Bekymringstråden

Mye mindre kvalm og trøtt i dag og da blir man jo så bekymra, selv om man vet at symptomer fluktuerer.... Blir slitsomt om man skal kjenne så godt etter i mange uker til :facepalm:

Er på ferie fremdeles, føler meg tung og sliten i kroppen. Magen kjennes ut som den er "sliten"... veldig merkelig. Kjenner en del murringer så det bekymrer meg. Husker lignende når jeg hadde MA..... kjenner ikke disse ligamentsmertene men heller type mensen er på vei smerter. Er ikke kvalm så det bekymrer meg også. Skal på tul på torsdag og kjenner jeg gruer meg.....

Er på ferie fremdeles, føler meg tung og sliten i kroppen. Magen kjennes ut som den er "sliten"... veldig merkelig. Kjenner en del murringer så det bekymrer meg. Husker lignende når jeg hadde MA..... kjenner ikke disse ligamentsmertene men heller type mensen er på vei smerter. Er ikke kvalm så det bekymrer meg også. Skal på tul på torsdag og kjenner jeg gruer meg.....
Krysser fingrene for at du får gode nyheter på torsdag! :Heartred

Er 6+1 i dag, i forrige graviditet hadde jeg MYE murringer, også hatt det denne gangen, men synes murringene har avtatt litt. Oppleves på en måte svakere nå de siste dagene. Blir naturligvis bekymret!

8+4 i dag. Bekymrer meg en god del mer for SA/MA nå. Har hele tiden hatt tanken i bakhode og forberedt meg så godt jeg kan mentalt hvis det skjer. Men jo lenger man komme inn i svangeskapet, jo vanskeligere er det å forholde seg til tanken. Vi har begynt å fortelle familimedlemer i disse dager fordi jeg er så dårlig + min samboer går gjennom sykdom atm. Jeg pusher meg en del fordi han ikke har kapasitet til noe og er sengeliggende. Litt kjipt om dagen

8+4 i dag. Bekymrer meg en god del mer for SA/MA nå. Har hele tiden hatt tanken i bakhode og forberedt meg så godt jeg kan mentalt hvis det skjer. Men jo lenger man komme inn i svangeskapet, jo vanskeligere er det å forholde seg til tanken. Vi har begynt å fortelle familimedlemer i disse dager fordi jeg er så dårlig + min samboer går gjennom sykdom atm. Jeg pusher meg en del fordi han ikke har kapasitet til noe og er sengeliggende. Litt kjipt om dagen
Så kjipt. Krysser fingrene for dere. Håper det går bra. Det er ikke lett når du har mannen som går igjennom sykdom. ❤️

• Omsorg
Reactions: MOK
Jeg er i uke 7+2. Hadde en del mensmurringer i starten, ikke noe kvalme frem til i går. Er nu konstant kvalm, men kaster ikke opp. Sliter med dålig søvn siden uke 5+4. Klarer ikke å sove godt, er ekstremt trøtt trots, sover max 2 timer og går runt som en zombie tills jeg klarer å sove igjen 2 timer. Har dratt meg på jobb, (tredelt turnus) hittills. Får mensmurringer innimellom, Er så bekymret over at jeg risikerer helsen på fosteret og meg selv.

Jeg er i uke 7+2. Hadde en del mensmurringer i starten, ikke noe kvalme frem til i går. Er nu konstant kvalm, men kaster ikke opp. Sliter med dålig søvn siden uke 5+4. Klarer ikke å sove godt, er ekstremt trøtt trots, sover max 2 timer og går runt som en zombie tills jeg klarer å sove igjen 2 timer. Har dratt meg på jobb, (tredelt turnus) hittills. Får mensmurringer innimellom, Er så bekymret over at jeg risikerer helsen på fosteret og meg selv.
Kanskje du bør vurdere å spørre om mer tilrettelagt arbeid, eller evt. en sykemelding til du er kommet deg litt? Du har behov for søvn og hvile i denne fasen, og tredelt turnus attpåtil er ingen lek.. Ikke push deg selv for langt :Heartred

Kanskje du bør vurdere å spørre om mer tilrettelagt arbeid, eller evt. en sykemelding til du er kommet deg litt? Du har behov for søvn og hvile i denne fasen, og tredelt turnus attpåtil er ingen lek.. Ikke push deg selv for langt :Heartred
Jeg har begynt å vurdere sykemelding, da arbeidet er vanskelig å tilrettelegge. ❤️ Ja, jeg merker at det er ikke noe lek.

Jeg har begynt å vurdere sykemelding, da arbeidet er vanskelig å tilrettelegge. ❤️ Ja, jeg merker at det er ikke noe lek.
Ja gjør virkelig det - din og fosteret sin helse aller først!! :Heartred
Jeg jobber som sykepleier med todelt turnus, og er inne på tanken på en gradert sykemelding selv grunnet lite søvn og svært tung i hodet. Føler ikke jeg klarer å prestere nok på jobb. Men arbeidsplassen er veldig flink til å tilrettelegge for meg akkurat nå og da føler jeg det er ekstra vanskelig å ta steget mot en sykemelding.

Jeg er veldig bekymret for økonomi når det nå skal komme en baby i hus. Det var langt fra planlagt og verken jeg eller samboer har spart opp til noe sånn. Tvert imot har vi heller brukt en del penger på våre interesser (vi driver til dels med ekstremsport) og har levd litt i «nuet». Jeg har ingenting til overs utenom det jeg har spart i BSU og noe på buffer. Hvordan skal man håndtere dette? Noen som ha vært i en lignende situasjon? Kommer til å handle mye brukt, men allikevel, alt koster…

Jeg er veldig bekymret for økonomi når det nå skal komme en baby i hus. Det var langt fra planlagt og verken jeg eller samboer har spart opp til noe sånn. Tvert imot har vi heller brukt en del penger på våre interesser (vi driver til dels med ekstremsport) og har levd litt i «nuet». Jeg har ingenting til overs utenom det jeg har spart i BSU og noe på buffer. Hvordan skal man håndtere dette? Noen som ha vært i en lignende situasjon? Kommer til å handle mye brukt, men allikevel, alt koster…
Økonomi er stressende! Men finnes ekstremt mye å få tak i brukt, nærmest alt egnt. Ville sett litt over økonomien og begynt å spare litt nå, så får dere en litt solid sparekonto før babyen kommer?

Skal på tul i morgen, kjenner jeg gruer meg så veldig. For et år siden var jeg på tul og fikk beskjed at det ikke var hjertelyd så endte med utskrapning, siden kroppen ikke ordnet opp selv. Er mellom 6+4 /7 uker så hvis de ikke ser noe hjerte som banker, så er det vel samme prosess igjen..... håper selfølgelig det beste. Og hvis det går bra så blir jo neste bekymring om baby er frisk:rolleyes:. Så er det vel bekymringer når de vokser opp også:smiley-angelic001. Tar vel aldri slutt denne tråden

Var 19 år og akkurat ferdig med russetiden når jeg sto der med positiv test for litt over 12 år siden. Fant ut at jeg var gravid i starten av juni og begynte på universitetet i august. Min daværende kjæreste gikk på AAP og fungerte ikke i jobb. Vi var ganske på bar bakke.

Det ordnet seg! Vi fikk en del babyutstyr etter barn i familien. Som du sier; man finner mye brukt som er billig og bra! Kanskje kan dere låne noe? Hvis dere er åpen om situasjonen, så er jeg sikker på at dere kjenner noen som kan bidrar! Når dere har det mest basale av utstyr på plass som vogn, klær, seng, badebalje, vognpose og stellematte, så trenger du ikke så mye mer. Det er faktisk i stor grad opp til dere hvor dyrt dere vil gjøre det. Husker f.eks. at jeg fant en stor og fin toalettmappe på en av kjedebutikkene som fungerte som stelleveske. Den var kjempe billig og fungerte utmerket! Har den faktisk enda.

Om man ammer så er det ikke store utgiftene med et spedbarn. Dere har da god til å legge av en del penger både nå og mens den lille er baby :)

jeg ville anbefalt å kjøpe barnevogn brukt. Da kan du gjøre veldig gode deals, der du får med stellebag, vognpose, ekstrautstyr etc. er jo ingen krise om den er litt falmet feks.
Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte mer brukt til første barnet, for vi brukte mye mer penger enn vi hadde trengt, og babyen bryr seg katta om det er brukt eller ikke

Vil også anbefale å kjøpe Leander stellematte brukt. Den er ganske dyr men man får den billig brukt. Super enkel å holde ren og holder bra i maange år! Beste kjøpet jeg gjorde med min første :)

Støtter det som er skrevet allerede, ved å kjøpe brukt kan man få det mest essensielle til en ok pris. Og dere har jo fortsatt en del måneder og spare opp til en liten buffer - det blir vel automatisk litt mindre ekstremsport (og mindre sene kvelder på byen osv) så kanskje dere sparer inn masse der uten å tenke over det :joyful:

Ja gjør virkelig det - din og fosteret sin helse aller først!! :Heartred
Jeg jobber som sykepleier med todelt turnus, og er inne på tanken på en gradert sykemelding selv grunnet lite søvn og svært tung i hodet. Føler ikke jeg klarer å prestere nok på jobb. Men arbeidsplassen er veldig flink til å tilrettelegge for meg akkurat nå og da føler jeg det er ekstra vanskelig å ta steget mot en sykemelding.
Så fint at arbeidsplassen kan tilrettelegge. Der jeg jobber er det litt vanskelig, men sjefen forsøker, skifte på vakter, men virker ikke skjønne at det ikke er kveld/dag eller natt vakt som er problemet, uten det er den slappheten, trøttheten, tung i hode etc etc. Jeg var hos FL Idag. Det blev tatt tidlig ultralyd, målt til 7+1, ikke noe hjertebevegelse.... ( Han sa at det er normalt?)
Og jeg fikk 1 uke sykemelding, han ville ikke ens høre hvordan jeg egentlig hadde det.. er det normalt? Haha

Jeg var hos FL Idag. Det blev tatt tidlig ultralyd, målt til 7+1, han sa att det ikke går å finne noe hjertebevegelse....og mente at det er normalt... Er det noen fler her som har vart med om dette? )

Mye som gis bort/selges veldig billig på finn! Det eneste jeg ikke ville ha spart penger på og som jeg ville kjøpt nytt er babystol til bil og madrass til senga :) ellers er det noen "babykasser" som man kan få gratis hos f.eks kiwi, apotek1 og rema1000 i hvertfall. Erfaringen min er at du ikke behøver å kjøpe bleier i str1 utenom de pakkene. Og så får man med badeolje og såpe, diverse kremer og kanskje en smokk. Mener det var en liten tåteflaske i den ene pakken også.

Back
Topp