Uff! Det værste marerittet!Drømte at jeg spontanaborterte. Og det var så ekte og virkelig. Skikkelig ekkelt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Uff! Det værste marerittet!Drømte at jeg spontanaborterte. Og det var så ekte og virkelig. Skikkelig ekkelt
Ok takk for svar. Vil nok tro at kanskje alder (40år) spiller en rolle herJeg har ikke samme type cyste som deg, men har en 6x3 cm stor dermoid cyste med operasjonsindikasjon på venstre eggstokk som ble funnet ved innvending UL i oktober. Ble gravid i november. Har trolig hatt den lenge den har bare ikke blitt oppdaget før. For min del påvirker den nok ikke fertilitet siden jeg ikke har slitt særlig med å bli gravid.
Jeg drømte akkurat det samme i natt!! Våknet midt på natten av at jeg drømte jeg var på tur med hele familien og begynte å blø. Måtte si jeg spontanabortert og gå hjem. Håper det blir med marerittene for oss beggeDrømte at jeg spontanaborterte. Og det var så ekte og virkelig. Skikkelig ekkelt
Jeg føler så med deg. Det er ekkelt med usikkerheten når man ikke vet hadde selv en blødning igår, og er veldig bekymret. Men fikk TUL idag da de heldigvis hadde kapasitet her. Håper blødningen din er uskyldig. Jeg hadde mange blødninger i mine to forrige svangerskap med mørkt blod og det gikk bra. Så blod er ikke alltid synonymt med at det går galt. Men forstår veldig godt at du trenger svar krysser fingrene for degBlod på papiret. Ikke rosa. Mørkt.
Jeg orker ikke...
Fastlegen er ikke på kontoret.
Legevakten er sprengt fordi fastlegene har vært stengt en uke og er det også denne uken.
8+5 er for tidlig for føde/gyn.
Ullevål sa at jeg må gå privat, selv om hun sa at de ikke har lov til å anbefale det.
Men det er ingen ledige timer privat å få heller.., har sjekket alt. Angrer på at jeg byttet den private timen jeg hadde i dag til torsdag for å være i uke 10 på den.
Det verste er at alle jeg har snakket med idag har sagt at de ikke får gjort noe. Og jeg forstår hva de mener, de får ikke stoppet en spontanabort, men det psykiske glemmes jo helt oppi dette. For min del hadde det vært til stor hjelp å få sjekket hva som skjer. Tenk om blødningen er uskyldig, da hadde det vært fint å vite. Tenk om blødningen er fordi babyen er død, da hadde det vært fint med en avklaring. Usikkerheten er det som river i meg.
Hun på legevakten var den fineste å snakke med i dag, men hun var også den eneste som spurte mye fordi de selvfølgelig må det for screening og da fikk hun jo vite at vi har drevet IVF i snart 5år og har mistet flere ganger. Hun ønsket meg lykke til på en fin måte. Hun på fastlegekontoret ønsket meg lykke til på en munter måte, som om jeg skulle noe gøy. Jeg vet jeg er ekstra sensitiv, men det bare ble feil for meg å få en lykke til på den måten. Mrn hun mente det nok bare godt.
Oppdater oss om du føler for! Masse lykke til, krysser fingrene for at alt står bra tilJeg hadde en frisk rød blødning igår, og spotter ennå Har fått time på sykehuset til en ny TUL idag. Magefølelsen er blandet siden jeg ble satt tilbake noen dager sist. Gruer meg. Håper blødningen er uskyldig. Er så sinnsykt ekkelt når man blør i svangerskapet Har erfaring med blødninger i tidligere svangerskap hvor det har gått bra, så må bare håpe på det beste. Samtidig blir det greit å få vite det allerede nå hvis det er noe galt.
Har du sjekket fam klinikken i Oslo? De har ledig time 2 januar! Ligger like ved Oslo s. Var der på tul i første graviditeten, veldig hyggeligeTakk til dere som har svart, heldigvis er det som dere sier at blod ikke nødvendigvis betyr SA. Klamrer meg til det.
@Milla_mor Hvor bor du som fikk time på sykehuset? Er du ikke under 12 uker? Ullevål ba meg ta kontakt med fastlege/legevakt fordi det er for tidlig til å få time hos dem. Legevakten ba meg ta kontakt med sykehuset. Fikk faktisk snakke med en lege der, men som de sa, man havner mellom to stoler og må egentlig bare gå og vente på at en abort eventuelt skjer. Fikk ingen undersøkelse.
@L-40380813 Hvor fikk du time? Bor du i Oslo? Trenger eventuelle tips.
Tusen takk! Vi har allerede time hos Dr.Dropin på torsdag, men jeg skulle så gjerne hatt time før det.Har du sjekket fam klinikken i Oslo? De har ledig time 2 januar! Ligger like ved Oslo s. Var der på tul i første graviditeten, veldig hyggelige
Det skjønner jeg veldig godt.. kommer så veldig i veien disse helligdagene nå men det høres jo veldig lovende ut har inntrykk av at det er veldig mye vanligere å blø i første trimester enn hvert fall jeg trodde. Men det er jo fremdeles forferdelig skummeltTusen takk! Vi har allerede time hos Dr.Dropin på torsdag, men jeg skulle så gjerne hatt time før det.
Men blødningen har stoppet litt opp og jeg er langt nok på vei til at det ville kommet ut mer enn blod hvis jeg hadde SA, men er fortsatt redd for MA.
Ja, kjenner det i perioder hver eneste dag! Jeg trøster meg med at det skal være sånn, å hadde faktisk vært mer nervøs om jeg ikke hadde hatt murringer. Har hatt s t e r k e smerter også 2 netter på rad for noen uker siden der jeg var bombesikker på at det gikk galt. Men, har vært på UL etter det, å alt ser i skjønneste orden ut Jeg er 7+3 i dagJeg er så bekymret for å miste igjen. I dag har jeg hatt masse murring.. vet jo egentlig at det er normalt og at livmoren utvider seg osv.. er 8+3. Men har både hatt MA og SA tidligere og føler jeg bare går å venter på at det skal gå galt.
Flere som har litt murring og milde mensensmerter?
Jeg er bare 6+4 men har hatt maaaasse murringer og kramper i flere uker. Særlig den siste ukene kjenner jeg at det «strekker» og drar mye i livmoren!Jeg er så bekymret for å miste igjen. I dag har jeg hatt masse murring.. vet jo egentlig at det er normalt og at livmoren utvider seg osv.. er 8+3. Men har både hatt MA og SA tidligere og føler jeg bare går å venter på at det skal gå galt.
Jeg bor rett utenfor Harstad. Var på legetime først, også ringte legen rett opp til gynekologen på UNN, og da fikk jeg time noen timer etterpå. Så det er tydeligvis veldig forskjellig praksis rundt omkring i landet vårt skjønner jeg. Dette er min 2.ultralyd så langt. Den første fikk jeg for å stadfeste hvor langt jeg var på vei og for å se at alt var på rett sted siden jeg spottet mye, og den andre fikk jeg nå grunnet blødningene. Neste ultralyd blir når jeg er 14+0.Takk til dere som har svart, heldigvis er det som dere sier at blod ikke nødvendigvis betyr SA. Klamrer meg til det. Har time hos Dr.Dropin på torsdag.
@Milla_mor Hvor bor du som fikk time på sykehuset? Er du ikke under 12 uker? Ullevål ba meg ta kontakt med fastlege/legevakt fordi det er for tidlig til å få time hos dem. Legevakten ba meg ta kontakt med sykehuset. Fikk faktisk snakke med en lege på legevakten, men som de sa, man havner mellom to stoler og må egentlig bare gå og vente på at en abort eventuelt skjer. Fikk ingen undersøkelse.
Jeg har masse murringer både i magen og korsryggen. Tydeligvis bare livmoren som vokser og ting som strekker på seg og utvides. Så det er nok ganske normaltJeg er så bekymret for å miste igjen. I dag har jeg hatt masse murring.. vet jo egentlig at det er normalt og at livmoren utvider seg osv.. er 8+3. Men har både hatt MA og SA tidligere og føler jeg bare går å venter på at det skal gå galt.
Jeg bor like ved Tønsberg så der jeg fikk time. De har sånn at man kan ringe å gå akutt time så gjør dem det de kan for å få deg inn.Takk til dere som har svart, heldigvis er det som dere sier at blod ikke nødvendigvis betyr SA. Klamrer meg til det. Har time hos Dr.Dropin på torsdag.
@Milla_mor Hvor bor du som fikk time på sykehuset? Er du ikke under 12 uker? Ullevål ba meg ta kontakt med fastlege/legevakt fordi det er for tidlig til å få time hos dem. Legevakten ba meg ta kontakt med sykehuset. Fikk faktisk snakke med en lege på legevakten, men som de sa, man havner mellom to stoler og må egentlig bare gå og vente på at en abort eventuelt skjer. Fikk ingen undersøkelse.