Bekymringstråd

Det var ikke noe i fostersekken, og tydelig med masse blod rundt i livmor også. Ble anbefalt å ta medisiner for å fremskynde aborten.

Vet seriøst ikke hvor jeg skal gjøre av meg nå.
Jeg var gjennom en MA for 1 år siden, medisinsk. Det var beintøft. Syklusen ble lengre, jeg møtte etter hvert veggen og var langt nede. Selve aborten som jeg utførte hjemme gikk fint. Minimalt med smerte. Jeg hadde rester, så blødde/spottet i 5 uker. Var innen på kontroll etter 4 uker, der det ble sett noe rester, men ikke nok til ny runde med medisin. Kroppen ordnet opp selv.

Mitt beste råd/tips til deg er å få profesjonell hjelp i form av samtale. Om det er legen din, henvisning til psykisk helsehjelp i kommunen, helsestasjonen, Amathea. Det er tøft, det er traumatisk, det er en stor psykisk belastning. Men det blir bedre med tiden.
Jeg ble gravid 6 mnd. etter MAen, men mistet i SA i uke 5+1. Ble gravid 4 mnd etter SAen, og enn så lenge gravid, men i stor frykt for å miste igjen og benektelse for at graviditeten er et faktum.

Vær åpen med de rundt deg! Det hjalp meg.
Sender deg en god klem :Heartred

Det var ikke noe i fostersekken, og tydelig med masse blod rundt i livmor også. Ble anbefalt å ta medisiner for å fremskynde aborten.

Vet seriøst ikke hvor jeg skal gjøre av meg nå.
Samme som jeg opplevde i høst. Føler virkelig med deg :Heartred Ikke sikkert du leser dette, men sender deg en klem! Hold ut:Heartred

Huff, trist å se dårlige nyheter for flere her i det siste! ❤️❤️ føler virkelig med dere. Jeg fikk selv SA før jul, var da 7 uker på vei. Det var utrolig vondt, men man kommer seg gjennom det. Heier på dere, og håper dere får positiv test igjen raskt når dere evt er klare for å prøve på nytt. Og at den sitter! ❤️ Er selv 8 uker på vei i dag, føler meg litt bekymret i dag siden jeg har færre symptomer enn den siste tiden. Føler meg mindre trøtt og har ikke ømme brystvorter. Men har fortsatt metallsmak i munnen og sov helt elendig i natt, som jeg har gjort de fleste netter siden jeg testet positivt. Så regner med det bare er vanlige variasjoner i dagsform. Men når man først har opplevd SA en gang er det SÅ lett å se for seg at det skal skje igjen. Følte meg ganske trygg den siste uken, spesielt etter TUL på mandag, men nå har jeg begynt å sjekke papiret for spor av blod når jeg tørker meg igjen. Vanskelig tid dette, når alt er så usikkert!

Oppdatering: på føde/gyn motak i dag for å sette i gang aborten. Men gynekologen der fant noe i fostersekken. Altså hva? Målte det til 5+3, er egentlig 6+1. kan det ha seg at jeg ikke er lenger enn dette?

Ho kunne ikke si sikkert om det var dårlig utvikling eller ikke, men noe medisinsk abort ble det ikke nå. Må bare vente å se. HCG har økt til 39.000 også. Skjønner ingenting jeg

Oppdatering: på føde/gyn motak i dag for å sette i gang aborten. Men gynekologen der fant noe i fostersekken. Altså hva? Målte det til 5+3, er egentlig 6+1. kan det ha seg at jeg ikke er lenger enn dette?

Ho kunne ikke si sikkert om det var dårlig utvikling eller ikke, men noe medisinsk abort ble det ikke nå. Må bare vente å se. HCG har økt til 39.000 også. Skjønner ingenting jeg
Det er "bare" noen dager, så det ER en mulighet for at man er kortere enn først tenkt med mindre det er IVF. Kan også være at det har noe tregere utvikling enn "normalen".

Det er så ekstremt små marginer når det kommer til målinger når det er snakk om få millimetre som skiller enten eller ❤️

Krysser fingrene for deg ❤️

Oj oj! Krysser fingrene for deg! :Heartred

I dag har jeg endelig turt å trappe ned på Lutinus. Er et sted mellom 9+5 og 10+3, så nå tok jeg mot til meg. Gynekologen sa jeg kunne trappe ned til 2 stk for 3 uker siden, men det turte jeg ikke. Så nå bekymrer jeg meg for at det skal skje noe fordi jeg ikke tilfører like mye progesteron lenger :bag: :banghead: :hilarious:

Har hatt skikkelig vondt i magen i natt… våknet av det. Ble bekymret med en gang, gikk på do og tok litt vann også forsvant det. Kan det være luftsmerter?

Har hatt skikkelig vondt i magen i natt… våknet av det. Ble bekymret med en gang, gikk på do og tok litt vann også forsvant det. Kan det være luftsmerter?
Følg med på eventuelle blødninger. Hvis de ikke kommer, er det sikkert bare luft, tenker hvertfall jeg :Heartred

jeg har helt vilt mye luftsmerter, legen på ultralyd sa det var helt vanlig. Min taktikk er at hvis det er mer vondt hvis jeg trykker på det og det går over etter hvert eller flytter på seg så er det ikke skummelt

Har det skjedd noe mer? :Heartred

Hei. For to-tre uker siden var jeg helt sikker på at jeg var gravid, men har hatt mange runder der jeg har trodd at jeg har vært gravid i denne baby-perioden, sikkert lite søvn og lite væske innabords. Jeg ble ikke å ta noen test denne gangen for jeg hadde tatt så mange som har vært negativ tidligere, så jeg tenkte bare å vente å se om mensen kom. Etter fødsel har jeg ikke hatt regelmessig menstruasjon og bare hatt mensen to(tre) ganger. I morgen er det to uker siden "mensen" dukket opp, jeg ble sååå knust og lei meg og følte at jeg aldri blir gravid igjen. "Mensen" var rar i forhold til vanlig, lenger periode og kanskje mindre blod. Fire dager etter "mensen" var ferdig fikk jeg på nytt blod på papiret, først på dagen var det rødt og deretter ble det sånn brunlig som jeg har hatt ved tidligere graviditeter. Har et barn og to MA og har hatt slike blødninger på alle tre. I stedet for å kontakte lege i går dro jeg å kjøpte en graviditetstest(til mannens store fortvilelse), som ble så positiv som bare det. Har ligget våken i flere timer i natt og googlet og lest forum i håp om at det faktisk er en graviditet og ikke en MA. Idag kontaktet jeg legekontoret og har fått time klokken 14.

Oi, ble visst et veldig langt innlegg. Menstermin er medio oktober, men jeg tror EL var senere og at det er mer slutten av oktober som er korrekt hvis det skulle vise seg å være en spire.

Er det vanlig med litt blod på papiret når man tørker seg? Er uke 6+4 nå, og kom litt rosa på papiret når jeg var på do. Ble skikkelig bekymret nå

Er det vanlig med litt blod på papiret når man tørker seg? Er uke 6+4 nå, og kom litt rosa på papiret når jeg var på do. Ble skikkelig bekymret nå
Det kan absolutt være helt normalt - veldig vanlig med småblødninger - særlig i uke 6,7 og 8 er det regnet som vanlig ❤️

Kun tiden vil kunne si sikkert ❤️

Det kan absolutt være helt normalt - veldig vanlig med småblødninger - særlig i uke 6,7 og 8 er det regnet som vanlig ❤️

Kun tiden vil kunne si sikkert ❤️
Var kun et par tørk når jeg var på do i sta, ikke noe nå og ingen smerter, så får bare krysse fingrene ❤️ Huff så mye man skal bekymre seg for

Smerte eller blødning først? Smertene er annerledes enn ligamentstrekningene i dag. Vondt rett over venstre lysken med stråling nedover innimellom. Har måttet ligge store deler av dagen. Litt mer utflod enn vanlig men Ingen blødning enn så lenge. Begge gangene jeg mistet kom blødningen først, mens smertene kom senere. Er så bekymret for at jeg ikke skal klare å holde på spiren denne gangen heller:(

Back
Topp