Bekymringstråd

I dag går det mye opp og ned... Er veldig redd for at det ikke skal være noe der, samtidig som jeg prøver å tenke at alt er sikkert bra og det er helt vanlig å ikke se noe så tidlig på ul. Men etter MA'en hvor vi så på første ul at ikke alt var helt som det skulle, og noen uker senere så gikk det jo ikke bra, så er jeg sååå redd for at det skal skje igjen. Har sittet og følt at jeg hadde for lite symptomer og at det sikkert betyr at det ikke er liv, men så kom en svær kvalmebølge akkurat nå så det kjentes litt betryggende ut. Men dette kommer til å bli en lang uke... Gruer meg til onsdag og ny ul men samtidig kan den ikke komme fort nok. Har litt murringer også nå, og selvom jeg vet de er en helt naturlig del av graviditeten så er jeg SÅ stresset for om de er starten på en spontanabort... Sjekker etter blod hver gang jeg er på do nå.

Det er så slitsomt å gå med sånne tanker… :Heartred Jeg kjenner meg igjen. Jeg prøver å fylle dagene og planlegge ting jeg kan glede meg til, men det er ikke så lett å distrahere seg selv. Sier til meg selv hver dag at det kan jo hende det går bra også.

Det er så slitsomt å gå med sånne tanker… :Heartred Jeg kjenner meg igjen. Jeg prøver å fylle dagene og planlegge ting jeg kan glede meg til, men det er ikke så lett å distrahere seg selv. Sier til meg selv hver dag at det kan jo hende det går bra også.
@Alma<3 glemte å tagge deg. Er ikke så teknisk god her inne jeg :D

Jeg tenker at du bør hvile og kanskje ikke ha samleie før du har vært på ul. Samleie er ikke hoved grunnen for at du blør. Er som du sier at det kan være foranliggende morkake eller andre ting som gjør det. Men jeg forstår at du er bekymret. Du spør om noen med lignende erfaringer, jeg hadde det sånn i fjor. Men det var ikke friskt blod hos meg før jeg dessverre mistet i uke 12. Jeg gikk rundt i ukesvis med brun/ rosa spotting… Sjøl om jeg opplevde dette i fjor så trenge ikke det å bety at det skjer med deg. Det er mange som blør og som får baby for det :Heartred Håper dette går rett vei for deg også:Heartred
Har hatt brun/rosa spotting lenge nå. Blødning har økt og de siste dagene har det også kommet dråper i doen.. Håper ikke det er et dårlig tegn grugleder meg til mandag. Håper på noen svar.. Tusen takk ❤️

I dag går det mye opp og ned... Er veldig redd for at det ikke skal være noe der, samtidig som jeg prøver å tenke at alt er sikkert bra og det er helt vanlig å ikke se noe så tidlig på ul. Men etter MA'en hvor vi så på første ul at ikke alt var helt som det skulle, og noen uker senere så gikk det jo ikke bra, så er jeg sååå redd for at det skal skje igjen. Har sittet og følt at jeg hadde for lite symptomer og at det sikkert betyr at det ikke er liv, men så kom en svær kvalmebølge akkurat nå så det kjentes litt betryggende ut. Men dette kommer til å bli en lang uke... Gruer meg til onsdag og ny ul men samtidig kan den ikke komme fort nok. Har litt murringer også nå, og selvom jeg vet de er en helt naturlig del av graviditeten så er jeg SÅ stresset for om de er starten på en spontanabort... Sjekker etter blod hver gang jeg er på do nå.
Det er hardt og slitsom og gå sånn.. Jeg skifter fra time til time neste. Har gjort det hele veien. Ene øyeblikket så angrer jeg på at vi ikke har UL før 7+5, ande øyeblikket så er jeg glad jeg ikke har UL før det.. Samtidig så har jeg har UL samme tid før og hatt både SA og MA etter det, og oppdaget da.. Så føler jeg lever litt på nåler til tider.

Jeg er forholdsvis ganske avslappet til det, det går som det går- jeg kan ikke styre det, men samtidig så er det slitsomt. Nå begynner vinterferien. Svigers reiser vekk så det er bra - da slipper jeg å treffe dem og skjule det den neste uka, skulle egentlig reise til min mor selv, men med febersykt barn i hus så blir det hjemmedager en stund til.

Skriver ned 1 positiv ting hver dag og prøver å fokusere på det. Og hver gang tvilen kommer så går jeg og gjør noe annet :p lenge siden hele huset har vært så på stell i alle kriker og korker..

Ikke så bekymret generelt. Var på privat ul i går og der så de hjertet. Alt bra og passet med menstermin på 6+2. begynte plutselig å blød veldig i dag. Friskt blod, men ganske mye. Ingen smerter, men mistet før og ingen smerter da heller som jeg husker.
Blødde under sist svangerskap som gikk bra også, men da kommet lengre.
Lege hørte med doppler og utvendig ultralyd men fant ikke noe. Men det er jo også veldog tidlig å finne noe med det nå. Tok jeg og får sammenligne på mandag. Veldig spent

Jeg går på cyclogest, og den "lekker" litt ut. Og når jeg da har tidvis murringer i mage/korsrygg, ja da blir det mange stressa turer på do i løpet av dagen o_O :arghh:

Jeg går på cyclogest, og den "lekker" litt ut. Og når jeg da har tidvis murringer i mage/korsrygg, ja da blir det mange stressa turer på do i løpet av dagen o_O :arghh:
Huff ja fy.. Det er så frustrerende!Denne gangen syns jeg Cyclogest har vært mindre grisete enn andre ganger.. Men er typisk sånn hvis jeg beveger meg litt raskt osv så merker man det kommer sigende...

Symptomer kan komme og gå litt - like raskt som de kommer.

Brystene er i hovedsak ømme pga progesteron stigning. Så dette kan avta litt etterhvert som nivåene stabiliserer seg.

Pust ❤️ Det går helt fint! Mange vet ikke om at de er blitt gravide før nærmere uke 10-12. Noen enda lengre.

Vin påvirker ikke embryet før etter uke 5 - før man deler blodbane. Det er ganske mye REN lakris man skal spise før det er farlig. Det er ikke mengden av et produkt som inneholde lakris - men mengden REN lakris eller rettere sagt mengden glycyrrhizinsyre man skal se på. Det er dette stoffet i lakris som man skal unngå store mengder av ❤️

PS! Man får kjøpt lakris uten glycyrrhizinsyre ;)
Åh, tusen takk for det du skriver! Får meg til å puste litt lettere. Godt å vite det med uke 5 :Heartred. Og morsomt med lakrisen, hvis det finnes en trygg type skal det kjøpes. Hadde kjøpt inn til å ha med på føden sist for hadde så lyst på, før jeg leste at det ikke skal spises ved amming heller :hilarious:

Huff ja fy.. Det er så frustrerende!Denne gangen syns jeg Cyclogest har vært mindre grisete enn andre ganger.. Men er typisk sånn hvis jeg beveger meg litt raskt osv så merker man det kommer sigende...
Jeg ligger 20 min i senga etter jeg har tatt den på morran, men så går jeg til jobb, og jeg står og går ganske mye på jobb. Har jo ikke noe å sammenligne med, men kommer ganske mye ut. Bruker bind liksom

Åh, tusen takk for det du skriver! Får meg til å puste litt lettere. Godt å vite det med uke 5 :Heartred. Og morsomt med lakrisen, hvis det finnes en trygg type skal det kjøpes. Hadde kjøpt inn til å ha med på føden sist for hadde så lyst på, før jeg leste at det ikke skal spises ved amming heller :hilarious:
Lakris er jo litt sånn fy fy å spise mye av på generell basis - gravid eller ei siden det påvirker blodtrykket. Men selv gravid så er det ganske "stor" mengde man kan spise før det har noe å si - så lenge man ikke spiser ren lakris.
Jeg ligger 20 min i senga etter jeg har tatt den på morran, men så går jeg til jobb, og jeg står og går ganske mye på jobb. Har jo ikke noe å sammenligne med, men kommer ganske mye ut. Bruker bind liksom
Jeg står opp og tar den når gubben reiser på jobb så kan ligge 1t før jeg må bevege meg.. Og om kvelden så ser jeg en episode av en serie eller noe sånt når jeg har tatt den.

Syns Lutinus var mer gris, men den tas jo 3ganger daglig.

Det er det... ❤️ Prøver så godt jeg kan å distrahere meg selv jeg også, og finne på morsomme ting men akkurat nå når jeg blir så dårlig at jeg nesten ikke orker noe så blir det alt for mye ledig tid til tenking :laughing002:p men håper at det går bra, det vil jo helst det sier de jo ☺️

Det er hardt og slitsom og gå sånn.. Jeg skifter fra time til time neste. Har gjort det hele veien. Ene øyeblikket så angrer jeg på at vi ikke har UL før 7+5, ande øyeblikket så er jeg glad jeg ikke har UL før det.. Samtidig så har jeg har UL samme tid før og hatt både SA og MA etter det, og oppdaget da.. Så føler jeg lever litt på nåler til tider.

Jeg er forholdsvis ganske avslappet til det, det går som det går- jeg kan ikke styre det, men samtidig så er det slitsomt. Nå begynner vinterferien. Svigers reiser vekk så det er bra - da slipper jeg å treffe dem og skjule det den neste uka, skulle egentlig reise til min mor selv, men med febersykt barn i hus så blir det hjemmedager en stund til.

Skriver ned 1 positiv ting hver dag og prøver å fokusere på det. Og hver gang tvilen kommer så går jeg og gjør noe annet :p lenge siden hele huset har vært så på stell i alle kriker og korker..
Ja det er det... Spesielt når man har så dårlige erfaringer fra før med dette som vi har... Føler hele første trimester er bare en helt lang ventetid hvor jeg krysser fingrene så hardt jeg kan for at det skal gå bra denne gangen. Vet jo smertefullt godt at all mulige tester og ul ikke garanterer noen ting... Desverre.

Godt du er forholdsvis avslappet til det ❤️ følte jeg var det frem til den forrige ul, den skremte meg litt mer enn jeg håpa. Veldig spent på neste nå. Tror det er lurt du har den først 7+5 så slipper du det jeg driver med nå. Kan jo hende det er helt ubegrunnede bekymringer jeg har nå og at alt egentlig er bra. Så bra at du ihvertfall slipper å måtte skjule det for dem den neste uka, er slitsomt det også... Og håper dere kommer dere fra sykdom fort ☺️❤️

Lurt å skrive ned sånn! Jeg skriver ned alle symptomene mine og generelt hvordan jeg føler meg, prøver å tenke positivt og holde motet oppe ☺️ hahaha nesten litt praktisk sånn sett da :hilarious: men hjelper veldig å finne på noe annet å rette fokus mot ja

Samme her!! Går på en tilsvarende (progeffik) og det er så stressende o_O håper blodet holder seg vekk hos oss begge de neste månedene ❤️

Da er jeg 6+1 i dag. Forrige gang ble fosteret mål til å ha sluttet å utvikle seg 6+2. jeg er så utrolig nervøs. Kjenner på alt og bekymrer meg for alt. Vi har ultralyd på mandag morgen og jeg skifter mellom å grue meg og å glede meg - for det må jo gå bra denne gangen! Men samtidig vet jeg at det ikke må det... det kan gå dårlig også, og det kan skje ting senere. Samboer kommer hjem på søndag og det gleder jeg meg ekstremt mye til - å ha ham hjemme og å kunne dele mer bekymringer med noen.

Det hjelper liksom ikke å ikke blø heller, for det gjorde jeg heller ikke sist gang. Og jeg hadde masse symptomer helt til fullgått uke 8 forrige gang. Og fikk en dårlig magefølelse da symptomene begynte å minke, så vi bestilte ultralyd uke 9 - og der var det ikke liv. Og det er den eneste erfaringen med dette som jeg har.

Jeg må bare vente og håpe.

Det føltes godt å spise bittelitt lakris i går. Googlet meg ihjel og ble enig med samboer om at litt var helt greit innimellom. Noen pastiller på kvelden var sinnsykt digg! Har holdt meg unna helt til nå. Så at Dent har mindre lakris enn ifa, så tok to ifa pastiller og et par tre dent. Sinnsykt godt.

På mandag får vi se om det er liv laga inni der. Krysse fingrene! Og håper jeg holder meg sånn passe i vater frem til da.

Samme her!! Går på en tilsvarende (progeffik) og det er så stressende o_O håper blodet holder seg vekk hos oss begge de neste månedene ❤️
På mandag er den en uke til kontroll på Fertilitetsklinikken i Porsgrunn, og sånn som jeg har forstått det, så skal jeg slutte med cyclogest da, krysser fingre for det ❤️

Jeg står opp og tar den når gubben reiser på jobb så kan ligge 1t før jeg må bevege meg.. Og om kvelden så ser jeg en episode av en serie eller noe sånt når jeg har tatt den.

Syns Lutinus var mer gris, men den tas jo 3ganger daglig.
Jeg har litt varierende arbeidstid (jobber i bhg), så å stå opp 30 min før er det jeg klarer å få til :laughing002
Tar den rett før jeg legger meg på kvelden, så da ligger jeg jo i mange timer etterpå

På mandag er den en uke til kontroll på Fertilitetsklinikken i Porsgrunn, og sånn som jeg har forstått det, så skal jeg slutte med cyclogest da, krysser fingre for det ❤️
Det blir godt med kontroll da! Krysser fingrene for at alt er bra da ❤️ jeg skal på kontroll på onsdag og er veldig nervøs nå kjenner jeg. Digg om du slipper unna cyclogesten, hvor langt er du på vei da?

Back
Topp