Barnevogn

klatremusa

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Junibarna 2019
Snøkrystallene2021❄️
Selv om det er tidlig, er det jo lov å drømme litt ;)

Selv om dette blir nr fire i rekken, har jeg egentlig lyst på en ny vogn.

Hvilken vogn har dere tenkt på, ønsker eller eventuelt kan anbefale videre?
 
Vi har Stokke trailz nå til vår snart 2 åring. Veldig fornøyd med bag delen, ikke like fornøyd med sportsdelen.
Har lyst på bugaboo donkey som kan brukes både som enkelt vogn og dobbel vogn.. men den er svindyr, og mannen er ikke enig :p
 
Har så lyst på bugaboo fox:Heartbigred
Har en emmaljunga etter storebror men har så lyst pp ny! Hehe
 
Har emmaljunga Edge duo til 1,5 åringen. Veldig fornøyd, men den er så stoooor.... så i morgen skal jeg faktisk kjøpe en bugaboo Buffalo fra Finn. Satser på det ikke er tvillinger jeg bærer på, da ;)
 
Har ikke engang tenkt så langt enda :happy: Er min første som kommer så aner ikke hva vi skal kjøpe. Tror nok det fortsatt er en stund til den kommer i hus for vår del
 
Tenker vente til black friday, da pleier det å være veldig mange gode tilbud. Som sagt, enda lenger til :)
 
Er så heldig at jeg jobber i barnebutikk, så veit mye om det utvalget av vogner vi har ihvertfall!
Ikke helt sikker enda, men siden vi har liten plass hjemme vurderer vi Emmaljunga NXT90, eller en Britax Smiile :think005
 
Har mountain buggy og er fornøyd med den, må vell kanskje få tak i noen tilleggsutstyr bare
 
Blir å kjøpe noe brukt, så det blir etter hva vi får tak i billig. Skal la være å se på nye vogner, ikke vits å friste seg selv, de er så utrolig dyre.
 
Blir å kjøpe noe brukt, så det blir etter hva vi får tak i billig. Skal la være å se på nye vogner, ikke vits å friste seg selv, de er så utrolig dyre.
Ja, det er egentlig sykt hvor dyre de har blitt.
Har kjøpt brukt og arv til de andre. Bortsett fra søskenvogna som jeg kjøpte ny på 60% på en black friday. Det syntes jeg var vel verdt pengene :)
 
Jeg skal hente meg en Britax smile i dag. Emmaljunga edge duo er så sliten at den får pensjonere seg å være barnehagevogn fra høsten.

Så lurer jeg på om jeg må ha søskenvogn? Storebror er 2 år i januar. :scratch
 
Blir å kjøpe noe brukt, så det blir etter hva vi får tak i billig. Skal la være å se på nye vogner, ikke vits å friste seg selv, de er så utrolig dyre.
De er helt sykt dyre! Har hatt samme vogn til alle 3 barna, men denne gang må jeg ha en til, å da blir det en brukt! Kommet nok aldri til å kjøpe en helt ny vogn.
 
Jeg har kjøpt bag til baby jogger City elite som jeg har til hu som blir to.
Men hvis vi må ha søskenvogn så kunne jeg tenkt meg bugaboo donkey.
Tror jeg må ha en mulighet for at begge barna kan sove i vogn på dagen når det ikke er barnehage...
 
Her blir det og brukt! Etter hvert... :) Men, finner ingen jeg blir skikkelig interessert i... Må ha en solid og stødig en til litt terreng, full liggestilling og ikke minst 'ikke gigantisk'.. Men, synes det er mange med 'asfalthjul/asfaltunderstell' :dead:

Hadde bogaboo donkey søskenvogn for et par år siden, og som søskenvogn elsket vi den i by :joyful: litt lite solid stoff etter vår smak, men veldig god vogn i bruk :happy:
 
Har en babyjogger city elite fra 2014, bagdel 2015, men skal kjøpe ny vogn nå. Har sett litt på britax smile, emmaljunga nxt90 og Cybex priam. Det er så vanskelig å velge. Har heldigvis god tid :happy:
 
Vi har en Bugaboo Buffalo og en Bugaboo Bee fra før. Vi er egentlig veldig fornøyd med vognene, men denne gangen har jeg litt lyst å kjøpe en vogn som har litt mer fjæring og kan «vugges» i babytiden i tillegg til vognene vi har. Førstemann sov aldri i vogn og brukte vel knapt vogn før ved 18 mnd, så denne gangen vil jeg prøve med en vogn som kan vugges for å se om vi kan få baby til å like vognen :)
 
Aldri for tidlig å drømme om vogn, vel? :oops: Litt tidlig å handle, det kan jeg være enig i. Tenker vi bestiller etter OUL. Synes likevel det er kjekt å gjøre litt og research og finne ut hva som oppfyller kriteriene på forhånd, så slipper man å komme helt blank.

Jeg personlig har hatt lyst på bugaboo fox, men vurdert emmaljunga NXT90. I det siste har jeg begynt å se mer på Stokke trailz. Typen og jeg er 175 og 190, og det er fint med en vogn som er litt høyere da. I tillegg har den oppbevaring under vognen jeg vet mange liker. Synes også at den virker litt mer robust? Minuset er at den er litt større og tar mer plass i bilen. Vi har en labrador og derfor et hundebur som tar litt plass. Likevel bor vi i byen og jeg kommer ikke til å kjøre bil med vogna SÅ mye. Før syntes jeg at den så ut som en UFO og likte designet til bugaboo og emmaljunga bedre! Hører gjerne litt fra dere andre som har erfaringer med disse :)
 
Last edited:
Aldri for tidlig å drømme om vogn, vel? :oops: Litt tidlig å handle, det kan jeg være enig i. Tenker vi bestiller etter OUL. Synes likevel det er kjekt å gjøre litt og research og finne ut hva som oppfyller kriteriene på forhånd, så slipper man å komme helt blank.

Jeg personlig har hatt lyst på bugaboo fox, men vurdert emmaljunga NXT90. I det siste har jeg begynt å se mer på Stokke trailz. Typen og jeg er 175 og 190, og det er fint med en vogn som er litt høyere da. I tillegg har den oppbevaring under vognen jeg vet mange liker. Synes også at den virker litt mer robust? Minuset er at den er litt større og tar mer plass i bilen. Vi har en labrador og derfor et hundebur som tar litt plass. Før syntes jeg at den så ut som en UFO og likte designet til bugaboo og emmaljunga bedre. Hører gjerne litt fra dere andre som har erfaringer med disse :)

Vi har trailz, jeg elsket den virkelig som babyvogn. Det at babyen kom så høyt opp, god romslig og polstret bag, også syns jeg den er lekker!

Jeg syns ikke den er like lekker med sportsdel, litt UFO ja :p Jeg liker ikke helt gradene setet kan stilles i (3 forskjellige) liggestilling er jo greit. Hvilestillingen er greit til hvile, mens oppreist syns jeg blir vel oppreist. Ville hatt en mellomting mellom hvile og oppreist. Også savner jeg den tråden mellom bøyle og setet sånn at barnet kan sitte i vognen uten sele, uten å ramle ut.... syns også det er tungvint at setet må tas av for å legge sammen vogna. Hadde enmaljunga til første og savner veldig det å bare kunne smekke hele vogna sammen uten å ta av en del først..
 
Jeg har sett litt på Stokke Trailz, Emmaljunga edge duo, Bugaboo Fox og Britax Smile 3. Synes det er så vanskelig med vogn! Har ikke noe erfaring med vogn fra før heller. Blir sikkert litt bedre når vi får dratt i en butikk og sett/prøvd vognene. Trenger vogn som et god i terreng og på grus, samt vinterføre der det er så som så med brøyting.. I tillegg vil vi helst kjøpe brukt fordi vogn er så dyrt, men jeg vil også ha mest mulig ny vogn :rolleyes:
 
Har tvillinger som ikke er 2 år enda når denne lille kommer.. aner ikke hvordan en skal løse det! De elsker å sitte i vogna.. og jeg får ikke med meg 2 vogner akkurat!
 
Back
Topp