Fjordkatt
Betatt av forumet
Det er ikke så lenge tilhar du en følelse på kjønn?
![]()
Jaa holder en liten knapp på gutt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er ikke så lenge tilhar du en følelse på kjønn?
![]()
Da er det jo godt mulig det er guttJaa holder en liten knapp på guttselv om gynekologen ikke ville gjette på ultralyden så syntes vi begge at vi kanskje så antydning likevel
![]()
Jeg tenker det samme. Var veldig innstilt på to tette, men på grunn av at ting skjer, så ble det ikke sånn.. Nå er jeg veldig glad for det, og storesøster gleder seg veldigAskøy, så motsatt side i forhold til deg
Merker det blir veldig fint mellomrom nå mellom guttungen og neste. Han er stor nok til å forstå og kunne delta i ventingengleder seg til å kunne gi leker han selv er vokst i fra
![]()
Forrige svangerskap brukte jeg ikke doppler og var kun på ordinær ultralyd. Var ikke bekymret for noen ting. =PÅ, det må være koselig å kunne gjøre selvHar foreløpig blitt rådet til å ikke kjøpe doppler fordi det er lett å bli stresset over om noe er galt hvis man ikke finner det.. Men får se om det plutselig blir likevel, spørs vel hvor utålmodig jeg blir på bevegelse!
(Siden det er min første og jeg vet morkake ligger i front kan jeg vel forvente at det tar en stund, haha!) Du har en fra før, var det så? Så du vet kanskje mer hva du kjenner etter?
Men i tillegg til tidlig UL klarte faktisk fastlegen å finne hjertelyd allerede 11+3 utenpå magen, det var helt herlig!!
Jeg tenker det samme. Var veldig innstilt på to tette, men på grunn av at ting skjer, så ble det ikke sånn.. Nå er jeg veldig glad for det, og storesøster gleder seg veldig
Når har du termin?
Ja ^^,
Jeg har ikke et vondt ord å si om fødeopplevelsen min på KK. Jeg ble tatt på alvor hele veien, jordmødrene og barnepleierne tok seg av både meg og babyen i magen på en veldig profesjonell måte. Samtidig var det utrolig deilig å være "der ekspertisen er" - En fødsel kan jo være skremmende, men med rommet fullt av barneleger og andre fagpersoner er man helt sikker på at babyen blir ivaretatt på best mulige måte.
Barsel derimot er en annen historie. Denne gangen håper jeg at jeg får reise hjem så fort jeg er på beina igjen.
Nå heter det føde 1 og føde 2. Føde 2 er på bakkeplansniker fra februar. Kjenner igjen dette med god fødsel på føden, og "oppvartingen" ehm kom ikke på noe bedre ord fra obs posten under igangsettingen.
og kjenner igjen den følelsen hjem så fort som er på beina igjen.
Du havnet vel ikke på Barsel 1 med jenta di? (der havnet jeg med min sønn) og kommer til å si til min jordmor at om jeg havner på barsel 1 igjen så drar jeg før de flytter meg over. jeg skal IKKE inn dit igjen. Jeg følte meg ikke ivaretatt (alle uten om en barseljordmor som beklagelig bare var på natt når jeg var der), virket som at var trøtte av faget sitt og ikke ønsket å hjelpe oss når vi ba om hjelp. måtte ofte vente i flere timer på hjelp fra de.
Og gubben fikk ikke sitte i gangen når jeg gikk på toalettet og de ble irriterte når jeg valgte å vente på at han kom opp for å dusje, fordi de mente at de kunne passe sønnen vår i de minuttene. MEN jeg ville ikke at noen andre skulle passe på han enn meg og gubben...
også havnet jeg desverre på flermannsrom hvor ingen av de jeg havnet på rom med var norsk, eller kunne engelsk så vi hadde ingen forutsettninger til å kunne snakke sammen i det hele tatt... (dette var i 2011)
i 2011 var det bare en fødeavdeling uten om storken... jeg var på bakkeplan ;-) "vegg i vegg" med barsel 1Nå heter det føde 1 og føde 2. Føde 2 er på bakkeplan
Jeg var aldri innom føde 1. Men pp bakkeplan var fødestuene til venstre og disse rommene til høyre. Dette var i 2015. Så vet ikke helt hvor føde 1 er plassert hellet egentlig ikke storken. Vi fikk familie rom, men hadde alikevell en dårlig opplevelse. Neste gang vil jeg be om jordmor hjem og dra så fort de tillater meg det.. Mer ro hjemme..i 2011 var det bare en fødeavdeling uten om storken... jeg var på bakkeplan ;-) "vegg i vegg" med barsel 1
enig i den... sov også langt bedre i min egen seng enn i sykehus sengene også... og ingen kjeft for å la guttungen ligge kun i bleien i to minutter mens han ble tørket etter å ha gulpet ut klærene sine...Jeg var aldri innom føde 1. Men pp bakkeplan var fødestuene til venstre og disse rommene til høyre. Dette var i 2015. Så vet ikke helt hvor føde 1 er plassert hellet egentlig ikke storken. Vi fikk familie rom, men hadde alikevell en dårlig opplevelse. Neste gang vil jeg be om jordmor hjem og dra så fort de tillater meg det.. Mer ro hjemme..
Var det så ille? Her så vi omtrent ikke jordmødrene etter vi fikk rom. Men rommet var stusselig, og jeg følte ikke jeg fikk hjelp til det jeg ba om hjelp til. Så mye bråk hele natten. Vi fikk ikke sove. De så antydninger til gulsott, men gjorde ingenting for å informere noe om det. Etter ca en uke kom helsesøster på hjemmebesøk. Jeg ser han er gul, han burde ligge i vuggen mot sollys.. Så lite opplysninger, de ville også ha oss tilbake etter noen timer etter hjemreise. Gulsotten lå litt i grenseland.. Da fikk vi litt opplysninger etter hva vi måtte se etter, son hvis det ble verre. Siden vi ikke ville tilbake.. Men ingenting om at lys hjelper.. Kun at jeg måtte amme hver 3. Time.... Oppgittenig i den... sov også langt bedre i min egen seng enn i sykehus sengene også... og ingen kjeft for å la guttungen ligge kun i bleien i to minutter mens han ble tørket etter å ha gulpet ut klærene sine...
Storken ligger oppe i tredje etasjeJeg var aldri innom føde 1. Men pp bakkeplan var fødestuene til venstre og disse rommene til høyre. Dette var i 2015. Så vet ikke helt hvor føde 1 er plassert hellet egentlig ikke storken. Vi fikk familie rom, men hadde alikevell en dårlig opplevelse. Neste gang vil jeg be om jordmor hjem og dra så fort de tillater meg det.. Mer ro hjemme..
Kan være lurt detjeg følte det var ganske ille... jeg har vel gjerne heller ikke fått prossert skikkelig det som skjedde heller. og det er noe jeg skal ta med jm nå...
Har du født på storken?Storken ligger oppe i tredje etasje![]()
Måtte du si ifra på forhånd om du ville dit? Jeg vurderer storken. Men redd jeg ikke får siden forrige fødsel gikk så fortJa, i fjorVeldig fornøyd
![]()
Fornøyd med Voss? Ble det ikke lang vei med rier?Er fra Bergen, men fødte på Voss![]()
Når en ringer inn til føden når fødsel er i gang så spør de på telefon om du har noe ønske om hvilken avdeling du vil føde påMåtte du si ifra på forhånd om du ville dit? Jeg vurderer storken. Men redd jeg ikke får siden forrige fødsel gikk så fortsist drømte jeg om badekar
hehe