Bekymringstråden

Jeg er skikkelig syk.. igjen.. tar paracet og drikker sikkert mange liter saft hver dag, men ingenting hjelper. Blir så bekymret for lille spiren min. Tenk om kroppen min blir så varm at det påvirker lille. Uff..

Var i dag hos legen på første kontroll. Men kjenner liksom ikke at jeg fortsatt tror på at jeg er gravid? Merkelig. Symptomene føles annerledes denne gangen, så kanskje derfor. Hintet frempå hos legen om jeg kunne få en tidligere ultralyd, men han sa bare du skal jo ha en tidlig ultralyd snart. Joda den OTUL er jo rundt uke 12 men lenge å vente i usikkerhet. Er redd for MA. Men må vel bare vente å se.. 7+5 i dag. Eller ifølge legen og menstermin skal jeg egentlig være 8+1.

Var i dag hos legen på første kontroll. Men kjenner liksom ikke at jeg fortsatt tror på at jeg er gravid? Merkelig. Symptomene føles annerledes denne gangen, så kanskje derfor. Hintet frempå hos legen om jeg kunne få en tidligere ultralyd, men han sa bare du skal jo ha en tidlig ultralyd snart. Joda den OTUL er jo rundt uke 12 men lenge å vente i usikkerhet. Er redd for MA. Men må vel bare vente å se.. 7+5 i dag. Eller ifølge legen og menstermin skal jeg egentlig være 8+1.
Kan du ikke ta en privat ultralyd om du er bekymret? :Heartred
Tror de aller fleste gjør det uansett. Både for å sjekke plassering, foreløpig termin og at det faktisk er liv. Mellom uke 7-8 er perfekt for det!

Hadde en MA i uke 10, etter å ha sett hjertelyd i uke 7. Jeg ble gravid mnd etterpå og alt gikk fint med den babyen, men er så redd for å oppleve det igjen nå. For min del vil det ikke hjelpe å høre hjertelyd, siden det gikk galt uansett den gangen. Men de sier jo heldigvis at MA er sjeldent, så prøv å ikke uro deg :Heartred Så lenge man ikke blør er det som regel bra!
Krysser fingrene for oss alle om at 1 trimester går fort!

Kan du ikke ta en privat ultralyd om du er bekymret? :Heartred
Tror de aller fleste gjør det uansett. Både for å sjekke plassering, foreløpig termin og at det faktisk er liv. Mellom uke 7-8 er perfekt for det!
Ja jeg tror det, fikk innkalling i dag til OTUL og det var 8 April.. så tror ikke jeg orker å vente helt til da. Bare litt begrensede muligheter her vi bor så må reise for å få tatt privat. Men det skal jeg gjøre. Nå driver vi å planlegger å bygge om på hele huset og da vil jeg ihvertfall se at det er noe der før vi setter i gang med det prosjektet :hilarious:

Hadde en MA i uke 10, etter å ha sett hjertelyd i uke 7. Jeg ble gravid mnd etterpå og alt gikk fint med den babyen, men er så redd for å oppleve det igjen nå. For min del vil det ikke hjelpe å høre hjertelyd, siden det gikk galt uansett den gangen. Men de sier jo heldigvis at MA er sjeldent, så prøv å ikke uro deg :Heartred Så lenge man ikke blør er det som regel bra!
Krysser fingrene for oss alle om at 1 trimester går fort!
Ja jeg krysser fingre og alt som er for oss alle sammen! :Heartred Vi får jo ikke endret utfallet uansett hvor mye man bekymrer seg. Ventetiden er bare så altoppslukende.. :banghead:

Fikk svar på hcg-prøven, og har en verdi på 1986. Som virkelig ikke stemmer overens med når jeg tror jeg har hatt eggløsning. Prøven ble tatt i går, og ut fra det jeg tror, så var jeg 27 dpo da. Kan jeg ha hatt eggløsning typ 5 dager senere enn jeg tror, eller er alt håp ute nå?:sad010

Fikk svar på hcg-prøven, og har en verdi på 1986. Som virkelig ikke stemmer overens med når jeg tror jeg har hatt eggløsning. Prøven ble tatt i går, og ut fra det jeg tror, så var jeg 27 dpo da. Kan jeg ha hatt eggløsning typ 5 dager senere enn jeg tror, eller er alt håp ute nå?:sad010
Hvor mye er 27 dpo? Ca 5+5?
Ifølge denne: https://www.mountsinai.org/health-library/tests/hcg-blood-test-quantitative
så er det i nedre sjikt, men fremdeles innafor. Og selvsagt kan det hende du hadde eggløsning senere hvis du ikke har fått bekreftet med temperatur. Spesielt siden du ammer enda?
Må vel bare se om det øker eller synker på neste test. Dessverre. Det er ikke noe gøy å vente på.

IMG_1094.png

Fullt mulig at du kan ha hatt eggløsning senere. Ville tatt en blodprøve til om to dager. Det viktigste er å se stigning.

Oppdaget brun utflod på papiret da jeg tørket meg nå etter å ha vært å tisset. Vet at det er rester etter gammelt blod, men kjenner allikevel jeg blir litt bekymret. Er 8+5 i dag, og har ny UL på fredag! Skal se om jeg kan fremskynde til torsdag ..

Hvor mye er 27 dpo? Ca 5+5?
Ifølge denne: https://www.mountsinai.org/health-library/tests/hcg-blood-test-quantitative
så er det i nedre sjikt, men fremdeles innafor. Og selvsagt kan det hende du hadde eggløsning senere hvis du ikke har fått bekreftet med temperatur. Spesielt siden du ammer enda?
Må vel bare se om det øker eller synker på neste test. Dessverre. Det er ikke noe gøy å vente på.
Får bare håpe på at eggløsningen har vært senere enn jeg tror. Pleier egentlig alltid å kjenne når det skjer, og følge med på app. Mulig ting er annerledes nå etter fødsel da, og som du sier, spesielt siden jeg ammer.
Ikke gøy å gå og vente i uvisshet:sorry:

Fullt mulig at du kan ha hatt eggløsning senere. Ville tatt en blodprøve til om to dager. Det viktigste er å se stigning.
Fikk komme til for å ta ny blodprøve i morgen, så håper veldig på stigning da!

Oppdaget brun utflod på papiret da jeg tørket meg nå etter å ha vært å tisset. Vet at det er rester etter gammelt blod, men kjenner allikevel jeg blir litt bekymret. Er 8+5 i dag, og har ny UL på fredag! Skal se om jeg kan fremskynde til torsdag ..
Håper du får time før da, så du slepper å gå rundt så mange dager å stresse!!

Håper du får time før da, så du slepper å gå rundt så mange dager å stresse!!
Ja, fikk endret til torsdag :Heartred

Har opplevd det samme med de to første barna mine, i samme uke. Er nok fordi morkaken tar over for plommesekken fra og med nå og frem til uke 12. Eventuelt fordi jeg løftet det store dukkehuset til datteren min i går fordi vaskehjelpen skulle komme i dag :nailbiting:

Prøver å ikke tenke så mye på det, har stoppet helt opp nå. Dere får krysse fingrene for meg!

Har opplevd det samme med de to første barna mine, i samme uke. Er nok fordi morkaken tar over for plommesekken fra og med nå og frem til uke 12. Eventuelt fordi jeg løftet det store dukkehuset til datteren min i går fordi vaskehjelpen skulle komme i dag :nailbiting:

Prøver å ikke tenke så mye på det, har stoppet helt opp nå. Dere får krysse fingrene for meg!
Krysser alt jeg har :Heartred Godt det bare var litt, og at det stoppet opp. Blir godt å få ultralyd før :Heartred

Så bra! :Heartred Og ''bra'' at du har opplevdt det før også da,tyder jo på at det ikke er noe gale! krysser fingrene uansett! :Heartred

Forrige og denne uken har samboer vært innlagt på ahus med sterke smerter og fikk en operasjon. Ble sendt hjem med smertestillende og beskjed om å hvile. Tilstanden ble verre og han måtte tilslutt hentes med ambulanse og ble lagt inn igjen..Den natten lå han i sitt eget blod i en gjennomblødd seng. Han ringte i snora flere ganger men ingen kom på mange timer. Da han ble rullet inn til ny operasjon ble helsepersonellet der overrasket over hvor lite smertestillende han hadde fått på sengeposten og kunne derfor ikke gi han maks dosen som var vanlig. Dette ble det skrevet et avvik på fra dem.

Jeg har nesten mistet munn og mæle. Jeg syns det er hårreisende og vondt å tenke på at han lå i mange timer uten å få tilstrekkelig hjelp.
Kjenner at jeg er ordentlig bekymret nå for at dette er stedet jeg skal føde på!? Håper virkelig føde og barselavdelingen er noe annet! Noen som har født på ahus som kan berolige meg?

Back
Topp