Besøk

MiniMe80

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Vi som prøver :)
Liker dere å få uventet besøk eller avtalt besøk? Eller er det det samme for dere?

Jeg skulle gjerne fått mer uanmeldt besøk, av typen "hei, vi kommer om 20 minutter".

Trenger ikke være avtalt lenge i forveien, men vil gjerne ha en advarsel så jeg kan fjerne det værste kaoset og skifte ut av pysj.

Liker ikke uanmeldt besøk. Vil gjerne ordne og stelle meg litt først.

Liker helst litt varsel, så man får shinet litt og ikke sitter i joggebukse :)

Liker ikke uanmeldt besøk. Vil gjerne ordne og stelle meg litt først.

Samme her men jeg må lære meg å slappe av mer mtp besøk, rydder å styrer på liksom å det er jo egentlig ikke så vits når de gjelder de fleste å det er jo hyggelig å ha besøk. Har nok sperra meg inne litt for mye under svangerskapet haha:p

Liker ikke uanmeldt besøk av voksne (går fint dersom det er venner av sønnen).

Vil gjerne få ordnet litt i hjemmet og eventuelt byttet til noe annet:)

Uanmeldt besøk av svigermor er veldig lite ønskelig ettersom hun har støv på hjernen og vet å påpeke det. Aner ikke hvor ofte vi får høre at hun hadde "alt på stell" da hun hadde eneansvaret for guttene da de var små. Da jobbet hun 100%, hun strøk alt (inkludert undertøy), tørket støv og redde opp senger hver dag..osv.. Der er ikke mannen min og jeg!

Uanmeldt besøk av svigermor er veldig lite ønskelig ettersom hun har støv på hjernen og vet å påpeke det. Aner ikke hvor ofte vi får høre at hun hadde "alt på stell" da hun hadde eneansvaret for guttene da de var små. Da jobbet hun 100%, hun strøk alt (inkludert undertøy), tørket støv og redde opp senger hver dag..osv.. Der er ikke mannen min og jeg!
Jeg har gitt opp prosjektet om å ha alt på stell:P svigermor er heldigvis en sånn en som sier at "jeg kom ikke hit for å rydde" med et glimt i øyet.

Liker godt besøk men gjerne en liten melding at de kommer og x antall min hadde vært fint:-).
Samme sier foreldrene mine:-P. Hvor flinke de var til å rydde og ha alt på topp selv med 2 små som også var tette i alder. Og at moren min hadde begge oss 2 hjemme til vi var 5 år og allikevel hadde alt på topp:-). De liker å påpeke at vi har jo tross alt eldste i bhg og burde ha god til til å ha alt på topp. Det de glemmer er at vi er 2 i jobb, når jeg ikke er i permisjon da:-). Og vi har unge nr 2 krever å bli bært hele dagen og til han sovner om kvelden. Rydder det nødvendigste men lagt fra strøket slik de mener det må være

Vil gjerne ha en melding. Liker ikke at folk plutselig banker på døra. :p

Liker også besøk uansett, men sjansen er stor for at vi ikke er hjemme eller at vi er opptatte hvis det er uanmeldt. :)

Synes det er best å få beskjed på forhånd. Men selvsagt blir vi som oftest nedrent uten varsel - typisk når det passer minst.. Litt irriterende

Foretrekker avtalt besøk. Når man har en skikkelig daffedag og ser helt fæl ut så er det ikke så kult med uanmeldt besøk

Last edited:
Aqua Gi gjerne varsel når de starter hjemmefra...

Svigermor kommer gjerne og rydder hun da, det er egentlig litt slitsomt men hjelpsomt på sitt vis. Hun har ikke støv på hjerna. Det er slett ikke plettfritt hos henne heller. Men hun styrer ivei når hun er her. Vi har alltid godt varsel før hun kommer (jeg vet nå at hun kommer i midten av nov eller midten av des) og der er bra siden vi må rydde plass på gjesterommet. Men ofte kommer hun til travle tider. Når en av ungene har bursdag eller til jul og sånn. Altså noen dager før, når alt står på hodet og vi skal rydde huset for anledningen

Mine foreldre har det ganske plettfritt hjemme, men har godtatt at vi ikke prøver engang (mamma mener jeg burde prøvd litt mer da...) min svigerinne har det så plettfritt at det er slitsomt å få besøk vi ikke vet om...

Liker alle slaga besøk. Har lært meg at det ikke er så grådig nøye om huset er strøkent, og er alltid påkledd i "besøkstid". Om jeg har joggebukse og er usminka tar jeg det ikke så tungt, det tenker jeg de får være forberedt på om de bare kommer på døra :-P Da vi hadde nyfødt i hus ville vi gjerne ha et lite forvarsel da, for da sov jeg gjerne litt mellom slagene, og ville helst ikke bli vekket av dørklokka.

Spiller ingen rolle. Er som regel ordentlig kledd og litt barnerot får folk tåle når de kommer på besøk. Bare synd folk har så mye å gjøre med jobb og barn at det skjer bare mer og mer sjeldent

Back
Topp