Bekymringstråden

Jeg har ikke delt det her med dere, men nå må jeg bare.. :sorry:

Men, jeg bruker Abyl E(Blodfortynnende) og cylogest. Og det har skjedd 3 ganger hvor jeg har vært skikkelig hard i magen(vært vondt å gjøre nr2) som jeg har fått litt blod på papiret. Skjedde første gang 1 uke etter UL, også hendte det nå. Det kommer bare etter at jeg har gjort nr 2 og da er det 2 do besøkt når jeg må tisse. Etter det kommer det ikke noe mer i det helle tatt. I dag skjedde det igjen og jeg blir faktisk livredd for at det skal være noe galt. Men, er kun litt i utfloden 1 gang også er det ikke noe mer. Hadde det ikke vært for at UL koster 2000 her så hadde jeg dratt. Håper virkelig alt er bra! Har egentlig mere lyst til å bare ligge å grine for jeg blir så redd :sad010
Legen min anbefalte å spise masse kiwi og svisker hvis hard mage og ta magnesium, det hjalp bedre enn movicol mente han ;)
Og han sa det er lettere å ha blødning når ein er gravid pga slimhinnene er tynnere og me blodfortynnende i tillegg, så kan det fort bli blødning! Og vi er desverre mer utsatt for hemorider :( det kan jo og gi blødning men i endetarm da!
Har selv tidligere hatt litt blødning i svangerskapet og kjenner følelsen av panikk og redsel <3 men det er veldig vanlig å blød fikk eg beskjed om, pga slimhinnene er skjørere! Håper for deg <3

Hodepine! Helt ekstremt. Lurer på om det er fordi jeg har redusert på kaffe.. tar dere paracet ved hodepine, eller holder dere bare ut? Har ikke hatt SÅ vondt i hodet på veldig lenge :dead:

Hodepine! Helt ekstremt. Lurer på om det er fordi jeg har redusert på kaffe.. tar dere paracet ved hodepine, eller holder dere bare ut? Har ikke hatt SÅ vondt i hodet på veldig lenge :dead:
Har holdt ut med hodepine, men tatt 1 g Paracet for smerter i mage- og ryggregion noen ganger. Legen min sa at det er 100% trygt, men jeg drøyer i det lengste. Synes ikke noe om å bruke det lengre.

Jeg har vært super bekymret for om det er liv inni magehuset. Og i dag kom dopleren jeg bestilte i posten og jeg er 11+0. Så jeg og samboer puttet gel på magen og leitet. I starten fant jeg bare min hjertelyd. Men pluttselig hørte vi en galloperende lyd og der rett ved skammbeinet der var lille babyen plantet! Bare 2 uker til første ultralyd og jeg kan nesten ikke vente!

Legen min anbefalte å spise masse kiwi og svisker hvis hard mage og ta magnesium, det hjalp bedre enn movicol mente han ;)
Og han sa det er lettere å ha blødning når ein er gravid pga slimhinnene er tynnere og me blodfortynnende i tillegg, så kan det fort bli blødning! Og vi er desverre mer utsatt for hemorider :( det kan jo og gi blødning men i endetarm da!
Har selv tidligere hatt litt blødning i svangerskapet og kjenner følelsen av panikk og redsel <3 men det er veldig vanlig å blød fikk eg beskjed om, pga slimhinnene er skjørere! Håper for deg <3
Veldig betryggende å høre om at det er så mange som opplever det :Heartred Håper og tenker at det her skal gå bra

Jeg er så ekstremt kvalm og opplever at den har økt siden uke 11 at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Har tatt kvalmestillende tabletter 1 tablett om kvelden, begynner å bli bekymret da jeg ikke har veldig mye å gå på. Blir kvalm på tross av at jeg har spist mat og ingenting frister. Får heller ikke i meg nok væske:( Noe som er i lignende situasjon har noe tips?

Jeg er så ekstremt kvalm og opplever at den har økt siden uke 11 at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Har tatt kvalmestillende tabletter 1 tablett om kvelden, begynner å bli bekymret da jeg ikke har veldig mye å gå på. Blir kvalm på tross av at jeg har spist mat og ingenting frister. Får heller ikke i meg nok væske:( Noe som er i lignende situasjon har noe tips?
Hvilken kvalmestillende har du ? Eg går òg på kvalmestillende og de kan du øke dosen me :) eg tar 2 stk om kvelden og kan øke med 2 om morgen og 1 midt på dag! De eg går på heter xonvea, de er for svangerskapskvalme. Eg hadde hørt med legen om du kan stige dosen, det hjalp meg veldig :)

Prøve å ta pause fra kosttilskudd/gravidtabletter hvis du tar det? Med mindre du har fått beskjed av lege at du MÅ ta dem fordi du mangler noe. Hvis kvalmen ikke dempes ila 2-3 dager kan du jo bare begynne igjen. Noen blir kvalme(re) av kosttilskudd, spesielt av jern hvis det påvirker fordøyelsen negativt.

Så godt å høre at det har hjulpet deg. Når startet du med å øke dosen. Jeg bruker også xonvea. Nå som jeg imorgen er i uke 12 har jeg vært bekymret om jeg plutselig kan øke til 2 tabletter og tar du dem helt tom mage om kvelden?

Prøve å ta pause fra kosttilskudd/gravidtabletter hvis du tar det? Med mindre du har fått beskjed av lege at du MÅ ta dem fordi du mangler noe. Hvis kvalmen ikke dempes ila 2-3 dager kan du jo bare begynne igjen. Noen blir kvalme(re) av kosttilskudd, spesielt av jern hvis det påvirker fordøyelsen negativt.
Ja faktisk så har jeg de siste uke tatt gravidtabletter, det har jeg faktisk ikke tenkt at det kan påvirke.

Ja faktisk så har jeg de siste uke tatt gravidtabletter, det har jeg faktisk ikke tenkt at det kan påvirke.
Tenkte heller ikke på det! Jeg tok en pause basert på tips fra legen fordi det påvirket fordøyelsen min veldig. Ble mye mindre kvalm etter et par dager og trodde jo det var fordi noe var galt, men etter at alt så bra ut på UL greide jeg å tenke litt mer objektivt på det og kom da på at det kanskje var pilleslutten som hadde hjulpet litt. :)

Så godt å høre at det har hjulpet deg. Når startet du med å øke dosen. Jeg bruker også xonvea. Nå som jeg imorgen er i uke 12 har jeg vært bekymret om jeg plutselig kan øke til 2 tabletter og tar du dem helt tom mage om kvelden?
Tar de på tom mage ja, eller sånn 1 til 1,5 time etter mat, du skal vente mellom 1-2 timer etter mat inntak! Eg økte dosen i uke 10, då ble kvalmen plutselig mye verre og det var 32 grader i Bergen (så kan ha noe å si ) er kvalm hver dag ennå, selv om eg tar 4 tab hver dag, men mye bedre og fungere! Kan spise, men mye så ikke frister og så frister sånne rare ting, så jordbær melk ;) må ha hver dag! Ellers er det mye ritz kjeks og peppermynte te og Pepsi! Og håper at kvalmen gir seg snart! For det er heftig å stå i :(

Tar de på tom mage ja, eller sånn 1 til 1,5 time etter mat, du skal vente mellom 1-2 timer etter mat inntak! Eg økte dosen i uke 10, då ble kvalmen plutselig mye verre og det var 32 grader i Bergen (så kan ha noe å si ) er kvalm hver dag ennå, selv om eg tar 4 tab hver dag, men mye bedre og fungere! Kan spise, men mye så ikke frister og så frister sånne rare ting, så jordbær melk ;) må ha hver dag! Ellers er det mye ritz kjeks og peppermynte te og Pepsi! Og håper at kvalmen gir seg snart! For det er heftig å stå i :(
Forstår, da tror jeg også kanskje må øke i hvertfall til 2 tablett om kvelden og forsøker det samt slutter med vitamin i noen dager for å se om det kan hjelpe. Ja det er veldig ille med kvalme:(

Forstår, da tror jeg også kanskje må øke i hvertfall til 2 tablett om kvelden og forsøker det samt slutter med vitamin i noen dager for å se om det kan hjelpe. Ja det er veldig ille med kvalme:(
Eg hadde ringt legen i morgen og bare
eg fikk beskjed fra dag 1 å ta 2 om kvelden og stige hvis det ikke hjalp, fikk beskjed at 5 tab er Max dose! Eg tar bare 4 da, for blir jo vanvittig trøtte av de og ;) men eg hadde absolutt ringt legen og bare hørt, og steget dosen! Så krysser vi fingrer og tær om at kvalmen gir seg for oss ;) og legen sa til meg at du vil nok ikke høre det men det er et veldig bra tegn å være så dårlig! Da går det som regel bra da han ;)

Eg hadde ringt legen i morgen og bare

eg fikk beskjed fra dag 1 å ta 2 om kvelden og stige hvis det ikke hjalp, fikk beskjed at 5 tab er Max dose! Eg tar bare 4 da, for blir jo vanvittig trøtte av de og ;) men eg hadde absolutt ringt legen og bare hørt, og steget dosen! Så krysser vi fingrer og tær om at kvalmen gir seg for oss ;) og legen sa til meg at du vil nok ikke høre det men det er et veldig bra tegn å være så dårlig! Da går det som regel bra da han ;)
Fikk og forresten beskjed at når en skal slutte på de, så ska en trappe ned ellers kan en bli veldig dårlig! ;) så vær obs på det!

Takk for tips og støtten. Skal forsøke, ja håper alt er i orden med dem lille i magen❤️ og kvalmen gir snart for oss slik at vi for fine svangerskap.

Jeg bekymrer meg masse for at det skal ha gått galt siden jeg var på ul i uke 7 (uke 10 nå), selv om det ikke er noe som tyder på det. Men selv om jeg vet at det er normalt at symptomer kommer og går, så er det akkurat som om jeg glemmer det/ikke tror på det når symptomene er svakere.
Hver dag går jeg gjennom det samme: Våkner i tipp topp form, tenker "å nei, tipp topp form, hvor er alle symptomene, hvorfor er jeg ikke kvalm, hvorfor kjenner jeg ikke fæl lukt av alt, hvorfor gjør ikke puppene vondt!? Nå har alt gått galt!"
Og så står jeg opp, og innen et kvarter er alle symptomene der igjen, og jeg føler meg som en tulling for at jeg stresset meg sånn opp...

Back
Topp