Bergensjenter <3

Jaa holder en liten knapp på gutt :) selv om gynekologen ikke ville gjette på ultralyden så syntes vi begge at vi kanskje så antydning likevel :)
Da er det jo godt mulig det er gutt :) hva slags symptomer/ plager har du hatt? :)

Askøy, så motsatt side i forhold til deg ;)
Merker det blir veldig fint mellomrom nå mellom guttungen og neste. Han er stor nok til å forstå og kunne delta i ventingen :) gleder seg til å kunne gi leker han selv er vokst i fra :)
Jeg tenker det samme. Var veldig innstilt på to tette, men på grunn av at ting skjer, så ble det ikke sånn.. Nå er jeg veldig glad for det, og storesøster gleder seg veldig :D
Når har du termin?

Å, det må være koselig å kunne gjøre selv :D Har foreløpig blitt rådet til å ikke kjøpe doppler fordi det er lett å bli stresset over om noe er galt hvis man ikke finner det.. Men får se om det plutselig blir likevel, spørs vel hvor utålmodig jeg blir på bevegelse! :p (Siden det er min første og jeg vet morkake ligger i front kan jeg vel forvente at det tar en stund, haha!) Du har en fra før, var det så? Så du vet kanskje mer hva du kjenner etter?:happy:

Men i tillegg til tidlig UL klarte faktisk fastlegen å finne hjertelyd allerede 11+3 utenpå magen, det var helt herlig!!
Forrige svangerskap brukte jeg ikke doppler og var kun på ordinær ultralyd. Var ikke bekymret for noen ting. =P

Jeg angrer egentlig litt på at jeg prøvde doppleren til venninnen min - merker jeg er mer stresset nå enn før jeg brukte den. Tenker liksom på om det ikke var hjertelyden til babyen jeg hørte likevel, osv osv. Heldigvis skal jeg på tidlig ultralyd i moegen, og håper jeg kan senke skuldrene og nyte graviditeten etter den.

Jeg tenker det samme. Var veldig innstilt på to tette, men på grunn av at ting skjer, så ble det ikke sånn.. Nå er jeg veldig glad for det, og storesøster gleder seg veldig :D
Når har du termin?

To tette var ikke så aktuelt her heller, siden eg var student og uten inntekt :)

Foreløpig termin er 4/5 januar. Alt etter hvem sin kalender som blir fulgt ;) men forbereder meg på at han/hun kan komme tidligere. Ble satt igang sist pga forgiftning, og regner med det skjer nå også. Vekten hjelper ikke akkurat på risikoen.

Når har du termin da?

Ja ^^,
Jeg har ikke et vondt ord å si om fødeopplevelsen min på KK. Jeg ble tatt på alvor hele veien, jordmødrene og barnepleierne tok seg av både meg og babyen i magen på en veldig profesjonell måte. Samtidig var det utrolig deilig å være "der ekspertisen er" - En fødsel kan jo være skremmende, men med rommet fullt av barneleger og andre fagpersoner er man helt sikker på at babyen blir ivaretatt på best mulige måte.

Barsel derimot er en annen historie. Denne gangen håper jeg at jeg får reise hjem så fort jeg er på beina igjen.

sniker fra februar. Kjenner igjen dette med god fødsel på føden, og "oppvartingen" ehm kom ikke på noe bedre ord fra obs posten under igangsettingen.
og kjenner igjen den følelsen hjem så fort som er på beina igjen.
Du havnet vel ikke på Barsel 1 med jenta di? (der havnet jeg med min sønn) og kommer til å si til min jordmor at om jeg havner på barsel 1 igjen så drar jeg før de flytter meg over. jeg skal IKKE inn dit igjen. Jeg følte meg ikke ivaretatt (alle uten om en barseljordmor som beklagelig bare var på natt når jeg var der), virket som at var trøtte av faget sitt og ikke ønsket å hjelpe oss når vi ba om hjelp. måtte ofte vente i flere timer på hjelp fra de.
Og gubben fikk ikke sitte i gangen når jeg gikk på toalettet og de ble irriterte når jeg valgte å vente på at han kom opp for å dusje, fordi de mente at de kunne passe sønnen vår i de minuttene. MEN jeg ville ikke at noen andre skulle passe på han enn meg og gubben...
også havnet jeg desverre på flermannsrom hvor ingen av de jeg havnet på rom med var norsk, eller kunne engelsk så vi hadde ingen forutsettninger til å kunne snakke sammen i det hele tatt... (dette var i 2011)

sniker fra februar. Kjenner igjen dette med god fødsel på føden, og "oppvartingen" ehm kom ikke på noe bedre ord fra obs posten under igangsettingen.
og kjenner igjen den følelsen hjem så fort som er på beina igjen.
Du havnet vel ikke på Barsel 1 med jenta di? (der havnet jeg med min sønn) og kommer til å si til min jordmor at om jeg havner på barsel 1 igjen så drar jeg før de flytter meg over. jeg skal IKKE inn dit igjen. Jeg følte meg ikke ivaretatt (alle uten om en barseljordmor som beklagelig bare var på natt når jeg var der), virket som at var trøtte av faget sitt og ikke ønsket å hjelpe oss når vi ba om hjelp. måtte ofte vente i flere timer på hjelp fra de.
Og gubben fikk ikke sitte i gangen når jeg gikk på toalettet og de ble irriterte når jeg valgte å vente på at han kom opp for å dusje, fordi de mente at de kunne passe sønnen vår i de minuttene. MEN jeg ville ikke at noen andre skulle passe på han enn meg og gubben...
også havnet jeg desverre på flermannsrom hvor ingen av de jeg havnet på rom med var norsk, eller kunne engelsk så vi hadde ingen forutsettninger til å kunne snakke sammen i det hele tatt... (dette var i 2011)
Nå heter det føde 1 og føde 2. Føde 2 er på bakkeplan

i 2011 var det bare en fødeavdeling uten om storken... jeg var på bakkeplan ;-) "vegg i vegg" med barsel 1
Jeg var aldri innom føde 1. Men pp bakkeplan var fødestuene til venstre og disse rommene til høyre. Dette var i 2015. Så vet ikke helt hvor føde 1 er plassert hellet egentlig ikke storken. Vi fikk familie rom, men hadde alikevell en dårlig opplevelse. Neste gang vil jeg be om jordmor hjem og dra så fort de tillater meg det.. Mer ro hjemme..

Jeg var aldri innom føde 1. Men pp bakkeplan var fødestuene til venstre og disse rommene til høyre. Dette var i 2015. Så vet ikke helt hvor føde 1 er plassert hellet egentlig ikke storken. Vi fikk familie rom, men hadde alikevell en dårlig opplevelse. Neste gang vil jeg be om jordmor hjem og dra så fort de tillater meg det.. Mer ro hjemme..
enig i den... sov også langt bedre i min egen seng enn i sykehus sengene også... og ingen kjeft for å la guttungen ligge kun i bleien i to minutter mens han ble tørket etter å ha gulpet ut klærene sine...

enig i den... sov også langt bedre i min egen seng enn i sykehus sengene også... og ingen kjeft for å la guttungen ligge kun i bleien i to minutter mens han ble tørket etter å ha gulpet ut klærene sine...
Var det så ille? Her så vi omtrent ikke jordmødrene etter vi fikk rom. Men rommet var stusselig, og jeg følte ikke jeg fikk hjelp til det jeg ba om hjelp til. Så mye bråk hele natten. Vi fikk ikke sove. De så antydninger til gulsott, men gjorde ingenting for å informere noe om det. Etter ca en uke kom helsesøster på hjemmebesøk. Jeg ser han er gul, han burde ligge i vuggen mot sollys.. Så lite opplysninger, de ville også ha oss tilbake etter noen timer etter hjemreise. Gulsotten lå litt i grenseland.. Da fikk vi litt opplysninger etter hva vi måtte se etter, son hvis det ble verre. Siden vi ikke ville tilbake.. Men ingenting om at lys hjelper.. Kun at jeg måtte amme hver 3. Time.... Oppgitt

jeg følte det var ganske ille... jeg har vel gjerne heller ikke fått prossert skikkelig det som skjedde heller. og det er noe jeg skal ta med jm nå...

Storken ligger oppe i tredje etasje :-)

Var foresten veldig fornøyd meg de på storken, lå der på barsel og :-) Satser på at eg får føde der igjen :-) Eneste minuset var at eg fødte midt under oppussing av kk i fjor så var en del støy fra 07.00

jeg følte det var ganske ille... jeg har vel gjerne heller ikke fått prossert skikkelig det som skjedde heller. og det er noe jeg skal ta med jm nå...
Kan være lurt det :) jeg vet bare at jeg skal si når jeg kommer inn at jeg ønsker jordmor hjem. Vet ikke om man må søke.

Ja, i fjor :) Veldig fornøyd :)
Måtte du si ifra på forhånd om du ville dit? Jeg vurderer storken. Men redd jeg ikke får siden forrige fødsel gikk så fort :p sist drømte jeg om badekar :p hehe

Måtte du si ifra på forhånd om du ville dit? Jeg vurderer storken. Men redd jeg ikke får siden forrige fødsel gikk så fort :p sist drømte jeg om badekar :p hehe
Når en ringer inn til føden når fødsel er i gang så spør de på telefon om du har noe ønske om hvilken avdeling du vil føde på :-) Så da er det bare å si storken, så forteller de deg hvor du skal henvende deg, ringe på (kom inn på natt) Føden er kun åpen i ukedagene etter de nye endringene, men den nye avdelingen som er åpnet er en blanding av storken og den andre :-) De med spesielle behov for hjelp under fødsel får ikke føde der. Hadde litt forhøyet stoffskifte sist, men fikk føde der siden det ikke var så gale. De ville flytte med ned når de måtte bruke vakum sugekopp, men siden eg ikke ville ha bedøvelse hentet de alt opp og klippet og brukte vakum der :-) Han satt litt fast så endte nesten i hastesnitt, men eg var fast bestemt på ar dette skulle skje uten noen form for bedøvelse og heldigvis gikk det på nest siste sjangse de gav meg :-)

Selve fødselen på Kk har eg en grei opplevelse fra, bortsett fra at eg følte meg lite trodd når pressriene var igang. Det gikk veldig fort, men de mente de skulle ha tid til å sitte epidural (påkrevd pga forgiftning) de fikk knapt prøvd å sitte veneflon på plass før gutten var ute.
Etterpå var det nedtur når jeg ikke fikk ha sambo der på natten. Men på rom med utenlandske med masse familie på besøk utenom besøkstid gikk fint....

Jeg fikk ikke noe særlig oppfølging (sjekking av blodtrykk) og eg var visst nok ikke klar for å reise hjem når eg måtte spørre om hjelp for eg var tom for hender når både eg og gutten var våt.... De klarte også å "rote han vekk" når.de skulle passe på han 5 min så eg fikk dusjet.

Denne gangen vil eg hjem samme dag om mulig. Mye bedre hjelp å få hjemme enn der oppe...

Back
Topp