Beste/enkleste måte å teste på? Det er jo et styr... :)

Prøveliten

Elsker forumet
Himmelbarn
Julikulene 2020
Junilykke 2022
Her er det mange som har testet myye:whacky011:whacky011

Hvilke type tester liker dere best og hvorfor? (Strimmel, stav, digital) Tenker både EL-test og graviditetstest.

Har til nå bare prøvd strimmeltester, men synes at det er litt styrete. Noen som har tips til enklest mulig gjennomføring av «testeseansen»?
 
Min foreløpige beste metode er å ta urinprøven i et stort engangsølglass. Dyppe strimmelen mens jeg sitter på toalettet og legge denne til vent oppå pakka den kom i. Helle urinen ned i toalettet og putte glasset rett i en egen plastpose og så i søppelet. Trekke ned, vaske hender og etterhvert sjekke opp resultatet av testen.
Puh :smiley-ashamed004
 
Jeg er på hytta nå. Har med meg et urinprøveglass som jeg bruker flere ganger (tester etter el). Bruker strimler.
Tisser litt i glasset, dypper i strimmelen. Mens strimmelen tørker heller jeg innholdet i do, vasker og tørker glasset. Setter på lokket og legger det vekk.

Hjemme bruker jeg et rent glass som det har vært tomatpuré i, ellers samme fremgangsmåte. :)
 
Jeg er på hytta nå. Har med meg et urinprøveglass som jeg bruker flere ganger (tester etter el). Bruker strimler.
Tisser litt i glasset, dypper i strimmelen. Mens strimmelen tørker heller jeg innholdet i do, vasker og tørker glasset. Setter på lokket og legger det vekk.

Hjemme bruker jeg et rent glass som det har vært tomatpuré i, ellers samme fremgangsmåte. :)
Vasker du det på badet eller hvordan gjør du det?
 
Vasker du det på badet eller hvordan gjør du det?
Bare skyller det godt i vasken på badet, ja.

Etter hvert blir man såpass god til å sikte på glass at det ikke blir noe gris, slik at det å vaske glass og vaske hender er omtrent det samme.
 
Har en egen «tissekopp» på badet.
Tisser i den, setter den på hylla forran meg, dypper testen og legger den på kanten. Så gjør jeg meg ferdig på do osv. Etter noen minutt ser jeg på testen og heller ut urinen i do og så spyler jeg koppen og setter tilbake i korga under hylla.
Ikke noe stress i det heletatt syntes jeg :)
 
Har en egen «tissekopp» på badet.
Tisser i den, setter den på hylla forran meg, dypper testen og legger den på kanten. Så gjør jeg meg ferdig på do osv. Etter noen minutt ser jeg på testen og heller ut urinen i do og så spyler jeg koppen og setter tilbake i korga under hylla.
Ikke noe stress i det heletatt syntes jeg :)
Veldig lik rutine her!:)
 
Har en egen «tissekopp» på badet.
Tisser i den, setter den på hylla forran meg, dypper testen og legger den på kanten. Så gjør jeg meg ferdig på do osv. Etter noen minutt ser jeg på testen og heller ut urinen i do og så spyler jeg koppen og setter tilbake i korga under hylla.
Ikke noe stress i det heletatt syntes jeg :)

Enig, gjør akkurat det samme:)
 
Jeg har prøvd strimmel, Eveline og Clearblue. Syns uten tvil det er veldig greit med digitale, da en slipper å tolke streker og vurdere hehe!

Jeg bruker et urinprøveglass, fremgangsmåte lik som de andre har skrevet, tisser i glasset og dypper testen nedi, legger testen flatt, mens jeg tømmer ut tiss, vasker henda og glasset! Syns det er en del styr, har testet bare tre prøveperioder, men det har gjort at jeg har litt mer kontroll og at jeg har blitt kjent med syklusen. Syns det er stress å teste pga tidspunkt osv...

Ønsker deg lykke til!
 
Jøss, var vanligere å vaske glass mellom hver gang enn jeg trodde. Jeg tror jeg beholder min plastkopp-metode enn så lenge...o_O
 
Jøss, var vanligere å vaske glass mellom hver gang enn jeg trodde. Jeg tror jeg beholder min plastkopp-metode enn så lenge...o_O

Metoden din fungerer jo fint, men blir mye plast i lengden hvis en tester hver pp og mye søppel av det. Urinprøveglasset brukes kun til testing og jeg har det ikke over flere år hehe! :)
 
Jøss, var vanligere å vaske glass mellom hver gang enn jeg trodde. Jeg tror jeg beholder min plastkopp-metode enn så lenge...o_O
Er litt opptatt av å redusere forbruket, og det er ett av stedene jeg kunne kutte. Og jeg ser at alle testene ikke akkurat reduserer søppel. Om jeg skulle brukt plastglass til både el-tester og g-tester ville det blitt mange plastkopper i løpet av en måned. :)
 
Jeg har et glass på badet og gjør som de andre over her. Bruker strimmeltest fra billig-tester.
 
Bruker ett plastglass som jeg skyller godt mellom hver gang. Bruker strimmeltest, har brukt monitor, men brukt stav og digital for å slippe tolkning:)
 
Har en egen «tissekopp» på badet.
Tisser i den, setter den på hylla forran meg, dypper testen og legger den på kanten. Så gjør jeg meg ferdig på do osv. Etter noen minutt ser jeg på testen og heller ut urinen i do og så spyler jeg koppen og setter tilbake i korga under hylla.
Ikke noe stress i det heletatt syntes jeg :)

Jepp. Null stress.
 
Brukt digitale tester i noen sykluser, men vanlige strimmeltester aller mest. Denne pp forsøker jeg monitor for første gang.

Har et mini-syltetøyglass stående på badet. Skyller det godt i varmt vann på badet mellom hver gang det er brukt:p Når pp-er over vasker jeg det for hånd med oppvaskmiddel og setter det i oppvaskmaskinen. Fungerer helt supert for meg, og blir lite søppel av det:happy:
 
Jeg gikk over fra strimler til Clearblue fertilitetsmonitor i vår. Har prøvd i 3 år, og med den ble jeg gravid på andre pp! Kan være tilfeldig, men jeg følte også at jeg fikk mer oversikt over EL.
Minus: dyrt!! Men jeg synes det er verdt det.
 
Back
Topp