Bergensjenter <3

Når en ringer inn til føden når fødsel er i gang så spør de på telefon om du har noe ønske om hvilken avdeling du vil føde på :) Så da er det bare å si storken, så forteller de deg hvor du skal henvende deg, ringe på (kom inn på natt) Føden er kun åpen i ukedagene etter de nye endringene, men den nye avdelingen som er åpnet er en blanding av storken og den andre :) De med spesielle behov for hjelp under fødsel får ikke føde der. Hadde litt forhøyet stoffskifte sist, men fikk føde der siden det ikke var så gale. De ville flytte med ned når de måtte bruke vakum sugekopp, men siden eg ikke ville ha bedøvelse hentet de alt opp og klippet og brukte vakum der :) Han satt litt fast så endte nesten i hastesnitt, men eg var fast bestemt på ar dette skulle skje uten noen form for bedøvelse og heldigvis gikk det på nest siste sjangse de gav meg :)
Jeg fikk aldri noen spørsmål jeg :p de bare sa de ville at jeg skulle komme inn for sjekk. Høres litt dramatisk ut. Hvor lang tid tok din fødsel?
 
Selve fødselen på Kk har eg en grei opplevelse fra, bortsett fra at eg følte meg lite trodd når pressriene var igang. Det gikk veldig fort, men de mente de skulle ha tid til å sitte epidural (påkrevd pga forgiftning) de fikk knapt prøvd å sitte veneflon på plass før gutten var ute.
Etterpå var det nedtur når jeg ikke fikk ha sambo der på natten. Men på rom med utenlandske med masse familie på besøk utenom besøkstid gikk fint....

Jeg fikk ikke noe særlig oppfølging (sjekking av blodtrykk) og eg var visst nok ikke klar for å reise hjem når eg måtte spørre om hjelp for eg var tom for hender når både eg og gutten var våt.... De klarte også å "rote han vekk" når.de skulle passe på han 5 min så eg fikk dusjet.

Denne gangen vil eg hjem samme dag om mulig. Mye bedre hjelp å få hjemme enn der oppe...
Hvor fort gikk hele fødselen? :eek: jeg hadde aldri pressrier.. Klarte de virkelig å rote han bort? :eek:
 
Hvor fort gikk hele fødselen? :eek: jeg hadde aldri pressrier.. Klarte de virkelig å rote han bort? :eek:

Våknet av at vannet gikk, 2,5 timer etter var han ute. De trodde ikke på meg at det pressrier.

De leiter gjennom flere rom etter han når eg spurte etter han. Så ja, det klarte de å gi gjøre. Mistet tilliten der....
 
Våknet av at vannet gikk, 2,5 timer etter var han ute. De trodde ikke på meg at det pressrier.

De leiter gjennom flere rom etter han når eg spurte etter han. Så ja, det klarte de å gi gjøre. Mistet tilliten der....
Ikke greit når de ikke stoler på deg.. Min tok 3,5 t fra første rie. Ble sjekket 3 kvarter før han var ute å da hadde jeg full åpning og pappaen var ikke kommet :p de vanlige fødslene tar jo lengre tid..
Skjønner godt at du mistet tilliten..
 
Ikke greit når de ikke stoler på deg.. Min tok 3,5 t fra første rie. Ble sjekket 3 kvarter før han var ute å da hadde jeg full åpning og pappaen var ikke kommet :p de vanlige fødslene tar jo lengre tid..
Skjønner godt at du mistet tilliten..

Det fikk veldig fort med tanke på at du begynte med rier. Ble du satt igang siden han ikke var der med deg?
Med meg truet de med å sende han hjem, eg igjen truet med å være på venterommet med han hele natten isåfall, så da måtte de finne en løsning ;)

Syns forsåvidt det eg greit når det går fort. Mer overskudd etter fødselen. Men kvir meg litt om det blir raskere neste gang. Bor en hel time unna Haukeland, så kan risikere å ikke rekke det :/
 
Det fikk veldig fort med tanke på at du begynte med rier. Ble du satt igang siden han ikke var der med deg?
Med meg truet de med å sende han hjem, eg igjen truet med å være på venterommet med han hele natten isåfall, så da måtte de finne en løsning ;)

Syns forsåvidt det eg greit når det går fort. Mer overskudd etter fødselen. Men kvir meg litt om det blir raskere neste gang. Bor en hel time unna Haukeland, så kan risikere å ikke rekke det :/
Hvilken retning?
Jeg måtte ta taxi til sykehuset. Mannen var på jobb.. Han mistet lappen litt over en mnd før fødsel så han kunne ikke kjørt meg uansett.. Og ikke visste vi at det skulle gå så fort.
Han ville.komme etter jobb.. Men jeg måtte be han komme med en gang når jeg fikk beskjed om at jeg hadde full åpning.. Han rakk det da :) jobber rett ved sykehuset.

Jeg og er litt bekymret for at det skal gå fortere neste gang. Men det kan jo og ta lengre tid.. Men enig det at det var greit å bli ferdig med det fort :)
 
Fornøyd med Voss? Ble det ikke lang vei med rier?
Gikk egentlig veldig fort å kjøre og var godt med varme på ryggen i bilen :) jeg ble anbefalt Voss fra jordmor fordi jeg er ung og førstegangsfødende og de har bedre tid til å hjelpe og veilede :)
 
Gikk egentlig veldig fort å kjøre og var godt med varme på ryggen i bilen :) jeg ble anbefalt Voss fra jordmor fordi jeg er ung og førstegangsfødende og de har bedre tid til å hjelpe og veilede :)
Det var jo greit :) hvor lang tid tok fødselen fra start-slutt?
 
Ja vi får se :) Har du fått vite, eller har du en anelse? :)

Jeg er så usansynlig trett for tiden! :eek:
Nei jeg har ikke hatt første svangerskapskontroll enda, men syns hele svangerskapet er anderledes enn sist så håper egentlig på jente. Men blir ikke lei meg for gutt heller. Jeg og er mye trøtt, men jeg har slitt en del med hodepine også. Hadde 1,5 uke hvor jeg følte meg kvalm. Vært mye uggen..

Men jeg veg egentlig ikke.hvor langt jeg et på vei. Tror kanskje jeg hadde en festeblødning som jeg har lest om, i slutten av april. Men tok ingen test før 2,5 uke siden. Men jeg har ikke hatt noe mens etter forrige fødsel heller.. Så vet ikke hvor sannsynlig at det faktisk var festeblødning eller ikke. Men hadde litt mensensmerter i samme tidsrom. Men siden jeg er redd for å bli satt mange uker tilbake, så tok jeg en son test med ukesindikator. Som viser at jeg minst er 7+2 selv om jeg kan være nesten 13.. Så har holdt meg på februar forumet mest
 
Jeg fikk aldri noen spørsmål jeg :p de bare sa de ville at jeg skulle komme inn for sjekk. Høres litt dramatisk ut. Hvor lang tid tok din fødsel?
Fra eg kom inn til han var ute tok det 8t, kom inn med 4cm åpning, under 2t etter var det 8-9cm og kort tid etter var det full åpning, men han kom litt skjevt ned så da tok plutselig ting mye lengre tid og hjerterytmen sank. Jordmødrene trodde han kom til å være ute i løpet av kort tid siden alt gikk så raskt frem til full åpning
 
Fra eg kom inn til han var ute tok det 8t, kom inn med 4cm åpning, under 2t etter var det 8-9cm og kort tid etter var det full åpning, men han kom litt skjevt ned så da tok plutselig ting mye lengre tid og hjerterytmen sank. Jordmødrene trodde han kom til å være ute i løpet av kort tid siden alt gikk så raskt frem til full åpning
Er ikke alltid lett å forutse hva som skjer, men normalt sett går det fort når det bare er pressing igjen..
Men ser det gikk fort frem til da. :)
her kom jeg inn og ble sjekket et kvarter senere. Hadde da full åpning XD
 
Nei jeg har ikke hatt første svangerskapskontroll enda, men syns hele svangerskapet er anderledes enn sist så håper egentlig på jente. Men blir ikke lei meg for gutt heller. Jeg og er mye trøtt, men jeg har slitt en del med hodepine også. Hadde 1,5 uke hvor jeg følte meg kvalm. Vært mye uggen..

Men jeg veg egentlig ikke.hvor langt jeg et på vei. Tror kanskje jeg hadde en festeblødning som jeg har lest om, i slutten av april. Men tok ingen test før 2,5 uke siden. Men jeg har ikke hatt noe mens etter forrige fødsel heller.. Så vet ikke hvor sannsynlig at det faktisk var festeblødning eller ikke. Men hadde litt mensensmerter i samme tidsrom. Men siden jeg er redd for å bli satt mange uker tilbake, så tok jeg en son test med ukesindikator. Som viser at jeg minst er 7+2 selv om jeg kan være nesten 13.. Så har holdt meg på februar forumet mest

Oja blir spennende å se da :) når har du første kontroll?
 
Back
Topp