Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Krysser fingrene for at du får gode nyheter på torsdag!Er på ferie fremdeles, føler meg tung og sliten i kroppen. Magen kjennes ut som den er "sliten"... veldig merkelig. Kjenner en del murringer så det bekymrer meg. Husker lignende når jeg hadde MA..... kjenner ikke disse ligamentsmertene men heller type mensen er på vei smerter. Er ikke kvalm så det bekymrer meg også. Skal på tul på torsdag og kjenner jeg gruer meg.....
Så kjipt. Krysser fingrene for dere. Håper det går bra. Det er ikke lett når du har mannen som går igjennom sykdom.8+4 i dag. Bekymrer meg en god del mer for SA/MA nå. Har hele tiden hatt tanken i bakhode og forberedt meg så godt jeg kan mentalt hvis det skjer. Men jo lenger man komme inn i svangeskapet, jo vanskeligere er det å forholde seg til tanken. Vi har begynt å fortelle familimedlemer i disse dager fordi jeg er så dårlig + min samboer går gjennom sykdom atm. Jeg pusher meg en del fordi han ikke har kapasitet til noe og er sengeliggende. Litt kjipt om dagen
TakkSå kjipt. Krysser fingrene for dere. Håper det går bra. Det er ikke lett når du har mannen som går igjennom sykdom.
Kanskje du bør vurdere å spørre om mer tilrettelagt arbeid, eller evt. en sykemelding til du er kommet deg litt? Du har behov for søvn og hvile i denne fasen, og tredelt turnus attpåtil er ingen lek.. Ikke push deg selv for langtJeg er i uke 7+2. Hadde en del mensmurringer i starten, ikke noe kvalme frem til i går. Er nu konstant kvalm, men kaster ikke opp. Sliter med dålig søvn siden uke 5+4. Klarer ikke å sove godt, er ekstremt trøtt trots, sover max 2 timer og går runt som en zombie tills jeg klarer å sove igjen 2 timer. Har dratt meg på jobb, (tredelt turnus) hittills. Får mensmurringer innimellom, Er så bekymret over at jeg risikerer helsen på fosteret og meg selv.
Jeg har begynt å vurdere sykemelding, da arbeidet er vanskelig å tilrettelegge. Ja, jeg merker at det er ikke noe lek.Kanskje du bør vurdere å spørre om mer tilrettelagt arbeid, eller evt. en sykemelding til du er kommet deg litt? Du har behov for søvn og hvile i denne fasen, og tredelt turnus attpåtil er ingen lek.. Ikke push deg selv for langt
Ja gjør virkelig det - din og fosteret sin helse aller først!!Jeg har begynt å vurdere sykemelding, da arbeidet er vanskelig å tilrettelegge. Ja, jeg merker at det er ikke noe lek.
Økonomi er stressende! Men finnes ekstremt mye å få tak i brukt, nærmest alt egnt. Ville sett litt over økonomien og begynt å spare litt nå, så får dere en litt solid sparekonto før babyen kommer?Jeg er veldig bekymret for økonomi når det nå skal komme en baby i hus. Det var langt fra planlagt og verken jeg eller samboer har spart opp til noe sånn. Tvert imot har vi heller brukt en del penger på våre interesser (vi driver til dels med ekstremsport) og har levd litt i «nuet». Jeg har ingenting til overs utenom det jeg har spart i BSU og noe på buffer. Hvordan skal man håndtere dette? Noen som ha vært i en lignende situasjon? Kommer til å handle mye brukt, men allikevel, alt koster…
Var 19 år og akkurat ferdig med russetiden når jeg sto der med positiv test for litt over 12 år siden. Fant ut at jeg var gravid i starten av juni og begynte på universitetet i august. Min daværende kjæreste gikk på AAP og fungerte ikke i jobb. Vi var ganske på bar bakke.Jeg er veldig bekymret for økonomi når det nå skal komme en baby i hus. Det var langt fra planlagt og verken jeg eller samboer har spart opp til noe sånn. Tvert imot har vi heller brukt en del penger på våre interesser (vi driver til dels med ekstremsport) og har levd litt i «nuet». Jeg har ingenting til overs utenom det jeg har spart i BSU og noe på buffer. Hvordan skal man håndtere dette? Noen som ha vært i en lignende situasjon? Kommer til å handle mye brukt, men allikevel, alt koster…
jeg ville anbefalt å kjøpe barnevogn brukt. Da kan du gjøre veldig gode deals, der du får med stellebag, vognpose, ekstrautstyr etc. er jo ingen krise om den er litt falmet feks.Jeg er veldig bekymret for økonomi når det nå skal komme en baby i hus. Det var langt fra planlagt og verken jeg eller samboer har spart opp til noe sånn. Tvert imot har vi heller brukt en del penger på våre interesser (vi driver til dels med ekstremsport) og har levd litt i «nuet». Jeg har ingenting til overs utenom det jeg har spart i BSU og noe på buffer. Hvordan skal man håndtere dette? Noen som ha vært i en lignende situasjon? Kommer til å handle mye brukt, men allikevel, alt koster…
Støtter det som er skrevet allerede, ved å kjøpe brukt kan man få det mest essensielle til en ok pris. Og dere har jo fortsatt en del måneder og spare opp til en liten buffer - det blir vel automatisk litt mindre ekstremsport (og mindre sene kvelder på byen osv) så kanskje dere sparer inn masse der uten å tenke over detJeg er veldig bekymret for økonomi når det nå skal komme en baby i hus. Det var langt fra planlagt og verken jeg eller samboer har spart opp til noe sånn. Tvert imot har vi heller brukt en del penger på våre interesser (vi driver til dels med ekstremsport) og har levd litt i «nuet». Jeg har ingenting til overs utenom det jeg har spart i BSU og noe på buffer. Hvordan skal man håndtere dette? Noen som ha vært i en lignende situasjon? Kommer til å handle mye brukt, men allikevel, alt koster…
Så fint at arbeidsplassen kan tilrettelegge. Der jeg jobber er det litt vanskelig, men sjefen forsøker, skifte på vakter, men virker ikke skjønne at det ikke er kveld/dag eller natt vakt som er problemet, uten det er den slappheten, trøttheten, tung i hode etc etc. Jeg var hos FL Idag. Det blev tatt tidlig ultralyd, målt til 7+1, ikke noe hjertebevegelse.... ( Han sa at det er normalt?)Ja gjør virkelig det - din og fosteret sin helse aller først!!
Jeg jobber som sykepleier med todelt turnus, og er inne på tanken på en gradert sykemelding selv grunnet lite søvn og svært tung i hodet. Føler ikke jeg klarer å prestere nok på jobb. Men arbeidsplassen er veldig flink til å tilrettelegge for meg akkurat nå og da føler jeg det er ekstra vanskelig å ta steget mot en sykemelding.
Mye som gis bort/selges veldig billig på finn! Det eneste jeg ikke ville ha spart penger på og som jeg ville kjøpt nytt er babystol til bil og madrass til senga ellers er det noen "babykasser" som man kan få gratis hos f.eks kiwi, apotek1 og rema1000 i hvertfall. Erfaringen min er at du ikke behøver å kjøpe bleier i str1 utenom de pakkene. Og så får man med badeolje og såpe, diverse kremer og kanskje en smokk. Mener det var en liten tåteflaske i den ene pakken også.Jeg er veldig bekymret for økonomi når det nå skal komme en baby i hus. Det var langt fra planlagt og verken jeg eller samboer har spart opp til noe sånn. Tvert imot har vi heller brukt en del penger på våre interesser (vi driver til dels med ekstremsport) og har levd litt i «nuet». Jeg har ingenting til overs utenom det jeg har spart i BSU og noe på buffer. Hvordan skal man håndtere dette? Noen som ha vært i en lignende situasjon? Kommer til å handle mye brukt, men allikevel, alt koster…