Barnevogn

Har tvillinger som ikke er 2 år enda når denne lille kommer.. aner ikke hvordan en skal løse det! De elsker å sitte i vogna.. og jeg får ikke med meg 2 vogner akkurat!

Da blir det vel babyen i bæresele, evt trillingvogn som er alternativene.. håper du finner en god løsning :)

Jeg har sett litt på Stokke Trailz, Emmaljunga edge duo, Bugaboo Fox og Britax Smile 3. Synes det er så vanskelig med vogn! Har ikke noe erfaring med vogn fra før heller. Blir sikkert litt bedre når vi får dratt i en butikk og sett/prøvd vognene. Trenger vogn som et god i terreng og på grus, samt vinterføre der det er så som så med brøyting.. I tillegg vil vi helst kjøpe brukt fordi vogn er så dyrt, men jeg vil også ha mest mulig ny vogn :rolleyes:

Hvis du går for Emmaljunga er outdoor-hjulene kjempegode å bruke når det er fare for dårlig brøyting, og mye grus og terreng :thumleft Britax og Stokke sine hjul skal kunne brukes også, men synes selv at Emmaljunga sine er i egen klasse når det kommer til skikkelig robuste og gode hjul :joyful: (kjenner ikke til Bugaboo fox, så der har jeg ikke noe å si :angelic:)

Hvis du går for Emmaljunga er outdoor-hjulene kjempegode å bruke når det er fare for dårlig brøyting, og mye grus og terreng :thumleft Britax og Stokke sine hjul skal kunne brukes også, men synes selv at Emmaljunga sine er i egen klasse når det kommer til skikkelig robuste og gode hjul :joyful: (kjenner ikke til Bugaboo fox, så der har jeg ikke noe å si :angelic:)

Takk for synspunkt på vognene! :)

Har Stokke trailz og babyjogger city mini gt ❤️ Diiigger begge vognene! Byttet bil i fjor, så nå blir Stokke for stor til bilen mtp plass - så skal kjøpe bag til babyjoggeren, men det blir en stund til enda.. :)

Har ikke sett så mye på vogn enda, men ønsker meg en vogn som er god å trille på grus/vinterføre, men som samtidig ikke er veldig stor og vanskelig å manøvrere i trange butikker :rolleyes: Hadde Emmaljunga Edge Duo uten svinghjul til storebror, tror ikke vi kommer til å velge den igjen.

Fornøyd med uppababy vista og har i tillegg babyzen yoyo vognen når jeg trenger en mindre vogn :happy: Beste er å finne behovene og ønskene sine, gå til en butikk og prøve. For meg ble bugaboo for lavt å dukke ned etter babyen og Stokke sine ble for høye å se over :happy: men for andre er de perfekte

Jeg skal hente meg en Britax smile i dag. Emmaljunga edge duo er så sliten at den får pensjonere seg å være barnehagevogn fra høsten.

Så lurer jeg på om jeg må ha søskenvogn? Storebror er 2 år i januar. :scratch

Jeg tenkte prøve uten søskenvogn.. Heller ta barnehagevognen hjem i helgene.. vi er som regel to stk. Ellers blir der nok mye bæresele på minste, og litt bæremeis på eldste også :)

Vi har britax smile 2 til vår gutt. Ganske fornøyd egentlig. Men sikler etter stokke da jeg har prøvd en litt, eller babyjogger (men det er kanskje mest som sportsvogn). Men tviler på det blir ny her i gården da nestemann blir siste. Tror vogna vår tåler et barn til:)

Er så heldig at jeg jobber i barnebutikk, så veit mye om det utvalget av vogner vi har ihvertfall!
Ikke helt sikker enda, men siden vi har liten plass hjemme vurderer vi Emmaljunga NXT90, eller en Britax Smiile :think005

Er det to gode vogner syns du? Hvordan er de samme lagt? :happy:

Er det to gode vogner syns du? Hvordan er de samme lagt? :happy:
Absolutt gode vogner begge to! Begge er enkle å legge sammen og er av de som blir minst sammenlagt, enkelt å ta av hjulene på begge hvis det trengs også :joyful: Synes personlig at Emmaljunga legger mer i design og kvalitet på materialet de lager vogner av, og at de har bedre hjul (Outdoor-hjulene er de beste vi har til vinterføre der jeg jobber ihvertfall!). De svingbare hjulene på NXT'en går litt tregere enn på Britaxen, men det merker man bare når det ikke er vekt i vogna, ellers er begge lette å sette fremhjulene i fri på eller låse når det trengs :happy: På Britaxen går også Britax Primo bilstoler rett nedpå Vogn understellet, det er jo helt konge, mens på NXT trenger man adapter mellom hvis man vil ha en Bilstol som passer på understellet - men det funker veldig bra det også ;)
Ble mye her nå, jeg må lage meg en pro-con-liste for å bestemme meg etterhvert :laughing002

Absolutt gode vogner begge to! Begge er enkle å legge sammen og er av de som blir minst sammenlagt, enkelt å ta av hjulene på begge hvis det trengs også :joyful: Synes personlig at Emmaljunga legger mer i design og kvalitet på materialet de lager vogner av, og at de har bedre hjul (Outdoor-hjulene er de beste vi har til vinterføre der jeg jobber ihvertfall!). De svingbare hjulene på NXT'en går litt tregere enn på Britaxen, men det merker man bare når det ikke er vekt i vogna, ellers er begge lette å sette fremhjulene i fri på eller låse når det trengs :happy: På Britaxen går også Britax Primo bilstoler rett nedpå Vogn understellet, det er jo helt konge, mens på NXT trenger man adapter mellom hvis man vil ha en Bilstol som passer på understellet - men det funker veldig bra det også ;)
Ble mye her nå, jeg må lage meg en pro-con-liste for å bestemme meg etterhvert :laughing002

Takk for svar :happy: vi hadde en trille til yngstemann fra Britax.. og den syns jeg var skikkelig dårlig .. så vært litt skeptisk til det merket når det gjelder vogn.. men de har jo sikkert gode vogner de og.. en vanlig vogn betaler man jo mye mer for:happy: ligg gjerne ut pro-con listen din når du har laget den, om du vil delexsmile9:Heartred

Jeg tenkte prøve uten søskenvogn.. Heller ta barnehagevognen hjem i helgene.. vi er som regel to stk. Ellers blir der nok mye bæresele på minste, og litt bæremeis på eldste også :)

Vi er stort sett ikke to stk. Jeg er mye alene pga skiftarbeid på mannen. Men tenker at vi prøver oss med to single vogner fram til minstemann kan begynne med sportsdelen. :happy:

Vi har Stokke trailz nå til vår snart 2 åring. Veldig fornøyd med bag delen, ikke like fornøyd med sportsdelen.
Har lyst på bugaboo donkey som kan brukes både som enkelt vogn og dobbel vogn.. men den er svindyr, og mannen er ikke enig :p
Hvorfor ikke fornøyd med sportsdelen?

Blir å kjøpe noe brukt, så det blir etter hva vi får tak i billig. Skal la være å se på nye vogner, ikke vits å friste seg selv, de er så utrolig dyre.
Det er så sant! Men er jo mulig å kjøpe relativt nye vogner litt billigere, så taper man ikke så mye når man selger igjen.

Har svart på det litt tidligere i tråden, så du finner det hvis du leser igjennom :D (så slipper jeg skrive på nytt :hilarious:)

Vi kommer nok til å bruke babyactive vognen som vi kjøpte til storebror, men jeg har også sett på noen av basson sine vogner, må innrømme at jeg kunne godt tenke meg en fra den produsenten igjen :happy:

Back
Topp