Bekymringstråd

Var hos fastlege i dag pga blødning på lørdag. Han har en liten UL maskin på kontoret, så fikk se fostersekken, men litt for tidlig til at vi så noe spesielt, eller hjerteslag. Tok en blodprøve for å måle hcg, å skulle ringe meg i morgen med resultatet, så tar vi det derifra. Men har en dårlig følelse, da jeg hadde litt mer blod på papiret i dag, samt en del brunlig utflod.

Var hos fastlege i dag pga blødning på lørdag. Han har en liten UL maskin på kontoret, så fikk se fostersekken, men litt for tidlig til at vi så noe spesielt, eller hjerteslag. Tok en blodprøve for å måle hcg, å skulle ringe meg i morgen med resultatet, så tar vi det derifra. Men har en dårlig følelse, da jeg hadde litt mer blod på papiret i dag, samt en del brunlig utflod.
Krysser fingrene for deg :Heartred

Noen som har erfaring med femte barnesykdom her? Jeg har sannsynligvis vært utsatt for dette på jobb, og er ikke immun så vidt jeg vet. Skal testes hos lege, men er veldig bekymret nå…

Har det noe å si så tidlig? Jeg tror min sønn har det nå, men jeg er jo bare i uke 5, så jeg tenker at det er forskjell på påvirkning på embryo og foster?

Er i første trimester at risikoen er størst for barnet, men jeg føler det er så mange motstridende beskjeder og lite info at jeg blir gal.

Oppdatering: Hcg var helt fin. Legen tror blødningene kan ha vært festeblødning, men det syntes jeg høres litt seint ut. Var 5+4 da jeg hadde blødning. :confused004
Jeg fikk det samme svaret fra min lege da jeg hadde blødning rundt samme tidspunkt i forrige graviditet. Tror de har lest at det er en greie og tenker det sikkert er det. Gikk jo veldig fint da.

Har ul om litt over en uke, og da er det akkurat ett år siden sist jeg tok ul, og de fant en tom fostersekk.. hadde nydelig økning av hcg og flere symptomer. Rart hvordan kroppen kan bli lurt.. Derfor kommer jeg til å være nervevrak fram til ul. Kan ikke skjønne at jeg skal være så heldig at det faktisk går denne gangen :confused:

Har ul om litt over en uke, og da er det akkurat ett år siden sist jeg tok ul, og de fant en tom fostersekk.. hadde nydelig økning av hcg og flere symptomer. Rart hvordan kroppen kan bli lurt.. Derfor kommer jeg til å være nervevrak fram til ul. Kan ikke skjønne at jeg skal være så heldig at det faktisk går denne gangen :confused:
Håper det går fint og de ser en sunn og frisk liten en!
Har kun hatt en UL selv, og det var for å bekrefte MA… Så håper på en koseligere opplevelse denne gang!

Jeg bekymrer meg over rare tester… Men jeg håper virkelig at den i går bare var noe feil med eller noe? Kan jeg stole på økningen i dag igjen? Noen som har erfart noe lignende?

Vedlegg

• IMG_8552.jpeg
    IMG_8552.jpeg
    186,5 KB · Visninger: 36
Noen som har erfaring med femte barnesykdom her? Jeg har sannsynligvis vært utsatt for dette på jobb, og er ikke immun så vidt jeg vet. Skal testes hos lege, men er veldig bekymret nå…
Bra du følges opp! Det er en risiko, jeg måtte gjennom noe av det samme da jeg var gravid forrige gang. Viste seg at jeg faktisk hadde hatt det (det ante jeg ikke), og de legene og jordmødrene jeg snakka med oppfordra til stor forsiktighet når det gjaldt å være rundt folk som hadde det.

Last edited:
Skjønner så alt for godt hva du mener.
Sitter sel og tenker at vi har fått to friske barn, så selv om det ble oppdaget MA på privat UL i juni 2024, kan jeg ikke skjønne at vi/jeg skal være så heldig å få se en frisk liten en med hjerteslag når vi skal ha UL etterhvert :sad010
Tenker liksom at det er jo mange som har vært gjennom mye mer enn jeg/vi har og som i tillegg kanskje ikke har barn fra før av som liksom «har mer rett på» å få gode nyheter enn vi ved UL.
Er vel en (forskrudd) form for forsvarsmekanisme etter å ha opplevd å miste. Man prøver liksom å beskytte hjertet sitt så godt som mulig :Heartred

Bra du følges opp! Det er en risiko, jeg måtte gjennom noe av det samme da jeg var gravid forrige gang. Viste seg at jeg faktisk hadde hatt det (det ante jeg ikke), og de legene og jordmødrene jeg snakka med oppfordra til stor forsiktighet når det gjaldt å være rundt folk som hadde det.

Takk for svar! Ja, er ikke noe mindre bekymret nå, men er vel ikke så mye å få gjort med annet enn å holde seg unna og håpe det går bra.

På søndag fikk jeg postiv clearblue med ukeindikator 1-2 men har ikke fått positiv på stripsen. Er redd for at dette ikke går veien å forstår fortsatt ikke hvorfor clearblue kom ut positiv. Lovte meg selv å ikke teste men selvfølgelig klarer jeg ikke la være. Finnes det andre som har teste positiv på clearblue men ikke strips der det har vært positivt utfall tilslutt ?? Vi har prøvd i snart 5 år å dette er første gang en test har vært positiv.

På søndag fikk jeg postiv clearblue med ukeindikator 1-2 men har ikke fått positiv på stripsen. Er redd for at dette ikke går veien å forstår fortsatt ikke hvorfor clearblue kom ut positiv. Lovte meg selv å ikke teste men selvfølgelig klarer jeg ikke la være. Finnes det andre som har teste positiv på clearblue men ikke strips der det har vært positivt utfall tilslutt ?? Vi har prøvd i snart 5 år å dette er første gang en test har vært positiv.
Har du bilde av stripsen? Synes det er pussig. Veldig skjeldent at cb dig er falsk positiv

Har du bilde av stripsen? Synes det er pussig. Veldig skjeldent at cb dig er falsk positiv
De siste jeg tok av strips men ser ingenting. føste er min positive clearblue. Ikke tatt noen digitale etter den første for de selger ikke på mitt apotek. Langt til neste apotek men vurderer nå å bare sitte å vente, for mine 2 første graviditeter tok jeg kunn 1 test som var positiv. Holdt ikke på å testet i dagesvis etterpå. Mange år siden å begge resulterte i barn som i dag er 11 og 14.

Vedlegg

• 20241117_164758.jpg
    20241117_164758.jpg
    1,2 MB · Visninger: 48
  • 20241120_145617.jpg
    20241120_145617.jpg
    536,6 KB · Visninger: 50
  • 20241120_145704.jpg
    20241120_145704.jpg
    2,6 MB · Visninger: 48
Back
Topp