Bekymringstråden

Hei! Her begynte jeg å blø mens jeg ventet på at graviditetstesten skulle bli ferdig med å jobbe. Dette er 1 uke siden, og har blødd daglig siden, ganske mye også tok HCG-prøver denne uken som viste fin stigning, så får bare vente å se hvordan det utvikler seg. Innmari slitsomt å ikke vite om jeg fremdeles er gravid, eller hvor lenge jeg eventuelt kommer til å være det..
Det høres skummelt ut. Krysser fingrene for at det er en reell festeblødning som gir seg snart.

Bekymrer meg over at jeg plutselig såvidt har noen symptomer i det hele tatt (6+5).. Var uggen og trøtt forrige uke men dette har nå avtatt..

Har ca annenhver dag smerter i magen og korsryggen, vanskelig å kjenne om det er bekkenet foran eller livmoren. Det er ganske vondt, men samtidig ikke mensenvondt… Jeg har vært kvalm noen dager, men i dag var jeg litt mindre kvalm. Det er veldig tidlig fortsatt, 4+4, så jeg prøver å ikke bekymre meg. Hadde en SA i 2020 og da var jeg så og si ikke kvalm. Kjente på hele meg at det var noe. Gikk til 8+3 eller noe sånt. Mnd etter ble jeg gravid og var litt kvalm. Tok hCG målinger som så fine ut- mener den dobla seg til 68 000 (husker ikke hvilken uke det var). Overlegen på gyn ble derfor overraska over å finne en tom fostersekk og en med fosteranlegg, men fant ikke liv. Fikk beskjed om å komme tilbake om to uker, de så ikke noe da heller. Så siste gangen så de to stykker og det ble avgjort at det ikke var liv og da var jeg i uke 11! Så jeg bekymrer meg om jeg har for lite symptomer og går og kjenner etter om jeg er kvalm. Når smertene kommer forventer jeg å begynne å blø. Ene svangerskapet ble jeg ikke kvalm før uke 6-7 så får bare prøve å aktivisere meg selv og ikke tenke for mye. Pga den hCG målingen i MA svangerskapet, føler jeg ikke for å gå og måle heller, ble en falsk trygghet for meg. Skal bestille tul til uke 7 om jeg går så langt… kan sikkert ta ul før jeg reiser hjem fra ferien, men da er jeg 5+6 dagen jeg drar hjem så jeg er redd for at det bare vil bekymre meg mer om de ikke ser noe da. Litt usikker på utstyr og kompetansen her og :angelic: Kjenner at dette går veldig utover humøret og stakkars mannen som får gjennomgå:facepalm: jeg er altså så sint på han for ikke noe, og det tror jeg er et godt tegn på hormoner i kroppen:hilarious:

Jeg er skikkelig forkjøla, å etter et google søk i går på trygg mamma medisin sto det at jeg kunne bruke otrivin nesespray- såå jeg tok EN dusj i hvær nesebore i går.. så leste jeg pakkningsvedlegget hvor det står at jeg ikke kan bruke den gravid! Noen erfaring? Passelig panikk å bekymra..

Jeg er skikkelig forkjøla, å etter et google søk i går på trygg mamma medisin sto det at jeg kunne bruke otrivin nesespray- såå jeg tok EN dusj i hvær nesebore i går.. så leste jeg pakkningsvedlegget hvor det står at jeg ikke kan bruke den gravid! Noen erfaring? Passelig panikk å bekymra..
Du kan stole på trygg mammamedisin :) det er nok veldig mange produsenter som tar dette forbeholdet for å ha ryggen fri, spesielt med tanke på eventuelle søksmål i f.eks. USA.

Du vil finne på ethvert pakningsvedlegg at medisinen ikke må tas av gravide. Tryggmammamedisin baserer seg på solide data når de erklærer noe for trygt. Bruk Otrivin med god samvittighet. Og god bedring fra forkjølelsen!

Du kan stole på trygg mammamedisin :) det er nok veldig mange produsenter som tar dette forbeholdet for å ha ryggen fri, spesielt med tanke på eventuelle søksmål i f.eks. USA.
Du vil finne på ethvert pakningsvedlegg at medisinen ikke må tas av gravide. Tryggmammamedisin baserer seg på solide data når de erklærer noe for trygt. Bruk Otrivin med god samvittighet. Og god bedring fra forkjølelsen!
Tusen takk for dem ordan! Æ har som sakt kun tatt en i hvær nesebor å har ikke trengt og ta flere for d løst opp alt :hilarious: :Heartred
Og det var den vanlige, ikke comp eller mentol!

Veksler mellom å ha en solid trygg tro på at dette kommer til å gå veien i det ene sekundet og neste sekundet så tolker jeg alt negativt. Brystene er mindre ømme og ikke vært spesielt uggen, mest bare elendig matlyst. Jeg blir sliten av meg selv. Beholder nok ultralyden på fredag (6+5) for å enten få ro i sjela, eller begynne å distansere meg litt. Hjelpes svangerskap er slitsomt mentalt.

Noen her som har råd for å bevare roen ved murringer i ryggen? Jeg får det på kvelden, og jeg blir skikkelig redd og nervøs. Jeg får følelsen med en gang, at dette går galt liksom…jeg er kjemperedd, jeg var ikke så redd før

Noen her som har råd for å bevare roen ved murringer i ryggen? Jeg får det på kvelden, og jeg blir skikkelig redd og nervøs. Jeg får følelsen med en gang, at dette går galt liksom…jeg er kjemperedd, jeg var ikke så redd før
Jeg er akkurat lik selv, dessverre :Heartred

Det er vanlig å kjenne mer til kynnere (kjipt), men også fosterbevegelser (Jippi) med barn nummer «flere». Sistnevnte kan ødelegges litt hvis morkaken havnet foran. Murringer på denne tiden i svangerskapet betyr at lille klorer seg fast, og presser seg plass. Nyt det. Blir det vondtvond og du blør, er bekymring på sin plass. Ønsker deg lykke til! Tror det er naturlig å være litt bekymret når det er så mye som står på spill.

Jeg er dødsvarm, og det liker jeg dårlig. Var det de andre gangene da jeg mistet. Det er kanskje vanlig å ha noen "hetetokter"?

Jeg er dødsvarm, og det liker jeg dårlig. Var det de andre gangene da jeg mistet. Det er kanskje vanlig å ha noen "hetetokter"?
Forrige graviditet var jeg kok varm så og si hele tiden, og virker som det blir samme igjen for jeg koker dag og natt :smiley-ashamed004

Veksler mellom å ha en solid trygg tro på at dette kommer til å gå veien i det ene sekundet og neste sekundet så tolker jeg alt negativt. Brystene er mindre ømme og ikke vært spesielt uggen, mest bare elendig matlyst. Jeg blir sliten av meg selv. Beholder nok ultralyden på fredag (6+5) for å enten få ro i sjela, eller begynne å distansere meg litt. Hjelpes svangerskap er slitsomt mentalt.
Føler med deg.. Er så bekymra over at jeg ikke har så mange symptomer lengre og klarer ikke å tenke at det skal gå bra..

Back
Topp