Jobber selv i bhg med de minste.
Dette med ovnen reagerer jeg sterkt på, det burde vært grunn nok til at bhg ble stengt !!!!
Slike ting skal ikke forekomme, det er bhg's plikt å ha trygge ovner. Håper dere har sendt inn papirer for å få erstattning, alle bhg er pliktig til å forsikre barna.
Det med åpningstiden kan jeg se begge sier av. Jeg jobber rett nok i kommunal bhg og hvis vi skal utvide åpningstiden må vi ta personalet vi har pr i dag og spre utover flere timer, det vil føre til at voksentettheten i løpet av dagen synker. Den første som kommer må være alene lenger før nesteman kommer, og evt sisteman må være alene lenger på slutten av dagen, alt etter hvordan en organiserer det hele.
Vi blir stadig avkrevd mer pedagogisk opplegg, hvordan en skal kunne utføre alt dette med stadig mindre personal til stede vet ikke vi som jobber der.................
Smører de mat i bhg eller tar du med matpakke ?
Vi smører alle måltider og selvsakt får alle barna spise til de er mette. De aldersgruppen ditt barn er i, varierer voldsomt på mengden de spiser til hvert måltid. For noen er 1 skive myye og for noen er 4 passe. Men med mindre barnet triller har jo ikke personalet noe de skulle ha sakt og selv da kan de kun ta det opp med foreldrene og høre om de syns barnet skal begrenses.
Klær og sko som forbyttes skjer. Hadde perioder før jeg gikk ut i perm hvor en ble gående med 2 vikarer og som den eneste som var fast på avd kunne en ikke ha øyne alle plasser. Da hendte det at feil klær ble kledd på feil barn, sånn er bare å beklage. Det hender også at foreldre/besteforeldre osv tar med fei når de kler på og går hjem. Men som oftest ordner det seg neste dag.
Tutter, sukk, jahhh.
Hos oss har vi prinsipp av at barna ikke skal gå med tutt i løpet av dagen med mindre det er meeeeeeeeeeget påkrevd. De får selvsakt tutten når de sover. Og legger den på plassen når de er ferdig med sovestunden.
Så lenge dette blir gjennomført, så har vi ca kontroll på dem.
Får de går rundt med den hele dagen, så ha du lek med å putte den alle steder, andre som låner osv.
Barn har ikke godt av å gå med den i munnen hele dagen, de skal jo lære å snakke. Er de så usikkre eller personalet ikke gidder å ta seg av ungen slik at det er lettere å gi dem tutt hele dagen, jahhh så sier vel det sitt. Usikkerheten skal personalet jobbe med, udugelig personale er jo en uting....