Barnehagetrøbbel

en brødskive er IKKE nok for barn som vokser.
Barn styrer mengden selv (noen få som ikke klarer å slutte å spise) og det sies atd e skal selvstyre så lenge som overhode mulig for å FORHINDRE overvekt senere i livet.
Nei, dæven, jeg hadde blitt spik sinna

Jeg hadde tatt mini ut av bhg etter det med ovnen,slettes ikke akseptabelt. Og at han KUN får en skive,stakkars unge som må gå sulten hele dagen.

ORIGINAL: noahs mor

oi... sjokket jeg.. hadde nok tatt ham ut derfra ja..

Signerer!
Synes dette hørtes helt forferdelig ut jeg. Man skal jo liksom kunne stole på dem man overlater barna sine hos.

ORIGINAL: *LL*

Som de andrre her sier, og du selv også, så er jo det med suttene og skoene bagateller.

Men at han ikke får spise seg mett!![:-]
Og brannskaden...herregud!![&:]
Hvis du føler at du ikke blir hørt ang noenting du tar opp, og guttens behov ikke blir møtt så skjønner jeg godt at du ikke vil ha han der mer.
Hadde gjort akkurat det samme som deg, og sagt opp plassen.

Kan jeg spørre hva som var grunnen til at du ikke "klaget" da han brant seg? Ikke noe kritikk altså, jeg bare lurer.
Jeg tror jeg hadde blitt riiiimelig forbanna hadde det skjedd med oss, tviler på at jeg hadde sendt barnet mitt tilbake dit!!
Ja, ulykker kan skje overalt, men det er ikke en uheldig ulykke når ett barn brenner seg på en usikret ovn!!

Vel, jeg hadde bedre ting å bruke energien min på enn å klage [:)] Ulykken var akkurat det, en ulykke. Denne ovnen skulle ikke vært i bruk før de sikret den, men pga en kommunikasjonssvikt så fyrte mannen i huset opp denne før han dro på jobb. Ingen som tenkte over at det var fyr i den før S brant seg.. Den ble sikret samme ettermiddag. De har jo unnskyldt i bøtter og spann, men har ikke etter loven noe ansvar. Var i kontakt med advokat gjennom Amathea, og en sosionom, og begge sa at vi har ingen sak mot barnehagen. Barnehager ligger ikke under yrkesskade-ett-eller-annet, derfor var det ingenting vi kunne gjøre. Barnehagen selv meldte fra til kommunen om ulykken. De fikk ingen form for smekk på fingrene.

ORIGINAL: Kittekat

Jeg hadde ærlig talt sagt opp plassen på flekken etter hendelsen med ovnen. Det er tydelig at de ikke vet hva de driver med.

ORIGINAL: Kittekat

Jeg hadde ærlig talt sagt opp plassen på flekken etter hendelsen med ovnen. Det er tydelig at de ikke vet hva de driver med.

ORIGINAL: Elisabeth1985

ORIGINAL: Mrs Lutz

ORIGINAL: Elisabeth1985

ORIGINAL: Mrs Lutz

det med ovnen er absolutt noe å klage på!!!!!!!!!!!!

men resten er bare flisespikkeri og vanlig i mange bhg. det at andre foreldre tar med seg feil sko kan jo ikke barnehagen klandres for. Som regel havner bortkommende klær hjemme hos andre sløve foreldre. har du navn på smokkene hans? har du navn på ALLE de andre tingene hans som blir borte?

hva vil du med antall barn, antall voksne og at en er alene i 1,5 time?
1 person alene i 1-1,5 time er helt vanlig på slutten og begynnelsen av dagen med flere enn 10 barn.
I tillegg så er antall barn pr voksen ganske bra. vanligvis er det 3 voksne og ca 10 barn under 2,5 år.

Klandrer ingen for at skoene og tuttene er borte, eneste jeg sa var at jeg håpte i allefall skoene kom på plass igjen i morgen.

Ang personal og antall barn var det irrelevant, var bare litt rotete i hodet mitt når jeg skrev dette [:)] Har ingenting med saken å gjøre.
men hva er egentlig da grunnen for at du vil si opp? bortsett fra brannskadene da, den er jo selvfølgelig helt forståelig!

kanskje du sier ting på en måte som blir oppfattet som veldig klagende? uansett så burde jo styrer imøtekomme deg bedre - hadde aldri falt meg inn å fortelle en mor at jeg synes hun klaget så mye!!!

Grunnen er at jeg ikke føler jeg blir hørt og forstått. De overkjører meg hver gang jeg kommer med forslag om hvordan vi kan gjøre ting. De hører ikke etter når jeg sier at gutten må ha mer mat, eller at han bare kan sove en time og den timen må være før kl 14. De tilrettelegger ikke for de små, bare de store. Og så synes de tydeligvis at jeg klager mye da, og det føles ikke akkurat bra å vite at jeg blir sett på som "mora som alltid syter for ett-eller-annet så vi bare lukker øra".
da er jeg enig med deg[:)] tror jeg må ha blingsa over det sove-innlegget, for måtte tilbake å lese.

ORIGINAL: YsePyse

ORIGINAL: Cullen

jeg syns det høres ut som du burde tatt han ut av denne bhg for lenge siden.

Enig!!

Hadde aldri i verden sendt ungen min i denne barnehagen!![>:][8|][X(]
Jeg hadde tatt ut henne ut etter hendelsen med brannsårene.... herregud.....

Samme her! På dagen. Uhell kan skje men høres ut som at de rett og slett ikke fulgte med..

ORIGINAL: Cullen

jeg syns det høres ut som du burde tatt han ut av denne bhg for lenge siden.

Jeg synes du skal møte til den samtalen , og be om å få både styrer og pedleder der!
finnes det ingen enhetsleder du kan ta kontakt med ?
Jeg hadde ikke godtatt dette, og jeg håper du får en ny plass til gutten din !! Klem

ORIGINAL: guro16

Kom deg vekk fra den barnehagen umiddelbart, skjønner det kanskje kan være vanskelig i forhold til barnehageplass, men dette skal du ikke akseptere!!! Lykke til. Mvh Nina ( som er ped.leder i barnehage)[:)]

er selv ped.leder...så reagerte også på innlegget ditt. Syns jaggu meg at du har vært tålmodig jeg....klart du har rett til å si ifra!

Masse lykke til, og legg alle kortene på bordet når du er i samtalen med styrer. Si akkurat hva du føler og mener (på en saklig, rolig og ordentlig måte) og si også at du føler det svært urettferidg behandlet.

Og en ting til: hvorfor i helgoland skal styrer drive å sende meldinger til deg...ho skal i mine øyne ta dette muntlig over telefon eller direkte face to face. Feig er ho spør du meg!

ORIGINAL: *LL*

Ja, ulykker kan skje overalt, men det er ikke en uheldig ulykke når ett barn brenner seg på en usikret ovn!!

rett og slett skandaløst.....Hvor er verneombud og HMS inni bildet?

Jobber selv i bhg med de minste.
Dette med ovnen reagerer jeg sterkt på, det burde vært grunn nok til at bhg ble stengt !!!!
Slike ting skal ikke forekomme, det er bhg's plikt å ha trygge ovner. Håper dere har sendt inn papirer for å få erstattning, alle bhg er pliktig til å forsikre barna.

Det med åpningstiden kan jeg se begge sier av. Jeg jobber rett nok i kommunal bhg og hvis vi skal utvide åpningstiden må vi ta personalet vi har pr i dag og spre utover flere timer, det vil føre til at voksentettheten i løpet av dagen synker. Den første som kommer må være alene lenger før nesteman kommer, og evt sisteman må være alene lenger på slutten av dagen, alt etter hvordan en organiserer det hele.
Vi blir stadig avkrevd mer pedagogisk opplegg, hvordan en skal kunne utføre alt dette med stadig mindre personal til stede vet ikke vi som jobber der.................

Smører de mat i bhg eller tar du med matpakke ?
Vi smører alle måltider og selvsakt får alle barna spise til de er mette. De aldersgruppen ditt barn er i, varierer voldsomt på mengden de spiser til hvert måltid. For noen er 1 skive myye og for noen er 4 passe. Men med mindre barnet triller har jo ikke personalet noe de skulle ha sakt og selv da kan de kun ta det opp med foreldrene og høre om de syns barnet skal begrenses.

Klær og sko som forbyttes skjer. Hadde perioder før jeg gikk ut i perm hvor en ble gående med 2 vikarer og som den eneste som var fast på avd kunne en ikke ha øyne alle plasser. Da hendte det at feil klær ble kledd på feil barn, sånn er bare å beklage. Det hender også at foreldre/besteforeldre osv tar med fei når de kler på og går hjem. Men som oftest ordner det seg neste dag.

Tutter, sukk, jahhh.
Hos oss har vi prinsipp av at barna ikke skal gå med tutt i løpet av dagen med mindre det er meeeeeeeeeeget påkrevd. De får selvsakt tutten når de sover. Og legger den på plassen når de er ferdig med sovestunden.
Så lenge dette blir gjennomført, så har vi ca kontroll på dem.
Får de går rundt med den hele dagen, så ha du lek med å putte den alle steder, andre som låner osv.
Barn har ikke godt av å gå med den i munnen hele dagen, de skal jo lære å snakke. Er de så usikkre eller personalet ikke gidder å ta seg av ungen slik at det er lettere å gi dem tutt hele dagen, jahhh så sier vel det sitt. Usikkerheten skal personalet jobbe med, udugelig personale er jo en uting....

Mannen i huset fyrte opp? Så det er en famileibarnehage dette`?

Hørtes helt vilt ut. Kausvol bhg er i stange kommune. Vet ikke hvor du bor jeg, men om du bor i Hamar kommune er det over 80 barn på venteliste bare så du er klar over det..

Opp, hvordan gikk det i dag?

Du har med din fulle rett å klage på denne bhg...Synnes at det er helt hull i hodet at DE skal mene at gutten din får for mye mat. Han skal ikke gå på diett i bhg. nei, stakker gutten.

Du får skrive ned alt du vil ta opp sånn at du ikek glemmer viktige punkter. Lykek til[:)]

Beklager sent svar, men ting har gått i ett i dag [:)]

Styrer var blid som en sol når jeg leverte mini i dag, jeg ble så paff at jeg bare mumla noe og gikk. Hehe. Møtte opp på møtet med henne senere på dagen, og gikk gjennom alt som plagde meg. De var ikke villig til å ta noe av dette på sin egen kappe, i beste fall kunne de innrømme at de kanskje leste litt mer ut av hva jeg sa, enn nødvendig. Altså at de tar ting på HELT feil måte. De sa de var glad vi hadde ryddet opp i dette, men de ga ikke inntrykk av at de mente dette. Styrer var helt klart i full forsvarsmodus, og ganske så irritert.

Har bestemt meg for å si opp til hovedinntaket, så vi blir i barnehagen til sommeren. Har ikke så mange andre valg rundt her, og det blir dumt å nappe ham ut av barnehagen nå for å sette ham i en ny, og så kanskje måtte bytte igjen til høsten (hvis jeg kommer inn på skole).

Etter å lest det du har skivet så satt jeg her med åpen munn. Ble helt sjokket. En barnehage skal ikke være sånn.
Og på møte du var idag og styrer forsvarte alt. Sånn skal det ikke være. Styrer skulle lagt seg flat og beklaget. Og hvis det var noen hendelser som er forklarlig sånn som skoene som ble borte er det greit at styrer forteller hvordan det ligger ann å sånn. Jeg jobber som ped. leder og har alltid lært at vi skal legge oss flate og si unnskyld. Men hvis noen ting er urettferdig så er det greit at ped. leder forteller sin versjon. Men man skal likevel legge seg flat å be om unnskylding.

Vet det ikke er lett å bytte bhg. for deg nå. Men hvis en ting til kommer opp så ville jeg byttet bhg. Selv om det kan hende barnet må i en ny igjen til høsten. Dere skal jo ha det bra i bhg. og føle at de ansatte ser og hører dere.

Lykke til[:)]

Back
Topp