Bekymringstråden

Hodepine! Helt ekstremt. Lurer på om det er fordi jeg har redusert på kaffe.. tar dere paracet ved hodepine, eller holder dere bare ut? Har ikke hatt SÅ vondt i hodet på veldig lenge :dead:
Eg har periodar der eg kan slite med hovudpine i fleire dagar, men det går meir på stramme musklar oppi nakken og stress då...
Fekk høyre av lege + lest at ein bør unngå smertestillande så langt det er mulig, så har slitt meg igjennom det...men ikkje noko kjekt...

Jeg bekymrer meg masse for at det skal ha gått galt siden jeg var på ul i uke 7 (uke 10 nå), selv om det ikke er noe som tyder på det. Men selv om jeg vet at det er normalt at symptomer kommer og går, så er det akkurat som om jeg glemmer det/ikke tror på det når symptomene er svakere.
Hver dag går jeg gjennom det samme: Våkner i tipp topp form, tenker "å nei, tipp topp form, hvor er alle symptomene, hvorfor er jeg ikke kvalm, hvorfor kjenner jeg ikke fæl lukt av alt, hvorfor gjør ikke puppene vondt!? Nå har alt gått galt!"
Og så står jeg opp, og innen et kvarter er alle symptomene der igjen, og jeg føler meg som en tulling for at jeg stresset meg sånn opp...
Jeg har det helt likt som deg, er så fin i formen når jeg våkner. Så kommer all kvalmen kastet på meg utover dagen. Man bekymrer seg over den minste lille ting :Heartred

Jeg bekymrer meg masse for at det skal ha gått galt siden jeg var på ul i uke 7 (uke 10 nå), selv om det ikke er noe som tyder på det. Men selv om jeg vet at det er normalt at symptomer kommer og går, så er det akkurat som om jeg glemmer det/ikke tror på det når symptomene er svakere.
Hver dag går jeg gjennom det samme: Våkner i tipp topp form, tenker "å nei, tipp topp form, hvor er alle symptomene, hvorfor er jeg ikke kvalm, hvorfor kjenner jeg ikke fæl lukt av alt, hvorfor gjør ikke puppene vondt!? Nå har alt gått galt!"
Og så står jeg opp, og innen et kvarter er alle symptomene der igjen, og jeg føler meg som en tulling for at jeg stresset meg sånn opp...
Som å lese om seg sjøl. Vi er heldigvis (desverre) flere i samme båt.... :Heartred

Eg har periodar der eg kan slite med hovudpine i fleire dagar, men det går meir på stramme musklar oppi nakken og stress då...
Fekk høyre av lege + lest at ein bør unngå smertestillande så langt det er mulig, så har slitt meg igjennom det...men ikkje noko kjekt...
Er det mulig at du kan få massasje av noen? Om du ender opp med å\ ta paracet så kan effekten bli bedre før leggetid, da spenner musklene seg mindre mens du sover og det kan løse opp litt

9+3 og nesten sikker på at det ender i ny MA… Puppene har ikke vært ømme på 2-3 dager. Ellers er jeg i god form utover mye sliten/trøtt og oppblåst. Ikke forstoppa lengre heller. Gikk galt i denne uken sist og da var puppene noe av det første jeg la merke til, før jeg blødde i uke 13… Er så lei av å ikke tørre håpe eller tro at det skal gå. Vi har prøvd i ett år. Endt i en tidlig SA og en MA…

9+2 i dag og har havnet inn i en vond spiral hvor jeg er livredd for at det skal gå galt. Jeg har vært på ultralyd 6+0 og 7+3 hvor alt var fint og fikk se og høre hjerterytmen. Det er første gang jeg er gravid, foruten om en kjemisk i januar. Hva gjør dere for å komme dere utav dette tankemønsteret? Skal på neste ultralyd 12.aug

9+2 i dag og har havnet inn i en vond spiral hvor jeg er livredd for at det skal gå galt. Jeg har vært på ultralyd 6+0 og 7+3 hvor alt var fint og fikk se og høre hjerterytmen. Det er første gang jeg er gravid, foruten om en kjemisk i januar. Hva gjør dere for å komme dere utav dette tankemønsteret? Skal på neste ultralyd 12.aug
Kjenner meg veldig igjen i å komme inn et mønster med katastrofetanker. For min del roet det seg når jeg hadde vært på ultralyd 9+6. Da fikk jeg se at lille hadde vokst akkurat som den skulle, og alt var som det skulle være. Da fikk jeg en ro over meg, og den har jeg klart å beholde enn så lenge. Kanskje det hadde hjulpet deg å ta en privat ultralyd før 12. august? For det skjer utrolig mye fra uke 7 og til der du er nå! Også så er det jo et kjempegodt tegn at du har sett at det er hjerteaktivitet, og så lenge du ikke opplever blødninger, eller smerter så er nok alt som det skal :Heartred Ultralyd trenger jo ikke være svaret, men det hjalp i hvert fall meg ut av gropa! Håper at du etter hvert finner roen i denne graviditeten du også, vet hvor utrolig altoppslukende og slitsomt det er å gå rundt og tenke det verste! Stor klem til deg

Kjenner meg også såå igjen i tankene som beskrives over her. Synes også det hjalp å så en sprellende baby på ultralyd i uke 9. Også har jeg jobbet mye mentalt for å komme til en slags aksept av at det som skjer det skjer. Så analyserer ikke symptomer like mye lenger, og tåler at de både kommer og går. Da jeg mistet sist (oppdaget i uke 12, mistet i uke 11) hadde jeg symptomer helt til den medisinske aborten var fullført. Derfor vet jeg at symptomer ikke behøver å ha noe å si og at det ikke er noe poeng i å tolke så mye. Tror også det er lettere å holde tankene på avstand når jeg ikke er SÅ dårlig som jeg var sist. Da har man så lite krefter til å takle ting med. Synes derfor det er viktig å være mest mulig snill med seg selv når man er gravid. Hva enn det betyr for den enkelte!

9+3 og nesten sikker på at det ender i ny MA… Puppene har ikke vært ømme på 2-3 dager. Ellers er jeg i god form utover mye sliten/trøtt og oppblåst. Ikke forstoppa lengre heller. Gikk galt i denne uken sist og da var puppene noe av det første jeg la merke til, før jeg blødde i uke 13… Er så lei av å ikke tørre håpe eller tro at det skal gå. Vi har prøvd i ett år. Endt i en tidlig SA og en MA…

Kan det hjelpe for dere med en ekstra UL?
Jeg kostet på meg en UL igår, kostet 1700,-, men vel verdt pengene mener jeg! Pr nå var utviklingen som den skulle, mini bevegde seg og var 2,7 cm. (Ble satt frem 3 dager).
Selv om jeg vet og er innforstått med at det enda kan gå galt, var det fint å få bekreftet at de dårlige følelsene jeg har hatt til nå var feil. Jeg har ikke time til UL før 20.8, så kommer til å kjøpe meg en doppler og lete etter hjerteslag etterhvert. Tenker den kan være betryggende å ha senere i svangerskapet også. :love7

Er det eg har gjort før, tatt paracet før eg legger meg :) dårlig med masasjetilbud, uten at eg må betale skjorta!:dead: Men prøver å tøye/trykke med massasjeball...
Er det mulig at du kan få massasje av noen? Om du ender opp med å\ ta paracet så kan effekten bli bedre før leggetid, da spenner musklene seg mindre mens du sover og det kan løse opp litt

Kjenner meg også godt igjen i alle sine tankar og bekymringar her! Sjølv om eg var på UL på tirsdag og fekk sjå kor den lille bevegde seg, så er eg fortsatt redd for at ting skal gå galt...
Men det er vel som Mamsi22 skriva, at me må prøve å vere snille med oss sjølve, og prøve å akseptere forholdene slik dei er no...
For min del håper eg det hjelper å begynne på jobb imorgon, slik at vekene/dagene kan få litt meir innhald og eg får andre ting å tenke på!
Er lenge å vente til v18...

Jeg har fått time til UL og NIPT-test 20.8.
Da jeg var på privat ul på torsdag ble jeg satt 3 dager frem.
Dvs at jeg muligens er i uke 13+5 den 20.8. (Hvis alt går som planlagt).
Jeg er helt ærlig redd for at det er for sent for å oppdage evt avvik på nakkefold da. Når jeg googler anbefales det å ta UL mellom uke 10+0 og 13+6, det ergrer meg at jeg har fått time sååååå i grenseland!

Jeg er jo helt 100% "fersk" på det feltet her, og føler meg både dum, hysterisk og "pirkete". :arghh:
Ville dere andre tatt det med fatning, eller ville dere også blitt stressa over det?

Jeg fikk også veldig seint Ul time på sykehus og spurte om jeg kunne få tidligere da jeg skulle være lengre på vei til det tidspunktet. Og da fikk jeg time til uke 12+6. Hva om du ringer til sykehuset og forklarer dette kanskje får du flyttet timen din tidligere tidspunkt?

Forresten forstår jeg riktig at de gir en annen time til Nipt test? Jeg trodde alt skjedde på samme dag som ultralyd timen, dersom man samtykket til den testen

Forresten forstår jeg riktig at de gir en annen time til Nipt test? Jeg trodde alt skjedde på samme dag som ultralyd timen, dersom man samtykket til den testen
Jeg får ta en tlf på mandag og snakke med de. Kanskje de kan prøve å få skvist meg inn før.
Jeg fikk tilsendt mye info om NIPT, samt et skjema på Helse-Norge jeg skal fylle ut, hvor jeg huker av at jeg forstår hva testen innebærer.
Det er vel bare en blodprøve, så jeg antar at dem blir tatt samtidig som UL.
Fikk en innkalling med de skjemaene, og en til UL, begge har samme dag og tid. :happy:

Så bra da får du gjort alt på en gang. Masse lykke til, håper du får endret timen.

Tar det samtidig med OTUL. Jeg skal det i morgen :)

Kan det hjelpe for dere med en ekstra UL?
Jeg kostet på meg en UL igår, kostet 1700,-, men vel verdt pengene mener jeg! Pr nå var utviklingen som den skulle, mini bevegde seg og var 2,7 cm. (Ble satt frem 3 dager).
Selv om jeg vet og er innforstått med at det enda kan gå galt, var det fint å få bekreftet at de dårlige følelsene jeg har hatt til nå var feil. Jeg har ikke time til UL før 20.8, så kommer til å kjøpe meg en doppler og lete etter hjerteslag etterhvert. Tenker den kan være betryggende å ha senere i svangerskapet også. :love7
I går ble puppene ømme igjen (jippi!) og småkvalm på kvelden. Så har litt troen. Har også bestilt meg ny time til ultralyd, 13.aug. Ikke ledig time før da og svært få tilbud i hjembyen, rart å ha flytta fra Oslo hvor slikt var veldig tilgjengelig. Fikk TUL 28.august og da er jeg 14+2. Vet med meg selv at jeg ikke klarer vente så lenge..:)

Back
Topp