Bekymringstråd

Hos jordmor så vi bedre utvendig enn innvendig 6+5, ikke at vi så så mye mer enn hjerteslag likevel men :hilarious:
Godt å høre! Så lenge det er hjerteslag er det nok for meg egentlig :love2 er som jeg har skrevet her tidligere veldig redd for at det ikke skal være noe liv..

Jeg har klart å overtenke hele legetimen den 26. Da skal fastlegen sjekke med ultralyd om det utvikler seg noe inni her, men jeg er så redd for at han ikke skal se noe særlig eller at utstyret hans ikke er bra nok til å finne lille spire så tidlig. Er da 6+0… Litt usikker på om jeg bør utsette timen en ukes tid, samtidig som jeg prøver å tvinge meg selv til å slappe av… det var jo han selv som sa han ville sette opp time «om to ukers tid» (det var på mandag).
Ikke noe godt å uroe seg sånn, håper timen går fint og at lille synes sånn at du kan senke skuldrene litt :love2

Godt å høre! Så lenge det er hjerteslag er det nok for meg egentlig :love2 er som jeg har skrevet her tidligere veldig redd for at det ikke skal være noe liv..
Det skal du nok se på ultralyden. Jeg håper for deg :Heartred

Fått svar på hcg, den var 500 på mandag og 700 på onsdag, så det er vell ikke noe godt tegn… men fortsatt irriterende at den stiger… vil jo bare bli ferdig med det her når det mest sannsynlig er en MA/SA. Har fortsatt en del brun utflod, men ikke blødd ordentlig på en uke
Hei, hvor langt er du på vei? Bare nysgjerrig

Rosa slim nå… ikke hatt det med de tre andre barna mine. Så bekymringen melder seg på jeg innrømme. Målte hcg for 2 dager siden og i dag med fin økning… men bare 4+3 i dag så mister litt troen alikevel nå :(

Fått svar på hcg, den var 500 på mandag og 700 på onsdag, så det er vell ikke noe godt tegn… men fortsatt irriterende at den stiger… vil jo bare bli ferdig med det her når det mest sannsynlig er en MA/SA. Har fortsatt en del brun utflod, men ikke blødd ordentlig på en uke
Hva sa legen om målingene? Får du noe mer oppfølging/sjekk?

Bekymret igjen da jeg ikke kjenner så mye i dag. Kun litt ømme pupper. Tidligere i uka var jeg så kvalm at jeg satt ved doen... tatt kvalmestillende siden, men ikke trengt noe i dag - da blir jeg selvfølgelig bekymret. Vet at alt er sannsynlig vis normalt, men sist gang ble jeg bekymret da symptomene dempet seg - og det viste seg å være en MA... og når jeg endelig tør å skrive det her kommer sikkert symptomene tilbake fordi den kvalmestillende endelig er ute av systemet...

Hva sa legen om målingene? Får du noe mer oppfølging/sjekk?
Han er fortsatt optimist, han sier det er flere som ikke dobler hcg på 48 timer skal på ultralyd til mandag og se om det er hjerteslag… er jo mulig at det er hjerteslag, men er 99% sikker på at det ikke går veien uansett ut ifra erfaringer fra andre. Tror bare dette er en spontanabort som tar litt lang tid. Stoppet å blø igjen nå etter at det kom kanskje en spiseskje med friskt blod i stad. Vil tro jeg ender opp med å måtte ta medisiner igjen for å få kroppen til å kvitte seg med alt..

Han er fortsatt optimist, han sier det er flere som ikke dobler hcg på 48 timer skal på ultralyd til mandag og se om det er hjerteslag… er jo mulig at det er hjerteslag, men er 99% sikker på at det ikke går veien uansett ut ifra erfaringer fra andre. Tror bare dette er en spontanabort som tar litt lang tid. Stoppet å blø igjen nå etter at det kom kanskje en spiseskje med friskt blod i stad. Vil tro jeg ender opp med å måtte ta medisiner igjen for å få kroppen til å kvitte seg med alt..
Det kan også hende at det går bra, selv om jeg forstår den følelsen at det er bedre å forberede seg på det værste :Heartpink sender masse tanker!

Lykke til på mandag! Fint at du får ultralyd så du slipper å gå uten å vite, håper på positivt svar selv om jeg skjønner godt dine tanker <3

I dag er det bare litt brunlig utflod… men kjenner jeg er bekymret allikevell.. skal gå innom jobb å ta enda en ny hcg serum i morgen :nailbiting:

Krysser fingrene for deg :Heartred

Tatt ny hcg som har steget til 1698 (18 dpo) fra 692 (16 dpo). Kommer fortsatt litt lysebrun utflod, men kjente at jeg ble litt roligere at hcg stiger fint fortsatt :Heartred

Håper det går fint i morgen ❤️❤️❤️

Kjenne jeg er livredd for å miste. Hadde en SA rundt sommeren i fjor.. Livredd for blod på papiret hver gang jeg går på do. Har hatt av å på med brun utflod en stund, ikke mye- men får helt panikk av det.. Fastlege ønsker ikke at jeg skal ta hcg blodprøver heller. Lite symptomer som gjør meg stressa. Men er litt små kvalm og har ømme bryst av og til, andpusten, ellers trøtt. Pga kronisk sykdom og bekymring så skal jeg bli vurdert med å få ekstra oppfølging på sykehuset. Det blir en Tul på torsdag og jeg håper så inderlig at dette går rette veien.. er 8+1 i dag.

Jeg er rundt 10 uker nå og har blødd i fire uker. Lite de første ukene, men mer friskt de siste tre dagene. Ikke noe smerter. Har ikke TUL før 13+5 så i går valgte jeg å bestille time til privat UL for å prøve å få svar på hvordan forholde meg til dette. Skal jeg hvile? Ingen samleie? Hva gjør jeg? Så mange spørsmål og ingen gode svar å få føler jeg. Så nå går jeg privat på mandag selv om det koster skjorta… har vært på UL hos fastlege rundt uke 7/8 og fant et lite hjerte som banket og da sluttet hans bekymring. Men blødningene bekymrer meg… hva i alle dager kan det være som gjør at man blør i så mange uker? Mistenker foranliggende morkake pga hadde det forrige svangerskap, men da uten blødninger… er det noen med lignende erfaringer? (Små blødninger daglig over flere uker, eller annet..). Noen som vet om man kan se morkakens plassering i uke 10?

Jeg hadde massiv blødning - mye mer enn mensen mengde over flere dager - når jeg hadde exu. Ingen smerter som er vanlig å ha. De trodde det var SA, men hcg fortsatte å stige. Pga manglende smerter vurderte de ikke EXU. 2 uker etter første store blødning, hadde jeg en til. Da tok de endelig UL.

Men blødde også daglig frem til uke 10 med første barnet mitt.

Så det kan være rester, det kan være liv, det kan være noe galt .
Daglig blødning frem til uke 10 helt fra du ble gravid? Og det gikk bra? ☺️ trenger noen solskinnshistorier, har blødd daglig i 4 uker nå og er i uke 10 ca

Fikk du noe svar på ultralyd på mandag? ❤️ jeg har blødd i 4 uker.. fikk UL i uke 7/8 og fant levende bebi. Ny UL i uke 10/11 til mandag. Veldig spent ❤☺️

Back
Topp