Bekymringstråden

Forrige og denne uken har samboer vært innlagt på ahus med sterke smerter og fikk en operasjon. Ble sendt hjem med smertestillende og beskjed om å hvile. Tilstanden ble verre og han måtte tilslutt hentes med ambulanse og ble lagt inn igjen..Den natten lå han i sitt eget blod i en gjennomblødd seng. Han ringte i snora flere ganger men ingen kom på mange timer. Da han ble rullet inn til ny operasjon ble helsepersonellet der overrasket over hvor lite smertestillende han hadde fått på sengeposten og kunne derfor ikke gi han maks dosen som var vanlig. Dette ble det skrevet et avvik på fra dem.

Jeg har nesten mistet munn og mæle. Jeg syns det er hårreisende og vondt å tenke på at han lå i mange timer uten å få tilstrekkelig hjelp.
Kjenner at jeg er ordentlig bekymret nå for at dette er stedet jeg skal føde på!? Håper virkelig føde og barselavdelingen er noe annet! Noen som har født på ahus som kan berolige meg?
Nå ble jeg sjokkert! Herregud! Er det mulig??? Kjenner jeg fikk frysninger.. kan jeg spørre hva han ble operert for?

Hårreisende at de ikke tok det alvorlig og sjekket han før det hadde gått flere timer.. Jeg tror føde og barsel er annerledes enn sykehus generelt. Jeg kan ikke uttale meg om ahus da jeg aldri har vært der. Men i Molde er de ganske flinke. Sist så kom de selv, men det er fordi vi aldri ringte på.

Nå ble jeg sjokkert! Herregud! Er det mulig??? Kjenner jeg fikk frysninger.. kan jeg spørre hva han ble operert for?

Hårreisende at de ikke tok det alvorlig og sjekket han før det hadde gått flere timer.. Jeg tror føde og barsel er annerledes enn sykehus generelt. Jeg kan ikke uttale meg om ahus da jeg aldri har vært der. Men i Molde er de ganske flinke. Sist så kom de selv, men det er fordi vi aldri ringte på.
Ja, jeg ble helt sjokkert selv. Heldigvis er samboer en ganske tøff type og kjeftet de huden full og sa akkurat hva han mente. Siden har de kommet innen 4 min når han drar i snora! Men det skal ikke behøve å være sånn at man må kjefte seg til forsvarlig helsehjelp.

Han ble operert for at han hadde masse væske i venstre sete og nedover lår. Under andre operasjon ble det avdekket en byll som årsak , som har laget en egen gang inni kroppen hans og lekker væske innover i kroppen. Nå har han fått ett dren og det har blitt laget en plan for rekonstruksjon. Pga byllens posisjon lå han på gastro avdelingen. 3 måneder til kunne legene anta at prosessen vil ta… :grumpy:

I natt har jeg sovet sååå dårlig og drømt helt forferdelige ting…
Våknet med minste og fikk en klump i magen, tenk om det ikke lever lenger i magen min. Blir så lei meg..

Ja, jeg ble helt sjokkert selv. Heldigvis er samboer en ganske tøff type og kjeftet de huden full og sa akkurat hva han mente. Siden har de kommet innen 4 min når han drar i snora! Men det skal ikke behøve å være sånn at man må kjefte seg til forsvarlig helsehjelp.

Han ble operert for at han hadde masse væske i venstre sete og nedover lår. Under andre operasjon ble det avdekket en byll som årsak , som har laget en egen gang inni kroppen hans og lekker væske innover i kroppen. Nå har han fått ett dren og det har blitt laget en plan for rekonstruksjon. Pga byllens posisjon lå han på gastro avdelingen. 3 måneder til kunne legene anta at prosessen vil ta… :grumpy:
Oj! Bra det ble oppdaget og han fikk operert, men helt enig i at man ikke skal måtte kjefte seg til hjelp.. herregud.. av og til lurer man på hva i alle dager som skjer når det blir slik..

Håper han kommer seg fort og at de 3 månedene blir kortere :Heartred

Uff. For en tråd å våkne til. Helt vanvittig. Jeg har ført på Ahus og det har gått fint altså. Men skjønner godt man mister tilliten.
Ingen skal blø noe mer nå! Om det så er fra lår eller vagina!

Fikk mer brun utflod igjen på kvelden i går, i tillegg til litt kramper. Har fremdeles litt kramper, og kjenner jeg blir uvel av tanken på å gå på do å se mer brunt ..
Må fremdeles ta 3 doser med kvalmestillende, og brystene er fortsatt veldig hovne. Så, symptomene er der fremdeles, men går helt i krisemodus med en gang, å tenker det er en MA.

Kunne fått UL i dag, men om det er slik at kroppen forbereder seg på at ting skal ende, så vil jeg heller gi den en ekstra dag til å jobbe enn å se hjerte banke nå, for at det skal slutte i morgen. Blir 26 lange timer dette her, men håper på det beste ..

Fikk mer brun utflod igjen på kvelden i går, i tillegg til litt kramper. Har fremdeles litt kramper, og kjenner jeg blir uvel av tanken på å gå på do å se mer brunt ..
Må fremdeles ta 3 doser med kvalmestillende, og brystene er fortsatt veldig hovne. Så, symptomene er der fremdeles, men går helt i krisemodus med en gang, å tenker det er en MA.

Kunne fått UL i dag, men om det er slik at kroppen forbereder seg på at ting skal ende, så vil jeg heller gi den en ekstra dag til å jobbe enn å se hjerte banke nå, for at det skal slutte i morgen. Blir 26 lange timer dette her, men håper på det beste ..
Så forferdelig å ikke vite noe! Håper det er som fu skrev tidligere, på grunn av at morkaken tar over :Heartpink Har du opplevd MA tidligere?

Håper det er helt uskyldig!! ❤

Så forferdelig å ikke vite noe! Håper det er som fu skrev tidligere, på grunn av at morkaken tar over :Heartpink Har du opplevd MA tidligere?
Ja, har ikke opplevd noe i dag. Men, er stadig like bekymret! Håper at det er på grunn av morkaken ja! :Heartred

Har opplevd 3 SA før vi fikk barn 1 og 2. Så en MA i fjor, i uke 7. Så, det er vanskelig å tenke positivt når det har endt så dårlig så mange ganger før. Har liksom gått hver dag nå å tenkt at jeg har vært så heldig som ikke har opplevd blødninger, smerter eller noe annet som kunne gitt bekymringer dette svangerskapet. Så skjer dette, og da stenger kroppen av alt av følelser automatisk. Huff .. Kan ikke annet enn å vente å se.
Masse lykke til! :Heartred
Håper det er helt uskyldig!! ❤
Tusen takk for omtanken @Kulefisken :Heartred
Du er god!

I dag er jeg bekymra. Kvalmen er liksom helt borte. Litt øm i brystene. Har mensmurringer, men ingen blødning eller spotting. Sluttet med cyclogest på søndag (5+0), og er så bekymret for om det var riktig. Har ligget våken siden kl 04 og googlet MA. Blir helt sprø.

Huff så trist å lese om blødninger❤️ Håper alt går fint. Jeg drømmer annenhver natt at jeg spontanaborterer, og jeg blir så lei meg, og heller ikke så lettet når jeg våkner. Tenker liksom at det skjer jo snart uansett. Hadde MA i sommer og jeg gruer meg så sykt til tidlig ultralyd når det føles som jeg skal få vite at det ikke er noe hjertelyd.

I dag er jeg bekymra. Kvalmen er liksom helt borte. Litt øm i brystene. Har mensmurringer, men ingen blødning eller spotting. Sluttet med cyclogest på søndag (5+0), og er så bekymret for om det var riktig. Har ligget våken siden kl 04 og googlet MA. Blir helt sprø.
Gjorde nøyaktig det samme igår! Kvalmen forsvant og jeg googlet MA. Idag har jeg vært kvalm uten pause siden jeg stod opp :hungover:
Går nok bra :Heartred

Ja, har ikke opplevd noe i dag. Men, er stadig like bekymret! Håper at det er på grunn av morkaken ja! :Heartred

Har opplevd 3 SA før vi fikk barn 1 og 2. Så en MA i fjor, i uke 7. Så, det er vanskelig å tenke positivt når det har endt så dårlig så mange ganger før. Har liksom gått hver dag nå å tenkt at jeg har vært så heldig som ikke har opplevd blødninger, smerter eller noe annet som kunne gitt bekymringer dette svangerskapet. Så skjer dette, og da stenger kroppen av alt av følelser automatisk. Huff .. Kan ikke annet enn å vente å se.

Du er god!
Med alt du har opplevd er det så forståelig å være bekymret nå. Det var jo bra at det ikke har kommet noe mer, krysser fingrene for at det er ett tegn på at det var noe helt ufarlig :Heartpink Mange tanker til deg

Du er god!
Jeg hadde reagert på akkurat samme måte. Så da får vi andre pøse på med håp på dine vegne!
Du er vel en av dem som har kommet lengst her og mange opplever blødninger når morkaken overtar. Det er helt uskyldig og det får vi vite etter UL! Så det så! Det var imorgen var det ikke?

Back
Topp