Bekymringstråden

Er det andre her som følger med på bbt?
Jeg har ligget på + 0,1-0,4 fra start. Igår gikk den ned til 0, og den er det fortsatt idag.
I følge google kan det være et dårlig tegn. Jeg har ikke hatt noe form for smerter i magen siste uken, og heller ikke hatt noe blødning.
Jeg skal følge med i et par dager til, urolig for mulig MA.. Når ville andre kontaktet lege?

Jeg har ligget på + 0,1-0,4 fra start. Igår gikk den ned til 0, og den er det fortsatt idag.
I følge google kan det være et dårlig tegn. Jeg har ikke hatt noe form for smerter i magen siste uken, og heller ikke hatt noe blødning.
Jeg skal følge med i et par dager til, urolig for mulig MA.. Når ville andre kontaktet lege?
Jeg gjorde det med minste mann, og BBT øker i starten og går ned og blir normal i uke 5-6 så går den opp igjen i uke 12+

Testet positivt 22 Juni, og du ser BBT stiger fra EL så går den ned også øker den igjen og da holder den seg høy til fødsel.

Jeg tok av klokken de ukene den ble lav, for ble så stresset. Så tok jeg på den i uke 12

Vedlegg

• IMG_8662.png
    IMG_8662.png
    159,6 KB · Visninger: 7
  • IMG_8663.png
    IMG_8663.png
    175,7 KB · Visninger: 7
  • IMG_8664.png
    IMG_8664.png
    182,8 KB · Visninger: 7
Jeg gjorde det med minste mann, og BBT øker i starten og går ned og blir normal i uke 5-6 så går den opp igjen i uke 12+

Testet positivt 22 Juni, og du ser BBT stiger fra EL så går den ned også øker den igjen og da holder den seg høy til fødsel.

Jeg tok av klokken de ukene den ble lav, for ble så stresset. Så tok jeg på den i uke 12
Tenker ikke du på pulsen nå?
Jeg mener kroppstemperaturen. Den skal i utgangspunktet være forhøyet med 0,2++ grader gjennom svangerskapet. Min har gått tilbake til normalen nå, og det kan være tegn på spontanabort. Vurderer å ringe legekontoret å få tatt blodprøve for å sjekke hcg nivå. :happy:

Tenker ikke du på pulsen nå?
Jeg mener kroppstemperaturen. Den skal i utgangspunktet være forhøyet med 0,2++ grader gjennom svangerskapet. Min har gått tilbake til normalen nå, og det kan være tegn på spontanabort. Vurderer å ringe legekontoret å få tatt blodprøve for å sjekke hcg nivå. :happy:
Haha! Tenkte og leste feil jeg.. BBT er så klart kroppstemperatur og HP er hvilepuls :laughing002 Nei slutta å Tempe når jeg testet positivt, men mener å ha lest at det samme samme skjer med BBT som med HP, så tenker at du ikke skal legge så mye i det. Men, om du er redd hadde jeg heller tatt en UL i stede for blodprøve.

Fulgte litt med, men den var helt ujevn så jeg orket ikke

Har hørt at det ikke er noe vits å følge med på bbt når graviditet er bekreftet, er jo så mye som kan påvirke temperaturen, og det skaper nok mer bekymring enn ro? Så ville sluttet!

Jeg har tryna skikkelig. Er øm og ordentlig fargerik på hoftekammen. Fallet skjedde så fort, men jeg kan ikke erindre at jeg slo meg i magen. Er i 9. uke. Jeg kan ikke forstå at det skal påvirke fosteret, men jeg klarer ikke la være å bekymre meg for det.
Hva tenker dere?

Jeg har tryna skikkelig. Er øm og ordentlig fargerik på hoftekammen. Fallet skjedde så fort, men jeg kan ikke erindre at jeg slo meg i magen. Er i 9. uke. Jeg kan ikke forstå at det skal påvirke fosteret, men jeg klarer ikke la være å bekymre meg for det.
Hva tenker dere?
Det går nok helt fint med den lille. Den ligger godt gjemt nede i bekkenet dit :Heartred Håper det går bra med deg, er ikke noe godt å falle

Hva tenker dere?
Huffda det hørtes ikke noe godt ut - jeg vil jo tro at fosteret er såpass godt beskyttet der inne at dette går helt fint :Heartred Men hvis du er skikkelig urolig så ville jeg bestilt en ultralyd!

Hva tenker dere?
I første graviditet besvimte jeg en del, også i uke 30+. Gikk bra, men etter uke 20 dro jeg for å sjekke for å være sikker. Før det er barnet godt beskyttet og veldig lite

Min tur å blø. Har hatt en fersk blødning i kveld, ingen smerter og den har gitt seg nå. Merkelig nok er jeg ikke veldig bekymret enda. Flere som har opplevd?

Hva tenker dere?
Eg var i kjedekollisjon i uke 18 med nr 1, på vei til OUL. Men fikk beskjed av jordmor og lege at babyen var så godt beskyttet, at eg trengte ikkje bekymre meg siden det fremdeles var så tidlig. :Heartred

Min tur å blø. Har hatt en fersk blødning i kveld, ingen smerter og den har gitt seg nå. Merkelig nok er jeg ikke veldig bekymret enda. Flere som har opplevd?
Hadde veldig brun utflod i går så har kanskje vært en blødning, merker at jeg ble veldig nervøs, mener å ha lest at rundt 1 av 3 opplever blødning i graviditeten, så prøver slå meg til ro med at det er ganske vanlig

Blir litt oppgitt over meg selv med mine generelle bekymringer om det fortsatt er bra med mageboeren. Var på privat UL for et par uker siden, og da var alt fint. Så går det fint et par uker før bekymringene sniker seg innpå. Skal kjøre gjennom halve Norge torsdag og litt på fredag, og endte med å bestille en ny ultralyd i Trøndelag på fredag, mulighet til å avbestille frem til i morgen vel og merke. Vet nesten ikke om jeg orker å si det til mannen :facepalm: :dead:

Ikke bekymring knyttet til spira, men jeg føler meg innmari nedstemt, nesten på grensen til deprimert. Jeg har hatt såpass plager allerede, det å ikke ha jobbet på snart 3 uker gjør meg direkte lei meg. Jeg er ikke ute blandt folk grunnet smerter i korsrygg og klarer heller ikke å kjøre særlig bil.
Har noen hatt det sånn, og vil det snu? Legen min har akkurat gått ut i 4 uker ferie, og jeg vet ikke hvem jeg kan snakke med om disse følelsene. Samboer er topp, han tar meg med på små gåturer, lager mat og jobber hardt for å holde meg oppe. Men jeg ligger igrunn bare inne og "graver meg ned". :arghh:

Blir litt oppgitt over meg selv med mine generelle bekymringer om det fortsatt er bra med mageboeren. Var på privat UL for et par uker siden, og da var alt fint. Så går det fint et par uker før bekymringene sniker seg innpå. Skal kjøre gjennom halve Norge torsdag og litt på fredag, og endte med å bestille en ny ultralyd i Trøndelag på fredag, mulighet til å avbestille frem til i morgen vel og merke. Vet nesten ikke om jeg orker å si det til mannen :facepalm: :dead:
Kjenner meg veldig igjen i det, veldig slitsomt og her svinger det omtrent daglig :hilarious: I det ene øyeblikket er jeg roligheten selv og tenker at alt helt sikkert går fint og i neste tar bekymringene helt overhånd og jeg driver å sjekker ledige timer på privat ul. Nå har jeg hatt småblødning i 3 dager, og har i dag fått litt svie/kløe som minner om uvi. Tror jeg bør ta kontakt med lege i morgen for å høre om noe av det det bør sjekkes ut.

Ikke bekymring knyttet til spira, men jeg føler meg innmari nedstemt, nesten på grensen til deprimert. Jeg har hatt såpass plager allerede, det å ikke ha jobbet på snart 3 uker gjør meg direkte lei meg. Jeg er ikke ute blandt folk grunnet smerter i korsrygg og klarer heller ikke å kjøre særlig bil.
Har noen hatt det sånn, og vil det snu? Legen min har akkurat gått ut i 4 uker ferie, og jeg vet ikke hvem jeg kan snakke med om disse følelsene. Samboer er topp, han tar meg med på små gåturer, lager mat og jobber hardt for å holde meg oppe. Men jeg ligger igrunn bare inne og "graver meg ned". :arghh:
Det hørtes ikke noe særlig ut, sender omtanke og håper det snur snart :Heartred En graviditet gir jo enormt mye hormoner i endring så det kan helt sikkert virke på mange måter og i noen tilfeller gi nedstemthet, pluss smerter og andre plager så bidrar ikke det. Kanskje det er en legevikar du kan snakke med inntil legen et tilbake? Evt jordmortjeneste? Hvis ikke har jeg erfart tidligere at å åpne seg til en venn eller familiemedlem kan hjelpe på. Sender deg en stor klem!

Hadde det hjulpet med venner på besøk?

Vil en graviditetstest være pålitelig om man har mistet? Eller er det kun ultralyd som gjelder?

Back
Topp