
 
Ååå!! Gratulerer! Så spennende! Men skjønner at det må være et lite sjokk, ja! Så overraskelsen viste seg altså å være en dobbel overraskelse! :D❤️❤️ nå blir dey hvert fall stabling i høyden, ref. det du sa i den andte tråden om hverdagen med tre eller flere :hilarious: (hvis jeg huskee riktig).
Haha jaa, her overrasker overraskelsesbabyen stadig, virker det som! :hilarious: Og vi kommer til å bli eksperter i å stable i høyden!

Woow!! Overraskelsen ble enda en overraskelse :love017 ❤️ hvordan tok mannen det? :hilarious: gratulerer så mye med dobbel velsignelse ❤️
Noe bleik og klam, der han satt ved siden av! :hilarious: Bekymringene er rundt det materialistiske, men han synsjo også dette er et mirakel ❤️

Ååå så koselig:Heartred Hvordan tar dere dette?:love017 Tar vel litt tid før en forstår det helt selv vill jeg tro:joyful:
Vi går og minner oss selv på det, det er faktisk TO inni der! Tar det ganske greit, tenker som så at vi ikke har fått mer enn vi kan tåle og at dette er en gave ❤️

Vi bor vell i samme region om jeg husker rett, så plutselig krysses veiene våre med tvillinger :dance008:love7
Takker! Så trygt at vi er to kommende tvillingmammaer her inne! ❤️ Hvor du skal føde? Vi skal føde på SUS :)
 
Lettere sjokkert etter dagens ultralyd, da det på skjermen blinket to små hjerter ❤️ To små skatter som gjemmer seg inni magehulen her ❤️❤️

Wow, gratulerer med hele to små mirakler i magen :love017 :Heartred :gen014
 
Haha jaa, her overrasker overraskelsesbabyen stadig, virker det som! :hilarious: Og vi kommer til å bli eksperter i å stable i høyden!


Noe bleik og klam, der han satt ved siden av! :hilarious: Bekymringene er rundt det materialistiske, men han synsjo også dette er et mirakel ❤️


Vi går og minner oss selv på det, det er faktisk TO inni der! Tar det ganske greit, tenker som så at vi ikke har fått mer enn vi kan tåle og at dette er en gave ❤️


Takker! Så trygt at vi er to kommende tvillingmammaer her inne! ❤️ Hvor du skal føde? Vi skal føde på SUS :)
Mest sannsynlig SUS på oss også ☺️
 
Koselig å se alle de fine bildene :Heartred

Jeg har null erfaring med ultralyd så kjører på med noen dumme spørsmål og håper noen kan svare meg:laughing002

Er det fastlege som henviser og dermed får man TUL? Eller må man gjøre dette selv på noen måte? Er det alltid privat når det er TUL?
 
Koselig å se alle de fine bildene :Heartred

Jeg har null erfaring med ultralyd så kjører på med noen dumme spørsmål og håper noen kan svare meg:laughing002

Er det fastlege som henviser og dermed får man TUL? Eller må man gjøre dette selv på noen måte? Er det alltid privat når det er TUL?
Fastlege henviser til sykehuset som kaller inn til OTUL i uke 11-14 og OUL i uke 18-20 eller noe. Noen ganger henviser de for en tidlig ultralyd før uke 12 dersom det er spesielle grunner for det. Ellers tror jeg de fleste her inne har fått TUL i uke 7 på privatklinikker der man bor ☺️
 
Back
Topp