Bekymringstråden

Jeg er så bekymret hele tiden. Selvom jeg har sterke symptom, som uvel/kvalm, halsbrann, hadde litt sure oppstøt i går og holdt på og kaste opp en gang så klarer jeg ikke tro på at jeg er gravid. Eller går og venter på at en blødning skal komme når som helst. Har hatt liiitt brunt utflod siden i går som kommer og går litt. Jeg har hatt ivf og hadde innsett 18. januar og testdato 01. Februar. da viste testen 3+… men sist jeg hadde innsett og ble gravid, så mistet jeg fire dager etter testdag og det er i denne runden i dag.. så jeg sammenligner meg sann med forrige runde og forventer det skal skje igjen. Blir gal av at hodet mitt ikke klarer og nyte og slappe av.

Sender gode tanker til alle som bekymrer seg ❤️

Kjenner jeg selv stresser masse. Nå et det nedtelling til svar på blodprøve nr 2 som jeg tok i dag.
Tok blodprøve på mandag og den målte 1634, samme dag som jeg fikk 3+ ( noen timer etterpå). Så jeg skjønner ingenting. Det var dag 5+4.
Gleder meg til 1. trimester er overstått, og jeg kanskje klarer glede meg litt mer og slappe mer av.

Hvordan går det med deg @Ada. ? :Heartred
Blødningene har avtatt. HCG blodprøve viste 3822 23 DPO. Så ifølge ulike tabeller så er det ganske gjennomsnittlig. Tok ny blodprøve idag, og får svar på dem imorgen. Men har forstått at når hcg nivået kommer over ett visst tall så skal det ikke doble seg annenhvert døgn men 3 hvert. Stemmer dette? Noen som vet?

Jeg har ikke bekymringer ang svangerskapet egentlig. Min bekymring er sånn "vil barnet være sykt?", "får barnet vårt noen skumle diagnoser?", "hva om barnet blir født hjernedødt?", "hva om noe går galt under fødselen og barnet ender opp med nedsatt livskvalitet og funksjonsevne pga CP?"........
Skal ta opp dette med jordmor altså!
Har fått skikkelig helseangst de siste årene :sad015 :sad015 :sad015

Blødningene har avtatt. HCG blodprøve viste 3822 23 DPO. Så ifølge ulike tabeller så er det ganske gjennomsnittlig. Tok ny blodprøve idag, og får svar på dem imorgen. Men har forstått at når hcg nivået kommer over ett visst tall så skal det ikke doble seg annenhvert døgn men 3 hvert. Stemmer dette? Noen som vet?
Kan ikke si om det stemmer, men ja, har lest det samme!

Største bekymringen her er å komme på UL om under to uker og se nok en tom fostersekk. Det skjedde i høst, og jeg gruver meg noe helt ubegripelig til å gjennomføre UL og potensielt se det samme igjen.

Og der begynte blødningene igjen :arghh:

Største bekymringen her er å komme på UL om under to uker og se nok en tom fostersekk. Det skjedde i høst, og jeg gruver meg noe helt ubegripelig til å gjennomføre UL og potensielt se det samme igjen.
Sannsynligheten for at det skjer igjen er veldig liten, så jeg har trua på at det går helt fint! :Heartred Men skjønner bekymringen sååå godt!

Jeg har hatt stikk i livmorområdet venstre siden hele dagen. Blir verre når jeg beveger meg. Er i uke 6 nå, da det startet med sa forrige gang, begynte å blø rødt blod akkurat 7+0. Har ikke blødd nå, men livredd for at det snart kommer. Noen andre som kjenner stikk i livmoren hele dagen? Føler jeg spør mye, men kun en opplevelse med graviditet og den var ikke god :/

Jeg har hatt stikk i livmorområdet venstre siden hele dagen. Blir verre når jeg beveger meg. Er i uke 6 nå, da det startet med sa forrige gang, begynte å blø rødt blod akkurat 7+0. Har ikke blødd nå, men livredd for at det snart kommer. Noen andre som kjenner stikk i livmoren hele dagen? Føler jeg spør mye, men kun en opplevelse med graviditet og den var ikke god :/
Jeg har også masse stikk i venstre siden! Har vært så sjukt stressa pga det. Men gyn sier det er det gule legmet(?) der egget har sluppet som produserer progresteron for å holde liv i graviditeten :-)

Jeg har også masse stikk i venstre siden! Har vært så sjukt stressa pga det. Men gyn sier det er det gule legmet(?) der egget har sluppet som produserer progresteron for å holde liv i graviditeten :-)
Åå, takk!!! Jeg har vært så redd i hele dag, og spesielt i kveld! Da skal jeg huske på det du skriver og prøve å tenke at det er sånn :love017 jeg har vært så stressa at jeg har booket tidlig ultralyd time til helgen, selv om jeg har fått beskjed av klinikken å vente :bag:

Åå, takk!!! Jeg har vært så redd i hele dag, og spesielt i kveld! Da skal jeg huske på det du skriver og prøve å tenke at det er sånn :love017 jeg har vært så stressa at jeg har booket tidlig ultralyd time til helgen, selv om jeg har fått beskjed av klinikken å vente :bag:
Føler med deg! Er livredd selvom jeg prøver å huske på dette. Har selv booket time til Over helgen i håp om å kanskje klare å slappe av litt mer :nailbiting:

Føler med deg! Er livredd selvom jeg prøver å huske på dette. Har selv booket time til Over helgen i håp om å kanskje klare å slappe av litt mer :nailbiting:
Håper vi klarer det! Hadde vært fint å høre hjertelyd og se at alt ser normalt ut i livmorområdet :Heartred

6+3 på lørdag, men jeg bestilte neste lørdag også siden den ene klinikken mente jeg skulle vente, så da blir det 7+3. tror jeg tar begge timene, så både denne og neste lørdag :happy090 hvor langt er du på vei når du skal? Forresten syns jeg også at ømheten går litt opp og ned, sånn du skrev over. Så ekkelt når symptomer kommer og går.

6+3 på lørdag, men jeg bestilte neste lørdag også siden den ene klinikken mente jeg skulle vente, så da blir det 7+3. tror jeg tar begge timene, så både denne og neste lørdag :happy090 hvor langt er du på vei når du skal? Forresten syns jeg også at ømheten går litt opp og ned, sånn du skrev over. Så ekkelt når symptomer kommer og går.
Skjønner! Vurderer å bestille en til senere jeg også. Må bare se hvordan det går på mandag.
6+1 er jeg, håper det går Ann å få sett ett hjerte som slår :-)
Ja, du har nok rett i det at symptomer kommer å går. Rart man skal bli så stressa for hver minste ting når man er gravid :nailbiting:

Skjønner! Vurderer å bestille en til senere jeg også. Må bare se hvordan det går på mandag.
6+1 er jeg, håper det går Ann å få sett ett hjerte som slår :-)
Ja, du har nok rett i det at symptomer kommer å går. Rart man skal bli så stressa for hver minste ting når man er gravid :nailbiting:
Hadde ikke tenkt å ha to ul så nære, men nå tenker jeg det er greit :angelic:Var derfor de sa jeg burde vente, for det kunne være vanskelig å høre hjertet. Men ser det er flere som har hørt hjertelyd så tidlig her, så jeg håper det går veien for oss også :love017 Håper virkelig vi klarer å bli roligere da, selv om det sikkert er bekymring resten av livet når man får barn :schocked028 men det er jo heldigvis verdt det :love017

Back
Topp