Barnevogn

Vi har stokke trailz og babyjogger city mini gt fra forrige gang - men vurderer å kjøpe bag til babyjoggeren for å bruke når vi skal bort. Stokkevogna tar for stor plass i bilen - så vil heller ha den andre.

noen som har erfaring med bag på city mini gt vogna? Blir brukt til byturer etc - så trenger ikke å høre om trehjul og etc :p
 
Vi har Fox til vår datter som nå er 20mnd, og elsker den! Har ikke hatt noe behov for en mindre vogn, faktisk. Den er superenkel å manøvrere rundt, stabil og blir forholdsvis liten når man legger den sammen. Vi bor i byen og har vært superfornøyde med den inne på butikker, på bussen osv., samtidig som vi har brukt den på skogsstier, grus osv. også. Det er jo kjipt å gå med barnevogn når det er masse (løs)snø, men det er det vel uansett? Elsker også at hjulene kan låses, å ha den valgfriheten har vært et «must» for oss.
 
Vår første så er veldig noobs på dette. Min søster elsker alt barnegreier og har hatt ekstremt mange forskjellige vogner. Hun sier at av alle var hun mest fornøyd med Babyjogger City Elite. Så vi var egentlig litt gira på den. Men så kom et vennepar i går å sa at de følte at bagen var så høy at vognen føltes ustø i terreng. Det er litt motsatt av hva jeg har lest andre steder. Men jeg undersøkte litt selv og fant ikke noe om det, men at sittedelen ikke kan vendes mot deg. Så når de går over i 6 måneders alder er det mange som syns det er for tidlig å ikke se babyen. Selv om det er tittevindu i kalesjen. Venneparet anbefalte Thule som et alternativ. Litt av en jungel :dead:
 
Vår første så er veldig noobs på dette. Min søster elsker alt barnegreier og har hatt ekstremt mange forskjellige vogner. Hun sier at av alle var hun mest fornøyd med Babyjogger City Elite. Så vi var egentlig litt gira på den. Men så kom et vennepar i går å sa at de følte at bagen var så høy at vognen føltes ustø i terreng. Det er litt motsatt av hva jeg har lest andre steder. Men jeg undersøkte litt selv og fant ikke noe om det, men at sittedelen ikke kan vendes mot deg. Så når de går over i 6 måneders alder er det mange som syns det er for tidlig å ikke se babyen. Selv om det er tittevindu i kalesjen. Venneparet anbefalte Thule som et alternativ. Litt av en jungel :dead:

Jeg tror det beste vi gjør er å prøve oss litt frem i butikker jeg :)
 
Jeg tror det beste vi gjør er å prøve oss litt frem i butikker jeg :)

ja, og det er jo sånn at noen elsker det noen hater og omvendt. Så man må jo finne det som føles riktig for en selv. Selv om det selvfølgelig er fint å høre erfaringer :)
 
Vår første så er veldig noobs på dette. Min søster elsker alt barnegreier og har hatt ekstremt mange forskjellige vogner. Hun sier at av alle var hun mest fornøyd med Babyjogger City Elite. Så vi var egentlig litt gira på den. Men så kom et vennepar i går å sa at de følte at bagen var så høy at vognen føltes ustø i terreng. Det er litt motsatt av hva jeg har lest andre steder. Men jeg undersøkte litt selv og fant ikke noe om det, men at sittedelen ikke kan vendes mot deg. Så når de går over i 6 måneders alder er det mange som syns det er for tidlig å ikke se babyen. Selv om det er tittevindu i kalesjen. Venneparet anbefalte Thule som et alternativ. Litt av en jungel :dead:
Vi hadde emmaljunga med outdoor hjul den første tiden, og gikk over til bj City elite når vi følte den ble trang og tung og hu var stor nok til å sitte forovervendt :)
Finner ikke en vogn som er perfekt..
 
Vår første så er veldig noobs på dette. Min søster elsker alt barnegreier og har hatt ekstremt mange forskjellige vogner. Hun sier at av alle var hun mest fornøyd med Babyjogger City Elite. Så vi var egentlig litt gira på den. Men så kom et vennepar i går å sa at de følte at bagen var så høy at vognen føltes ustø i terreng. Det er litt motsatt av hva jeg har lest andre steder. Men jeg undersøkte litt selv og fant ikke noe om det, men at sittedelen ikke kan vendes mot deg. Så når de går over i 6 måneders alder er det mange som syns det er for tidlig å ikke se babyen. Selv om det er tittevindu i kalesjen. Venneparet anbefalte Thule som et alternativ. Litt av en jungel :dead:

Jeg er veldig opptatt av samspill og dermed også hvilken vei sittedelen vender. Jeg syns ikke så små barn skal sitte vendt ut mot verden, de trenger samspillet med den som triller og det skjermer dem også fra overstimulering. Det er mye inntrykk for ett lite barn å sitte vendt utover uten å se sin trygge voksenperson. Så titteluka i kalesjen kan ikke erstatte dette. Det er noe å tenke på, også må alle gjøre det de mener er best for dem selvfølgelig :)
 
Jeg er veldig opptatt av samspill og dermed også hvilken vei sittedelen vender. Jeg syns ikke så små barn skal sitte vendt ut mot verden, de trenger samspillet med den som triller og det skjermer dem også fra overstimulering. Det er mye inntrykk for ett lite barn å sitte vendt utover uten å se sin trygge voksenperson. Så titteluka i kalesjen kan ikke erstatte dette. Det er noe å tenke på, også må alle gjøre det de mener er best for dem selvfølgelig :)

jeg leste litt forskjellig der også, at noen barn ikke vil sitte mot foreldrene, mens andre vil det. Jeg har to nevøer der den ene var av den første sorten og han andre den andre sorten. Så det er vel litt avhengig av barnet også. :)
 
jeg leste litt forskjellig der også, at noen barn ikke vil sitte mot foreldrene, mens andre vil det. Jeg har to nevøer der den ene var av den første sorten og han andre den andre sorten. Så det er vel litt avhengig av barnet også. :)

Kommer også an på hvordan man tolker barnets signaler tenker jeg :)
 
Vår første så er veldig noobs på dette. Min søster elsker alt barnegreier og har hatt ekstremt mange forskjellige vogner. Hun sier at av alle var hun mest fornøyd med Babyjogger City Elite. Så vi var egentlig litt gira på den. Men så kom et vennepar i går å sa at de følte at bagen var så høy at vognen føltes ustø i terreng. Det er litt motsatt av hva jeg har lest andre steder. Men jeg undersøkte litt selv og fant ikke noe om det, men at sittedelen ikke kan vendes mot deg. Så når de går over i 6 måneders alder er det mange som syns det er for tidlig å ikke se babyen. Selv om det er tittevindu i kalesjen. Venneparet anbefalte Thule som et alternativ. Litt av en jungel :dead:
Det er en stooor jungel, ja! Jeg vil absolutt anbefale å ha muligheten til å ha sittedelen begge veier. Noen barn er jo ikke mer enn 4-5 måneder før man trenger å bytte til sittedel, og selv om de er 6-7 måneder er de fremdeles så små. Jeg likte også at da vognen begynte å bli kjedelig da hun var rundt ett år, kunne vi snu sittedelen og plutselig ble det en helt annen tålmodighet! Nå er hun 20 måneder og det hender stadig vi har sittedelen vendt mot oss, for eksempel på vei hjem fra barnehagen når hun er sliten og/eller vi kan snakke om dagen hennes :)
 
Altså, føler jeg må presisere at jeg trakk frem som et PROBLEM at sittedelen ikke kan gå begge veier. Føler det blir litt vel mye greier her nå.
 
Last edited:
Jeg har Emmaljunga edge duo med outdoor understell. Den har fungert helt toppers på grusveier og dårlig brøyta veier. Til og med brukt på jakt uten problem ;) Utrolig god å trille og veldig romslig bag! Har brukt den i 20 mnd nå og den er like fin.

Men når nr to nå kommer så trenger jeg nok en søskenvogn så frøkna på 2 også kan være med.
Noen som har noe å anbefale her? Vi bor landlig til så den må kunne tåle litt tøft underlag.
 
Jeg har Emmaljunga edge duo med outdoor understell. Den har fungert helt toppers på grusveier og dårlig brøyta veier. Til og med brukt på jakt uten problem ;) Utrolig god å trille og veldig romslig bag! Har brukt den i 20 mnd nå og den er like fin.

Men når nr to nå kommer så trenger jeg nok en søskenvogn så frøkna på 2 også kan være med.
Noen som har noe å anbefale her? Vi bor landlig til så den må kunne tåle litt tøft underlag.
Double Viking fra Emmaljunga er det flere jeg har snakket med som har vært fornøyd med xsmile9 Solid og godt understell, kan få det med Outdoorhjul. Sitte- og liggedelen er litt mindre enn i Edge Duoen, men det blir det vel gjerne hvis den skal passe til to ved siden av hverandre og ikke bli for stor.
 
Jeg har Emmaljunga edge duo med outdoor understell. Den har fungert helt toppers på grusveier og dårlig brøyta veier. Til og med brukt på jakt uten problem ;) Utrolig god å trille og veldig romslig bag! Har brukt den i 20 mnd nå og den er like fin.

Men når nr to nå kommer så trenger jeg nok en søskenvogn så frøkna på 2 også kan være med.
Noen som har noe å anbefale her? Vi bor landlig til så den må kunne tåle litt tøft underlag.

Leser om flere og flere som anbefaler emmaljunga edge duo med outdoor understell, og det virker som dette er en veldig stødig og bra vogn på litt forskjellig underlag. Men så har jeg hørt en del si den er så tung? Hva mener de med det da, tung å løfte inn i bilen eller tung å trille? :p hvis den hadde vært så tung å trille hadde vel ikke like mange vært begeistra, eller er dere veldig sterke damer :joyful:
 
Leser om flere og flere som anbefaler emmaljunga edge duo med outdoor understell, og det virker som dette er en veldig stødig og bra vogn på litt forskjellig underlag. Men så har jeg hørt en del si den er så tung? Hva mener de med det da, tung å løfte inn i bilen eller tung å trille? :p hvis den hadde vært så tung å trille hadde vel ikke like mange vært begeistra, eller er dere veldig sterke damer :joyful:
Har også hørt fra flere at Emmaljunga er ekstremt tung forhold til andre vogner. Mulig den er mer robust og tåler mer i ulendt terreng, men jeg bor i by og går mest på asfalt :) Jeg må ha en vogn jeg lett kan ta ut og inn av bilen med en hånd tilfelle babyen sitter på den andre. Det må være lett og praktisk, men vi er alle forskjellige og ser nok ikke etter det samme i en vogn. Så best å finne en som passer dine behov, men vanskelig er det absolutt i dette havet av vogner :joyful:
 
Titta litt på vogner men etter å ha lest her så ble jeg ikke klokere :hilarious: er vår første så er litt sånn ???? Når deg gjeller dette :shy::shy: så litt på bugaboo fox 2 sin vogn:) lurer på om vi kjører inn til Ski på senteret der på babyshop for å se på den :) er heeeelt på bærtur når det gjeller vogn :bored: så vi får bare se:)
 
Leser om flere og flere som anbefaler emmaljunga edge duo med outdoor understell, og det virker som dette er en veldig stødig og bra vogn på litt forskjellig underlag. Men så har jeg hørt en del si den er så tung? Hva mener de med det da, tung å løfte inn i bilen eller tung å trille? :p hvis den hadde vært så tung å trille hadde vel ikke like mange vært begeistra, eller er dere veldig sterke damer :joyful:
Aner ikke:hilarious: Jeg synes ikke den er tung i det heletatt! Den triller utrolig lett :)
 
Noen som har erfaring med helsvart understell på Bugaboo? Hørte av ei venninne at den ofte blir ripete siden den ikke er svart helt igjennom, derfor blir det gråe striper hvis du kommer borti noe. Vet ikke om jeg skal velge svart eller aluminiums understell :rolleyes: Svart er jo penere, men ikke hvis det er fult av grå striper :sorry:
 
Noen som har erfaring med helsvart understell på Bugaboo? Hørte av ei venninne at den ofte blir ripete siden den ikke er svart helt igjennom, derfor blir det gråe striper hvis du kommer borti noe. Vet ikke om jeg skal velge svart eller aluminiums understell :rolleyes: Svart er jo penere, men ikke hvis det er fult av grå striper :sorry:

Ser hvor fort det kommer riper i understell, så jeg ville valgt aluminium for at det blir minst mulig synlig.. har ikke erfaring med akkurat den vogna da :)
 
Noen som har erfaring med helsvart understell på Bugaboo? Hørte av ei venninne at den ofte blir ripete siden den ikke er svart helt igjennom, derfor blir det gråe striper hvis du kommer borti noe. Vet ikke om jeg skal velge svart eller aluminiums understell :rolleyes: Svart er jo penere, men ikke hvis det er fult av grå striper :sorry:
Har bugaboo buffalo med svart understell fra 2014, har ikke en eneste ripe i mitt understell.
 
Back
Topp