Snusmumrikk1
Bli kjent med forumet
Er 5+2 i dag, og kjenner puppene er litt mindre ømme
Er det normalt, eller burde jeg dra på ultralyd å sjekke?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mine pupper sluttet å være ømme i uke 5, og har ikke kjent det siden (er 7+3 nå). Er også bekymret for at det har avtatt..Er 5+2 i dag, og kjenner puppene er litt mindre ømmeEr det normalt, eller burde jeg dra på ultralyd å sjekke?
Så godt å høre at det går bra med deg, håper det fortsetter sånn!Fikk du noe svar på ultralyd på mandag?jeg har blødd i 4 uker.. fikk UL i uke 7/8 og fant levende bebi. Ny UL i uke 10/11 til mandag. Veldig spent ❤
![]()
Mine er også mindre ømme. Har ikke hatt spesielt ømme pupper med de tre andre barna mime hellerEr 5+2 i dag, og kjenner puppene er litt mindre ømmeEr det normalt, eller burde jeg dra på ultralyd å sjekke?

Mine er også mindre ømme enn hva de var. Lite symptomer generelt. Har lest om at symptomene kan komme å gå, men forstår bekymringen.Er 5+2 i dag, og kjenner puppene er litt mindre ømmeEr det normalt, eller burde jeg dra på ultralyd å sjekke?
Jeg tenker at du bør hvile og kanskje ikke ha samleie før du har vært på ul. Samleie er ikke hoved grunnen for at du blør. Er som du sier at det kan være foranliggende morkake eller andre ting som gjør det. Men jeg forstår at du er bekymret. Du spør om noen med lignende erfaringer, jeg hadde det sånn i fjor. Men det var ikke friskt blod hos meg før jeg dessverre mistet i uke 12. Jeg gikk rundt i ukesvis med brun/ rosa spotting… Sjøl om jeg opplevde dette i fjor så trenge ikke det å bety at det skjer med deg. Det er mange som blør og som får baby for detJeg er rundt 10 uker nå og har blødd i fire uker. Lite de første ukene, men mer friskt de siste tre dagene. Ikke noe smerter. Har ikke TUL før 13+5 så i går valgte jeg å bestille time til privat UL for å prøve å få svar på hvordan forholde meg til dette. Skal jeg hvile? Ingen samleie? Hva gjør jeg? Så mange spørsmål og ingen gode svar å få føler jeg. Så nå går jeg privat på mandag selv om det koster skjorta… har vært på UL hos fastlege rundt uke 7/8 og fant et lite hjerte som banket og da sluttet hans bekymring. Men blødningene bekymrer meg… hva i alle dager kan det være som gjør at man blør i så mange uker? Mistenker foranliggende morkake pga hadde det forrige svangerskap, men da uten blødninger… er det noen med lignende erfaringer? (Små blødninger daglig over flere uker, eller annet..). Noen som vet om man kan se morkakens plassering i uke 10?
Håper dette går rett vei for deg også
«Gjort er gjort, spist er spist». Tenk heller på hva du kan gjøre framoverBekymrer meg for at jeg har gjort «alt» feil i forkant av positiv test. Trodde ikke vi hadde hatt sex under eggløsning, så har spist masse lakris, ikke tatt folat osvosv…drakk til og med vin etter IKM. (Har hatt mye variasjoner i sykluslengde så trodde den bare var sen). Føler meg uansvarlig overfor den lille for at jeg ikke passet på, og bekymrer meg over hvilke effekter det kan ha.
Det virker du jo veldig bevisst på også, ut fra det du skriver om bekymringen din.
Håper det går bra denne gangen for degMerker nervøsiteten for ultralyd på mandag sniker seg på. Nærmer meg tidspunktet der det gikk galt forrige gang. I dag er jeg 5+6. forrige gang sluttet det å utvikle seg 6+2. nå får vi ultralyd på mandag og da er jeg 6+4. jeg hadde fortsatt symptomer et par uker etter dette og gikk ikke på ultralyd før uke 9 sist gang. Altså en MA. Nå har jeg en god del symptomer, men det trygger ikke da det ikke hjalp sist gang. Og blir de borte noen timer så får jeg også litt panikk. Må bare fortsette å vente og å håpe på at det går veien denne gangen.
Ingen god følelse å ha det sånn. Har kjent på det samme som deg pga. sa tidligere.Tusen takk for fine ord«Gjort er gjort, spist er spist». Tenk heller på hva du kan gjøre framoverDet virker du jo veldig bevisst på også, ut fra det du skriver om bekymringen din.
Legen min sa i høst at f.eks rusmisbrukere som ikke visste at de var gravide og 6 måneder på vei fødte friske barn. Det roet ihvertfall meg med tanke på bruk av medisiner, et glass vin eller noe jeg hadde spist som i utgangspunktet ikke var bra for spiren.
Men skjønner bekymringen din, men det går nok bra. Ta en prat med legen din om det?
Edit: skriveleifer
. Jeg skal bestille legetime ila uken tenkte jeg. Viktig å tenke på at sjansen er størst for at den lille ikke har tatt skade av det. Typisk…har drukket kanskje 2 ganger ila siste året, og akkurat denne helgen tok jeg et glass.Bare begynn med folat, du. Det andre går helt fint! Du deler ikke blod med frøet så tidlig. Pust med magen! Ser du skriver ett glass, det er ikke noe å tenke på! Jeg vet om flere som cravet lakris hele svangerskapet (før det ble «forbudt») og barna ble friske og raske! Bekymringer er ikke bra for den lille, så legg dem vekk, og så nyter du at det gikk så lett å bli gravid! Gratulerer!!Bekymrer meg for at jeg har gjort «alt» feil i forkant av positiv test. Trodde ikke vi hadde hatt sex under eggløsning, så har spist masse lakris, ikke tatt folat osvosv…drakk til og med vin etter IKM. (Har hatt mye variasjoner i sykluslengde så trodde den bare var sen). Føler meg uansvarlig overfor den lille for at jeg ikke passet på, og bekymrer meg over hvilke effekter det kan ha.
Med min første visste jeg ikke at jeg var gravid før i uke 12, så jeg hadde både spist og drukket alt man ikke skal. Alt gikk braBekymrer meg for at jeg har gjort «alt» feil i forkant av positiv test. Trodde ikke vi hadde hatt sex under eggløsning, så har spist masse lakris, ikke tatt folat osvosv…drakk til og med vin etter IKM. (Har hatt mye variasjoner i sykluslengde så trodde den bare var sen). Føler meg uansvarlig overfor den lille for at jeg ikke passet på, og bekymrer meg over hvilke effekter det kan ha.
Tusen takk for det du skriver - det hjelper virkelig! Skal prøve som du skriver å nyte hvor heldige vi er at det gikk så lett i stedet. Folat var i gang fra dagen etter positiv test, så det tar jeg i alle fall nåBare begynn med folat, du. Det andre går helt fint! Du deler ikke blod med frøet så tidlig. Pust med magen! Ser du skriver ett glass, det er ikke noe å tenke på! Jeg vet om flere som cravet lakris hele svangerskapet (før det ble «forbudt») og barna ble friske og raske! Bekymringer er ikke bra for den lille, så legg dem vekk, og så nyter du at det gikk så lett å bli gravid! Gratulerer!!
Tusen takk for svaret ditt - veldig godt å lese! Jeg skal få snakket med jordmor/ lege også, tror det og kan hjelpe på bekymringene. Også går det jo som regel bra, sånn som med din første skattMed min første visste jeg ikke at jeg var gravid før i uke 12, så jeg hadde både spist og drukket alt man ikke skal. Alt gikk bra
Den gang sa jordmor at det er det man gjør fra man vet man er gravid som er viktig.

Symptomer kan komme og gå litt - like raskt som de kommer.Er 5+2 i dag, og kjenner puppene er litt mindre ømmeEr det normalt, eller burde jeg dra på ultralyd å sjekke?
PustBekymrer meg for at jeg har gjort «alt» feil i forkant av positiv test. Trodde ikke vi hadde hatt sex under eggløsning, så har spist masse lakris, ikke tatt folat osvosv…drakk til og med vin etter IKM. (Har hatt mye variasjoner i sykluslengde så trodde den bare var sen). Føler meg uansvarlig overfor den lille for at jeg ikke passet på, og bekymrer meg over hvilke effekter det kan ha.
Vet du hvilke lakriser det er? Jeg har så syk craving på salt lakris, men alt jeg finner har laktisekstrakt som visstnok inneholder dette stoffet.Symptomer kan komme og gå litt - like raskt som de kommer.
Brystene er i hovedsak ømme pga progesteron stigning. Så dette kan avta litt etterhvert som nivåene stabiliserer seg.
PustDet går helt fint! Mange vet ikke om at de er blitt gravide før nærmere uke 10-12. Noen enda lengre.
Vin påvirker ikke embryet før etter uke 5 - før man deler blodbane. Det er ganske mye REN lakris man skal spise før det er farlig. Det er ikke mengden av et produkt som inneholde lakris - men mengden REN lakris eller rettere sagt mengden glycyrrhizinsyre man skal se på. Det er dette stoffet i lakris som man skal unngå store mengder av
PS! Man får kjøpt lakris uten glycyrrhizinsyre![]()
Jeg selv spiser vanlig lakris.. Men min søster spiser den andre lakrisen - hun bestiller på nett for det meste for hun er så kresenVet du hvilke lakriser det er? Jeg har så syk craving på salt lakris, men alt jeg finner har laktisekstrakt som visstnok inneholder dette stoffet.