Bekymringstråd

Har hatt kvalme av å på nå i 1 uke, er det andre som har en dag med kvalme og 1 dag uten? Var veldig kvalm igår formiddag/ettermiddag men ikke kvalm idag..
som regel kvalm etter mat, tror kanskje enkelte typer mat spes fet mat kanskje forværrer d.
Jeg blir kvalm om jeg ikke spiser ofte nok - i dag glemte jeg å spise frokost, da var jeg uggen halve dagen.

Er livredd for ultralyd hos fastlegen på torsdag (8+4).. pga fraværende symptomer har jeg lenge trodd at den ikke kommer til å gå bra, og tror det fortsatt. Har sett så fram til å fortelle det til familie og se magen vokse, kjenne liv etter hvert, og å begynne å glede meg selv. Er så sykt nervøs for at det ikke skal være noe liv. Prøver å være optimist, men det er så vanskelig. Unnskyld for negativiteten min.. :(

Er livredd for ultralyd hos fastlegen på torsdag (8+4).. pga fraværende symptomer har jeg lenge trodd at den ikke kommer til å gå bra, og tror det fortsatt. Har sett så fram til å fortelle det til familie og se magen vokse, kjenne liv etter hvert, og å begynne å glede meg selv. Er så sykt nervøs for at det ikke skal være noe liv. Prøver å være optimist, men det er så vanskelig. Unnskyld for negativiteten min.. :(
Forstår deg så godt, jeg har generelt lite symptomer selv. Var på ultralyd forrige uke, den dagen var jeg 8+4. Alt såg fint ut og hjertet var aktiv❤️ Så selv om du har lite symptomer så trenge det ikke å bety at noe er galt.

Hei igjen, kom tilbake fra supertidlig ultralyd nå. Ble målt en dag tilbake, altså 6+3. Vi fikk både høre og se hjertet. Men jeg klarer ikke legge fra meg bekymringen rundt en bitteliten kommentar fra gynekologen: "slik som hjertet slår nå vil jeg gjette på rundt 5 uker". Altså, må jo være minst 5+3 for å se hjertet slå (sa hun), men jeg trodde jeg var 6+4 i dag. Men for meg høres det ut som at hjerteaktiviteten ikke var god nok for 6+3 som hun målte størrelsen til. Kanskje klønete formulert, men jeg bekymret meg veldig for at det nå ikke er sterkt nok og at det kommer til å stoppe. Hun sa alt så bra ut og anbefalte å utsette neste ultralyd en uke, altså vente til 8+3 og ikke 7+3 som vi har fått time til. Det var både magisk og nervepirrende å høre det bittelille hjertet. Jeg trodde jeg skulle bli mye mer lettet, men jeg er superbekymret.

Hei igjen, kom tilbake fra supertidlig ultralyd nå. Ble målt en dag tilbake, altså 6+3. Vi fikk både høre og se hjertet. Men jeg klarer ikke legge fra meg bekymringen rundt en bitteliten kommentar fra gynekologen: "slik som hjertet slår nå vil jeg gjette på rundt 5 uker". Altså, må jo være minst 5+3 for å se hjertet slå (sa hun), men jeg trodde jeg var 6+4 i dag. Men for meg høres det ut som at hjerteaktiviteten ikke var god nok for 6+3 som hun målte størrelsen til. Kanskje klønete formulert, men jeg bekymret meg veldig for at det nå ikke er sterkt nok og at det kommer til å stoppe. Hun sa alt så bra ut og anbefalte å utsette neste ultralyd en uke, altså vente til 8+3 og ikke 7+3 som vi har fått time til. Det var både magisk og nervepirrende å høre det bittelille hjertet. Jeg trodde jeg skulle bli mye mer lettet, men jeg er superbekymret.
Gratulerer med vellykket ultralyd! Men forstår bekymringen, så unødvendig med den kommentaren! I hvert fall om hun ikke skulle gå noe mer inn på hva hun mente med det. Fikk du vite hjertefrekvens da? :Heartred Det er ikke et alternativ å ringe opp for å høre? En del av poenget med tidlig ultralyd er jo å bli beroliget, ikke å få mer å «overtenke»

Gratulerer med vellykket ultralyd! Men forstår bekymringen, så unødvendig med den kommentaren! I hvert fall om hun ikke skulle gå noe mer inn på hva hun mente med det. Fikk du vite hjertefrekvens da? :Heartred Det er ikke et alternativ å ringe opp for å høre? En del av poenget med tidlig ultralyd er jo å bli beroliget, ikke å få mer å «overtenke»
Takk ❤️ det var privat og gjennom Dr dropin, så usikker på om jeg kan ringe opp. Har en ny en om en uke gjennom fastlege/spesialist, så tror jeg bare skal prøve å tenke at et bankende hjerte er så mye som jeg får nå og så må det bare fortsette å slå gjennom hele svangerskapet og bli en perfekt liten baby. Hvertfall en dag lenger enn sist gang. Prøver hardt å fokusere på det positive.

Forstår deg så godt, jeg har generelt lite symptomer selv. Var på ultralyd forrige uke, den dagen var jeg 8+4. Alt såg fint ut og hjertet var aktiv❤️ Så selv om du har lite symptomer så trenge det ikke å bety at noe er galt.
Så bra det gikk bra :Heartred Håper det samme gjelder for meg!

Våknet uten noen symptomer i dag. Ikke kommet noen symptomer utover dagen heller. Er 8+4.
Har heldigvis en kontroll på torsdag, så får prøve å ikke tenke frem til da.
Føler med deg :Heartred Krysser fingrene for at alt er som det skal!

Jeg var nettopp på do og da var det blod på papiret :( Det var ikke veldig mørkt, men frisk, sterk rosafarge. Ikke klumper og ikke noe i do. Det fortsatte å komme mer jo mer jeg tørket. Jeg har ikke smerter, men dette er vel likevel et dårlig tegn. Har lest og hørt at mange spontanaborterer i uke 8, som jeg er i nå. Får bare se an utover dagen, hvor mye blod som kommer. Er veldig usikker på om jeg burde dra på jobb da - jobber i skolen. Nå er jeg hvertfall livredd :sad010

Jeg var nettopp på do og da var det blod på papiret :( Det var ikke veldig mørkt, men frisk, sterk rosafarge. Ikke klumper og ikke noe i do. Det fortsatte å komme mer jo mer jeg tørket. Jeg har ikke smerter, men dette er vel likevel et dårlig tegn. Har lest og hørt at mange spontanaborterer i uke 8, som jeg er i nå. Får bare se an utover dagen, hvor mye blod som kommer. Er veldig usikker på om jeg burde dra på jobb da - jobber i skolen. Nå er jeg hvertfall livredd :sad010
Det var bare bittelitt lyyys rosa på papiret nå da jeg sto opp, så da tar jeg sjansen og drar på jobb.

Never mind, nå kom det enda mer :confused: litt rask på å oppdatere visstnok :p
Uff, bli hjemme med god samvittighet :Heartred Kan jo absolutt være uskyldig, men det psykiske tar også på. Krysser fingrene for deg!

Kan hun ha snakket om alder på embryo, altså uten de to ukene vi legger til før befruktning når vi regner gestasjonsalder?

Kan hun ha snakket om alder på embryo, altså uten de to ukene vi legger til før befruktning når vi regner gestasjonsalder?
Nei, det tviler jeg sterkt på, for det passer ikke med tidslinjen og hun holdt seg på en type telling. Men det går greit. Ny ultralyd på mandag og håper bare alt går bra hele veien nå.

Samboer mente hjerteslagene lå på 90-100 i minuttet med den lille snutten vi fikk høre, og det er innafor såpass tidlig har jeg googlet meg frem til. Jeg tviholder på det og håper på sterkere slag på mandag.

Jeg tenker at du bør hvile og kanskje ikke ha samleie før du har vært på ul. Samleie er ikke hoved grunnen for at du blør. Er som du sier at det kan være foranliggende morkake eller andre ting som gjør det. Men jeg forstår at du er bekymret. Du spør om noen med lignende erfaringer, jeg hadde det sånn i fjor. Men det var ikke friskt blod hos meg før jeg dessverre mistet i uke 12. Jeg gikk rundt i ukesvis med brun/ rosa spotting… Sjøl om jeg opplevde dette i fjor så trenge ikke det å bety at det skjer med deg. Det er mange som blør og som får baby for det :Heartred Håper dette går rett vei for deg også:Heartred
Det var dessverre en innkomplett abort for meg det blir medisinsk abort i morgen tidlig.. gruer meg

Back
Topp