Bekymringstråd

Uff, så trist :Heartred Hvor langt er du på vei?

Jeg snakket med Martin Lundring på Spesialistsenteret for kvinner på Jessheim. Jeg fikk positiv test den dagen jeg skulle dit for celleprøve og han ønsket å hjelpe meg med støttemedisiner pga 3 SA (en mulig exu).
Han fortalte meg at når man mister rundt der jeg mistet, altså mellom uke 6 og 7, var det ofte blodpropper som gjorde at embryoet døde så tidlig, og man fikk en SA.
Så jeg ble satt på Albyl-E (blodfortynnende) og i tillegg Utrogestan (progesteron). I hvertfall frem til uke 12.
Nå gjenstår det å se om dette hjelper meg denne gangen, siden jeg bare er 4+0.
Takk.
Jeg hadde vært 5+5 om jeg ikke hadde mistet i dag. Jeg skal snakke mer legen ang medisinene du henviser til. Klarer du jobbe med medisinene innabords? Jeg er så følsom og egentlig veldig skepsis til medisiner.
Krysser fingrene for at medisinene hjelper deg.

Jeg har mistet 3 ganger på 9 mnd, og har fått beskjed fra gyn og fastlege at det dessverre er veldig vanlig. Men jeg mistet tidlig, rundt uke 5-6, og testene ble aldri skikkelig sterke.. Nå er jeg i uke 5 igjen, og veldig spent på om det holder denne gangen. Håper det ordner seg for deg også!! :Heartred
Så kjedelig å miste så mange ganger. Jeg håper spiren sitter hos deg. Evnt kan du lese på kommentaren over her, hun henviste til blodfortynnende.
Jeg hadde sterk test allerede når jeg tok den første gsng for to uker siden. Har ikke tatt flere tester etter det, men har hatt sterke symptomer før jeg mistet. Sender var tegn nok på at alt var fint

Nærmer meg så mye den dagen/ uka jeg mistet i MA denne sommeren. Det bekymrer meg og jeg klarer ikke å ta gleden over dette svangerskapet helt enda. Samtidig har jeg mer symptomer og kribler mer etter å fortelle om graviditeten enn hva jeg hadde i sommer. I ettertid har jeg tenkt mye på at det at jeg ikke kjente på noe glede over graviditeten, og typ bare drøyde å reise på ul var et tegn på at ting ikke var som det skulle. Samtidig klarte jeg ikke å få meg til å se på baby ting osv. noe jeg allerede har gjort nå. Denne gangen kan jeg gå forbi baby tøy, ta på det og si til samboeren min «se så søt den er» og føle meg glad over graviditeten. Jeg har så mye mer troa nå. Det er ufattelig rart hvordan kroppen gav meg så mange tegn sist, uten at jeg forstod dem :blackeye: i det dype hjørnet ikveld tydeligvis
Så godt å høre. Jeg heier på deg og spiren❤️

Takk.
Jeg hadde vært 5+5 om jeg ikke hadde mistet i dag. Jeg skal snakke mer legen ang medisinene du henviser til. Klarer du jobbe med medisinene innabords? Jeg er så følsom og egentlig veldig skepsis til medisiner.
Krysser fingrene for at medisinene hjelper deg.
Jeg mistet også rundt den tiden :Heartred så er ille nervøs om dagen selv…
Ja ingen problemer å jobbe med disse medisinene. Jeg merker ikke noe til det i hvertfall.
Takk:Heartred

Hadde masse symptomer i går, mens nå kjenner jeg nesten ingenting.
Vet det er helt normalt med symptomer som kommer og går tidlig i svangerskapet, men er livredd for ny MA (eller SA) :sad010
Tidligere hatt veldig dårlig matlyst og ikke klart å spise noe før langt ut på ettermiddagen.
I dag var jeg sulten nesten med en gang jeg stod opp. Ble heller ikke dårlig selv om jeg spiste to brødskiver (noe jeg ble for bare en liten uke siden.
Redd da dette var første tegn på MA sist og det var på akkurat samme tidspunkt :sad010
5+3 i dag.

Last edited:
Jeg hadde MA i uke 9 i juli, den lille hadde stoppet opp i uke 7. Ble så gravid på neste ordentlige forsøk og endte med kjemisk forrige måned. Så bekymringene er jo absolutt der nå når jeg er gravid igjen… Strekene blir i hvert fall merkbart sterkere dag for dag, så blir forhåpentligvis ikke kjemisk i hvert fall, men kommer nok ikke til å slappe helt av før baby er født.
Men må jo bare prøve å tenke positivt!

Hadde masse symptomer i går, mens nå kjenner jeg nesten ingenting.
Vet det er helt normalt med symptomer som kommer og går tidlig i svangerskapet, men er livredd for ny MA (eller SA) :sad010
Tidligere hatt veldig dårlig matlyst og ikke klart å spise noe før langt ut på ettermiddagen.
I dag var jeg sulten nesten med en gang jeg stod opp. Ble heller ikke dårlig selv om jeg spiste to brødskiver (noe jeg ble for bare en liten uke siden.
Redd da dette var første tegn på MA sist og det var på akkurat samme tidspunkt :sad010
5+3 i dag.
Krysser fingrene for deg!! Har også mistet symptomer, men håper så inderlig de kommer tilbake igjen for oss begge!!

Mistet 9+5 for et par måneder siden og er 4+0 i dag. Gruer oss sånn til perioden vi mistet forrige gang, er livredd for murringer/ menstruasjonssmerter da det var mye av det i forrige svangerskap. Sjekker hver gang jeg er på do etter blod :Heartpink noen som vet hva årsaken ofte kan være når man mister rundt uke 9-10?

Samme her. Merker ingen ting. Stor kontrast fra forrige svangerskap
Uff..
Ja,i begge mine svangerskap har jeg vært mer uggen på dette tidspunktet. Men med første startet det kanskje ikke før nærmere uke 6. Men fortsatt et jeg bekymret :(

I dag føler jeg meg ikke gravid i det hele tatt. Ingen symptomer. Og jeg blir så engstelig. Har vært under utredning for habituell abort tidligere, men utredningen ble avsluttet (naturlig nok) da jeg i løpet av den ble gravid med det som ble til et friskt barn. Dette er første gang jeg er gravid etter at jeg ble mamma og jeg klarer ikke tro på at første positive test skal ende med et friskt barn.

Heisann.
Helt ny hær å er litt små forvirret å redd kjenner jeg.
Har prøv i over 5 år på barn med min samboer. I dag skulle jeg begynne på wegovy sprøyte for vektnedgang, har testet med vanlige test strips men alle har vært negative til og med i mårrest, men var veldig kvalm i mårrest samt trøttere en vanlig så det var noe som sa meg at jeg måtte dobbelsjekke med en digital test med ukeindikator før jeg satte denne sprøyta.
Sjokket va sååå stort når det nå stod gravid 1-2 på denne testen .
Noen andre som har opplevd negative strips og positiv clearblue digital ?
Jeg tørr ikke tro på at dette kan være sant.

Heisann.
Helt ny hær å er litt små forvirret å redd kjenner jeg.
Har prøv i over 5 år på barn med min samboer. I dag skulle jeg begynne på wegovy sprøyte for vektnedgang, har testet med vanlige test strips men alle har vært negative til og med i mårrest, men var veldig kvalm i mårrest samt trøttere en vanlig så det var noe som sa meg at jeg måtte dobbelsjekke med en digital test med ukeindikator før jeg satte denne sprøyta.
Sjokket va sååå stort når det nå stod gravid 1-2 på denne testen .
Noen andre som har opplevd negative strips og positiv clearblue digital ?
Jeg tørr ikke tro på at dette kan være sant.
Stoler på digital, gratulerer! :Heartred

Mistet 9+5 for et par måneder siden og er 4+0 i dag. Gruer oss sånn til perioden vi mistet forrige gang, er livredd for murringer/ menstruasjonssmerter da det var mye av det i forrige svangerskap. Sjekker hver gang jeg er på do etter blod :Heartpink noen som vet hva årsaken ofte kan være når man mister rundt uke 9-10?
Da vi var hos gynekolog her om dagen på UL så fortalte hun faktisk at mange mister til MA i uke 8-9 fordi det er da hjertet skal utvikle seg fra 2 til 4 kammer. Og da vil det i mange tilfeller dukke opp diverse syndromer som ikke er levedyktig

Back
Topp