For et eksempel..?

Har ikke tenkt til å se for meg det, nei! Det med dødsfall er et særlig forhold som burde vurderes individuelt. Alle aleneforsørgere er ikke alene fordi partneren er gått bort.
Jo, det er nytt i bydelen jeg bor i. Jeg var alene da datteren min begynte i barnehagen i 2013, så der tar du helt feil. Det var ingen prioritering for å være alene. Jeg var alene med datteren min fra hun var 8 uker til 10 mnd, deretter gikk jeg fra mannen i en periode. Stod som aleneforsørger med dobbelbarnetrygd osv. Null prioritering. Det er en forskrift som trer i kraft 01.01.15, ergo er det nytt.

Jeg begynte å jobbe da hun var 8 mnd, hadde ikke rett til foreldrepenger og ikke fikk jeg kontantstøtte før hun var 13 mnd. Hun begynte i barnehagen da hun var 20 mnd, og i tillegg til dette var jeg gravid og ofte innlagt på sykehuset, så ikke kom her å si at jeg burde prøve å være alene for det har jeg vært!
Hun er ikke 1 år, og derfor har vi ikke kontantstøtte før i mars. Dessuten jobber ikke mannen min 100%, men 50% samt prosjektarbeid som gjør at han er borte 150%, men ikke tilsvarende inntekt. Nå er det ikke det som er poenget mitt. Poenget mitt er vel at jeg håper datteren min får plass i samme barnehage der storesøster går, og at hun ikke vil falle lenger ned på listen f.o.m 01.01. Jeg forstår at aleneforeldre har behov for prioritering, men jeg syns ikke den bør stilles likt som søsken.