Bekymringstråden

Kjenner skikkelig murringer til tider i magen, tror hele tiden jeg får mensen. I tillegg er puppene mindre harde og vondt og jeg er ikke så sliten og trøtt som jeg har vært før. Tenker at det ikke går veien denne gangen. Gikk en lang og litt hard fjelltur i går og ble ikke sliten engang.....

Vurderer en ultralyd til før otul, for de siste tre dagene har jeg ikke vært kvalm og da blir jeg bekymret da. Så teit vettu. Prøver å tenke at jeg heller ikke har kastet opp og derfor kan det hende jeg slipper også går det bra likevel, men så er det så uvant når jeg på en måte føler meg gravid pga jeg blir fortere andpusten og er trøttere enn vanlig, og brystene er sånn passe ømme fremdeles + noe murring til tider. Og tett nese, men det kan og være allergi. Blir fortere sliten også.. det er kanskje nok symptomer? :smiley-angelic001 :banghead:
Det er nok symptomer :-) Nyt alle dagene du har uten kvalme! De symptomene du sitter igjen med er de samme som jeg har, er symptomer i massevis det også :-) kos deg hver dag du kan :Heartblue

Gjort ul utvendig på jobb 5+0, forrige gang svangerskap så vi fostersekken rundt samme tidspunkt, det bekymrer meg:arghh:

Gjort ul utvendig på jobb 5+0, forrige gang svangerskap så vi fostersekken rundt samme tidspunkt, det bekymrer meg:arghh:
Huff, jeg har også tilgang til både ultralyd og blodprøver og alt på jobb, men tenker at jeg alltid skal la noen andre bestemme når slike ting skal tas/gjøres så slipper man opplevelser der man blir usikker. Mest sannsynlig har du bare ikke greid å fange det opp, ultralyd er jo vanskelig og plommesekken er jo så liten! Men skjønner veldig godt at man kan falle for fristelsen når man er bekymret. :Heartpink

Huff, jeg har også tilgang til både ultralyd og blodprøver og alt på jobb, men tenker at jeg alltid skal la noen andre bestemme når slike ting skal tas/gjøres så slipper man opplevelser der man blir usikker. Mest sannsynlig har du bare ikke greid å fange det opp, ultralyd er jo vanskelig og plommesekken er jo så liten! Men skjønner veldig godt at man kan falle for fristelsen når man er bekymret. :Heartpink
Får en lege til å sjekke, å han er veldih flink! Sier at han ser fremgangen, men at det er for tidlig enda. Ikke så lurt å sammenligne med forrige svangerskap når vi så det på første forsøk:banghead:

8+1 i dag. Det har vært mye mindre kvalme de siste tre dagene og ingen oppkast. Bør vel egentlig juble i stillhet av å endelig kunne puste litt, men igjen så bekymrer man seg da… redd for at noe er galt :smiley-ashamed004

Syns ikke puppene er like ømme i dag. Det liker jeg ikke.
Jeg har det sånn selv, men så antar jeg at det er sånn det er. Hvertfall sa legen min det, at symptomene noen dager kan være fullstendig borte, og så kommer de tilbake dagen etter.

Kjenner skikkelig murringer til tider i magen, tror hele tiden jeg får mensen. I tillegg er puppene mindre harde og vondt og jeg er ikke så sliten og trøtt som jeg har vært før. Tenker at det ikke går veien denne gangen. Gikk en lang og litt hard fjelltur i går og ble ikke sliten engang.....
Jeg perset på løpetur i går, så det trenger vel ikke nødvendigvis være sånn at man må være sliten og trøtt :) Kroppen din produserer jo masse mer blod, og du får mer oksygen til vevet :D

Jeg ble konisert (fjernet en del av livmorhalsen) i midten av mars i år, på grunn av grove celleforandringer. De fikk heldigvis fjernet alt, og jeg skal på kontroll med vanlig celleprøve i september. Fikk beskjed av gynekolog med å vente i minst 1 mnd før jeg ble gravid. (Kan ikke ha sex på 1 mnd). Jeg ble gravid etter 3,5 mnd, men leser nå på nett at man burde ventet i 6-12 mnd. :rolleyes: Blir selvfølgelig litt bekymret over det, men velger å tro på gynekologen min som også har jobbet på føden. Jeg er ikke bekymret over tilbakefall av celleforandringer (da det ofte tar 10 år før det blir kreft), men heller for sen spontanabort eller for tidlig fødsel.
Er det flere her som er konisert og som evt ble gravid raskt etterpå?
Jeg ble konisert i fjor i mai, og fikk beskjed om at jeg ikke trengte å vente mer enn et par måneder mtp på koniseringen i alle fall, men at det burde være et par målinger med negative celleforandringer! Så akkurat med tanke på livmorhalsen tenker jeg at du uansett er good :D Det blir jo ikke tungt på den før om en stund!

Jeg ble konisert i fjor i mai, og fikk beskjed om at jeg ikke trengte å vente mer enn et par måneder mtp på koniseringen i alle fall, men at det burde være et par målinger med negative celleforandringer! Så akkurat med tanke på livmorhalsen tenker jeg at du uansett er good :D Det blir jo ikke tungt på den før om en stund!
Fikk beskjed om 1 mnd jeg også, men fikk også beskjed om å komme tilbake på kontroll etter 6 måneder. Så har ikke fått noe negativt resultat enda. Men fikk svar om at de fikk fjernet alt heldigvis! Så får vi se på 6 måneders kontroll.:nailbiting:

Jeg perset på løpetur i går, så det trenger vel ikke nødvendigvis være sånn at man må være sliten og trøtt :) Kroppen din produserer jo masse mer blod, og du får mer oksygen til vevet :D
Det var godt å høre, føler liksom at alle mener man skal være så forsiktig og ikke gjøre noe mer anstrengende enn man har gjort før man blir gravid. Vi har hatt en veldig aktiv sommer med mye fjellturer. Men må innrømme at akkurat i dag føler jeg meg sliten og tung i kroppen. Er enda ikke kvalm men noe uggen...

Fikk beskjed om 1 mnd jeg også, men fikk også beskjed om å komme tilbake på kontroll etter 6 måneder. Så har ikke fått noe negativt resultat enda. Men fikk svar om at de fikk fjernet alt heldigvis! Så får vi se på 6 måneders kontroll.:nailbiting:
Det regner jeg med! Om de sa at de hadde fjernet alt, så har de nok det :) Det sa de til meg også, og jeg har hatt to(!) negative celleprøver

Det var godt å høre, føler liksom at alle mener man skal være så forsiktig og ikke gjøre noe mer anstrengende enn man har gjort før man blir gravid. Vi har hatt en veldig aktiv sommer med mye fjellturer. Men må innrømme at akkurat i dag føler jeg meg sliten og tung i kroppen. Er enda ikke kvalm men noe uggen...
Krysser fingrene og regner med at alt er ok!

Jeg håper og tror alt er i orden, men blodtrykket bedret seg plutselig, jeg føler meg mindre trøtt og er ikke lenger kvalm.. fremdeles veldig ømme pupper og de må jo ha vokst siden jeg nå plutselig er blitt så sår under dem.. Føler meg gravid, ingen blødninger.. Jeg tror kvalmen hadde mest med blodtrykket å gjøre, da jeg var hos legen nå var det 109/70 så ikke kjempehøyt heller.. Det er ikke sikkert jeg klarer å vente til 22/8 med ultralyd kjenner jeg..

Jeg håper og tror alt er i orden, men blodtrykket bedret seg plutselig, jeg føler meg mindre trøtt og er ikke lenger kvalm.. fremdeles veldig ømme pupper og de må jo ha vokst siden jeg nå plutselig er blitt så sår under dem.. Føler meg gravid, ingen blødninger.. Jeg tror kvalmen hadde mest med blodtrykket å gjøre, da jeg var hos legen nå var det 109/70 så ikke kjempehøyt heller.. Det er ikke sikkert jeg klarer å vente til 22/8 med ultralyd kjenner jeg..
Hvor langt har du kommet nå? Jeg var nesten ikke kvalm i går, men dagen før og i dag er jeg kvalm nok og brekker meg.

Back
Topp