Bekymringstråden

Vil en graviditetstest være pålitelig om man har mistet? Eller er det kun ultralyd som gjelder?
Ja, for den skal bli gradevis svakere. Den blir ikke negativ over natta.

Ja, for den skal bli gradevis svakere. Den blir ikke negativ over natta.
Skjønner. Jeg har UL om en uke, men blir nervøs for om jeg ikke lenger er gravid siden jeg har veldig lite symptomer om dagen (vet at dette ikke trenger å ha en sammenheng). Så lurer litt på om jeg skal ta en test... har kun den fra clearblue som sier gravid eller ikke gravid, men skader jo sikkert ikke å ta en...

Skjønner. Jeg har UL om en uke, men blir nervøs for om jeg ikke lenger er gravid siden jeg har veldig lite symptomer om dagen (vet at dette ikke trenger å ha en sammenheng). Så lurer litt på om jeg skal ta en test... har kun den fra clearblue som sier gravid eller ikke gravid, men skader jo sikkert ikke å ta en...
Den vil nok slå ut på 3+ :)

Så skjedde det som ikke skulle skje. Nok en MA, min nr 3. Hjertet sluttet å slå for 4 dager siden, 10+6, skulle vært 11+3 i dag. Er på ferie langt hjemmefra i Trøndelag, og har heldigvis fått time for kirurgisk allerede i morgen på Namsos. Hodet og hjertet er helt tomt nå. Takk for samholdet her inne, og masse lykke til til dere andre :Heartred

Så skjedde det som ikke skulle skje. Nok en MA, min nr 3. Hjertet sluttet å slå for 4 dager siden, 10+6, skulle vært 11+3 i dag. Er på ferie langt hjemmefra i Trøndelag, og har heldigvis fått time for kirurgisk allerede i morgen på Namsos. Hodet og hjertet er helt tomt nå. Takk for samholdet her inne, og masse lykke til til dere andre :Heartred
Nei, fy søren :sad010 Nå syntes jeg det begynner å bli mange kjipe beskjeder her inne! Er så lei meg for at du må oppleve det her igjen. Sender deg mange trøste klemmer :Heartred

Gud, så trist og urettferdig!! Sender deg masse styrke!!

Vil en graviditetstest være pålitelig om man har mistet? Eller er det kun ultralyd som gjelder?
Kun ultralyd på dette tidspunktet. HCG kan sitte i lenge etter mist, også etter at man tror man har blødd ut alt

Det hørtes ikke noe særlig ut, sender omtanke og håper det snur snart :Heartred En graviditet gir jo enormt mye hormoner i endring så det kan helt sikkert virke på mange måter og i noen tilfeller gi nedstemthet, pluss smerter og andre plager så bidrar ikke det. Kanskje det er en legevikar du kan snakke med inntil legen et tilbake? Evt jordmortjeneste? Hvis ikke har jeg erfart tidligere at å åpne seg til en venn eller familiemedlem kan hjelpe på. Sender deg en stor klem!
Det kan være jeg må ty til en vikar ja.
Synes det er så vanskelig å åpne seg for andre, selv om det er en god venninne eller familie. Jeg pleier å være den som andre åpner seg opp for, og har vel igrunn erfart at mine venner er de som vil prate, og ikke er så gode lyttere, (dessverre).
Men idag har jeg tatt litt grep, laget meg gjøreliste og satt meg små dags- og ukesmål, for å bevege meg vekk fra tenkekjør, håper det kan hjelpe på.
Hadde det hjulpet med venner på besøk?
Jeg liker best å være alene når jeg ikke er helt i form. Men dette er noe jeg kanskje burde revurdere nå som det bare ser mørkt ut. :happy:

Jeg er så redd for kjipe nyheter når jeg skal på UL på mandag. Klarer ikke å slutte og tenke på det. Når man leser så mye om folk som har sett hjerte slå også kommer inn igjen så er den lille død. Kjenner jeg har så angst for at det skal skje meg :arghh: Er så grusomt! De ukene her føles som 1 helt år.

Jeg er så redd for kjipe nyheter når jeg skal på UL på mandag. Klarer ikke å slutte og tenke på det. Når man leser så mye om folk som har sett hjerte slå også kommer inn igjen så er den lille død. Kjenner jeg har så angst for at det skal skje meg :arghh: Er så grusomt! De ukene her føles som 1 helt år.
Kjenner på det samme. :Heartred Prøver å minne meg sjøl på at de fleste går det bra med når vi er kommet så langt, men det er de det ikkje går bra med vi husker og tenker på... sender deg gode tanker. :Heartred

Skjønner veldig godt korleis du har det. Dei siste vekene har vert forferdelige :arghh: Men eg kan komme med ein gladnyheit; eg var til UL i dag, og alt var bra, fekk sjå den lille bevega seg og alt! Ein heilt utrulig opplevelse!!:)
Prøv å hald ut, så går det nok bra for deg også! ❤️

Kjenner på det samme. :Heartred Prøver å minne meg sjøl på at de fleste går det bra med når vi er kommet så langt, men det er de det ikkje går bra med vi husker og tenker på... sender deg gode tanker. :Heartred
Jeg var ikke så redd eller bekymret når jeg var gravid med han minste, men nå klarer jeg ikke å slippe tanken. Tror mye er pga alderen min, at man føler det kan gå mere galt pga at man er over 40. Men, gikk bra med mamma som fikk min lillesøster når hun var 44. Min mormor fikk alle sine barn fra hun var 38 til 47 og hadde kun 1 spontanabort.

Skjønner veldig godt korleis du har det. Dei siste vekene har vert forferdelige :arghh: Men eg kan komme med ein gladnyheit; eg var til UL i dag, og alt var bra, fekk sjå den lille bevega seg og alt! Ein heilt utrulig opplevelse!!:)
Prøv å hald ut, så går det nok bra for deg også! ❤️
Ja, det er virkelig en lettelse og se den lille og at alt er bra! Gratulerer så mye :love017 Hvor langt har du kommet nå? Jeg så hjerte slå og da ble jeg satt fra 7+4 til 8+1

Last edited:
Jeg var ikke så redd eller bekymret når jeg var gravid med han minste, men nå klarer jeg ikke å slippe tanken. Tror mye er pga alderen min, at man føler det kan gå mere galt pga at man er over 40. Men, gikk bra med mamma som fikk min lillesøster når hun var 44. Min mormor fikk alle sine barn fra hun var 38 til 47 og hadde kun 1 spontanabort.
Er det eg og går å tenker på, er 41år, gir noen ekstra bekymringer, kjenner på mye mer redsel denne gangen...:nailbiting:

Kjenner SÅ på det jeg også. Fremdeles over 2 uker til min UL. I morgen er jeg nøyaktig like langt som jeg var da utviklingen stoppet sist. Så kjipt å tenke på.. krysser fingrene for deg til mandag og håper på gode, trygge svangerskap for oss alle!!

Ja, det er virkelig en leteaksjon og se den lille og at alt er bra! Gratulerer så mye :love017 Hvor langt har du kommet nå? Jeg så hjerte slå og da ble jeg satt fra 7+4 til 8+1
Tusen takk! :)
Det var litt forvirring sidan eg hadde fått 2 forskjellige termindatoar, + dobbeldonasjon/ivf, men etter rådføring med ein anna kollega kom dei fram te at det stemte det som eg hadde rekna ut. Så er 12+5 i dag!
Så godt å bli satt fram då ivertfall!

Jeg har fått høy feber og var hos legen i dag, de målte noe forhøyet CRP og jeg fikk antibiotika, men de vet ikke hva som er årsaken til feberen. Har kjempevondt i kroppen og i hodet, ellers ingen symptomer. Dette er noe av det tøffeste jeg har vært gjennom, med hetebølgen som nettopp var er jeg allerede utmattet av kvalme og oppkast. Er også veldig bekymret for lille i magen, legen betrygget meg med at det som regel går fint å bli syk i svangerskapet. Men bekymringen er der enda.

Back
Topp