Jeg triller i dag en (etter mitt skjønn) nydelig
Bugaboo Fox. Det er en vogn jeg er 80 % fornøyd med. Den oppfyller så og si alle krav jeg har, men etter litt bruk er det allikevel slik at jeg vurderer å se meg om etter noe som er enda litt nærmere full klaff.
Gode egenskaper
- Lett
- Romslig duobag
- Triller som en drøm og du kan svinge vognen med én finger
- Romslig handlekurv
- Punkteringsfrie hjul som allikevel nærmer seg egenskapene til lufthjul hva gjelder trillekomfort
- Veldig god sol- og vindskjerming, lun
- Sportsvogn kan brukes begge veier (ufravikelig kriterie ved vogn generelt for min del)
- God regulering av teleskopstyre og kan godt tilpasses både høy og lav
Minus
- Litt treig å slå sammen/opp og ruver overraskende mye bagasjerommet, særlig med bagen
- Kronglete å laste varer oppi handlekurven, som ellers er veldig romslig bare du får ting inn.
- Litt «ranglete» brems, den liksom henger igjen når bremsen har vært på og man må lirke litt i vognen for at bremsen skal slippe taket
Vis vedlegget 279384
Så, forhåpentligvis uten å banne i kverka (som man sier her på Sørlandet), jeg vurderer faktisk å bytte den ut.
Årsaken til at jeg vurderer det er at jeg gjerne skulle hatt en vogn der jeg ikke må sloss for å få posen med melk og brød ned i handlekurven, og så er jeg egentlig dritt lei av å sloss for å slått den opp/sammen også. Det er meget mulig jeg har fått en vogn som er vanskelig her, for jeg minnes ikke at min Cameleon fra tidligere vognkarriere var like kjip. Dessuten detter alt som er i handlekurven ut når den skal slås sammen, og det er fordømt irriterende det også. Ikke minst skal jeg downsize kraftig hva gjelder bil og når jeg ser hvor mye plass den tar i vår store bil, er det lite sannsynlig jeg får plass til den i en langt mindre bil; enten Golf eller Leaf som er de bilene det står mellom for meg.
Størrelsen sammenlagt var årsaken til at jeg landet på Bugaboo i utgpkt, hadde egentlig sett meg ut en Stokke Trailz som er enda litt større igjen. Men buggisen blir altså ikke liten nok. Dessverre.
Jeg har allerede pekt meg ut en brukt
Emmaljunga Duo Edge med svinghjul til å supplere med. Jeg flytter etter jul og da Ullungen sover mye ute i vogn og det ikke vil være mulig å ha en vogn stående utenfor ytterdør i nytt hus, så vil det være mest aktuelt å ha vognen stående ute på takterrassen. Så supplementet blir med det formål slik at jeg slipper å løpe opp/ned 3 etasjer med vognen hver gang hun skal sove eller vi skal ut og trille, samtidig som dette vil være en god vogn å ha som sovevogn i bhg etterhvert. Det er et pluss at Emmaljunga har av de største bagene på markedet og hun antakelig kan sove i den bagen til vinteren er over:
Vis vedlegget 279380
Men hva skal jeg evt velge som hovedvogn? Hvilken vogn oppfyller mine krav? Lett og liten sammenlagt, enkel å slå sammen/opp, romslig handlekurv med enkel tilgang, vendbar sportsvogn og fortrinnsvis også romslig bag? Kanskje noen av dere andre har en vogn som oppfyller disse kriteriene?
Lurer litt på
Babyjogger City Premier da den ser ut til å være riktig så liten sammenlagt og tilgangen på handlekurven er så stor at man får bilstolen inn under der uten problem, noe som også kan være veldig greit for meg ved anledning. Men så er det bagen jeg er litt i tvil om er relativt liten? Jeg ønsker primært å bruke bag så lenge som mulig før vi går over til sportsdel, og selv om jeg vet den er mindre enn bagen til Bugaboo, kan det hende det er så lite at det ikke spiller noen trille?
Jollyroom har virkelig god pakkepris på denne vognen nå, så økonomisk vil jeg jo nærmest få både ny og brukt vogn for bruktprisen av min egen hvis jeg bytter nå.
Vis vedlegget 279383
Men fyr løs og del av dine erfaringer med vognen du har, så kanskje oppdager jeg, og/eller andre som er i samme situasjon og vurderer bytte, noe jeg/vi ikke har vært innom enda.