Barnehagetrøbbel

Jeg mener at så lenge du føler at det er noe å klage på så er det det. Som du skriver så betaler du for å ha barnet der. Mulig de har lov å ha kun 2 voksne der på 10 barn, men kanskje det er 2 voksne som ikke klarer å håndtere den situasjonen. For er mange barn å passe på. Der snuppa er nå er 3 voksne på 14 barn. Alt går helt strålende. Der ho var fra ho var 13 mnd til 18 mnd grein ho hele tida, de var 10 barn og 2 voksne. Og var ALLTID stress der. Ho var heldigvis der 3 dager i uka. og ikke fullt. For sleit når ho måtte være der og sambo ofte måtte komme for ho slutta ikke å grine. Jeg smilte og vinket når jeg gikk. Men grein inni meg. Så begynte ho der ho er nå, styreren er ei rolig og behagelig dame som hører og forstår. De har jo omtrent like mange barn pr voksne der. Men folka er mer avslappa og trygge på ting. Har mer orden i sakene føler jeg. Snuppa vil til barnehagen!

Men du, har de foreldrekontakt i den barnehagen, for det skal de jo ha. Snakk med den personen, og ho/han skal kunne hjelpe deg. Jeg er det i vår barnehage, og jeg har fått beskjed om å ta i mot klager om det skal være det og ta det videre til barne og foreldre utvalget i byen. Kanskje de har noen råd?! For bør være mer system og ordnede forhold når det er barn involvert!

ORIGINAL: Marlu

Ville tatt barnet ut av barnehagen og meldt fra til kommunen. Høres ikke ut som de har kontroll der.

Greit nok at smokker forsvinner, men herregud 15 stk bare i høst!? (smokker er ubetydelig, men i det store og hele bildet så er det jo en indikasjon på vel mye rot)

Ble det gjort noe spesiellt etter ulykken med ovnen?

Tuttene bryr meg ikke så mye, men det er en av mange småting som er kjeeeedelig!

Ovnen ble sikret samme kveld som gutten brant seg.. Too little, too late..

ORIGINAL: Anna Anka

Det med brannskadene var jo veldig kjipt da... Men det var jo en ulykke, vel skulle ovnen vært sikret... Men ulykker kan skje i de beste barnehager...

Når det gjelder skoene synes jeg ikke det er noe å klage på... sannsynligvis er de tilbake i morgen dersom du har merket dem med navn... og smokker som forsvinner må man regne med...

At de går tilbake til normalarbeidstid er forståelig dersom ikke tilstrekkelig mange benytter tilbudet... så jeg synes du er litt sytete!

Og hvis du ikke tør å snakke med styrer uten å si opp plassen, er det vel greiest å si opp da...

Jeg er helt enig i alt du sier faktisk, men greia er at jeg har ikke klaget på noen av disse tingen. Hun mente jeg hadde klaget, men jeg har jo aldri det. Eneste jeg har klaget på er at de ikke ga ham nok mat.

det med ovnen er absolutt noe å klage på!!!!!!!!!!!!

men resten er bare flisespikkeri og vanlig i mange bhg. det at andre foreldre tar med seg feil sko kan jo ikke barnehagen klandres for. Som regel havner bortkommende klær hjemme hos andre sløve foreldre. har du navn på smokkene hans? har du navn på ALLE de andre tingene hans som blir borte?

hva vil du med antall barn, antall voksne og at en er alene i 1,5 time?
1 person alene i 1-1,5 time er helt vanlig på slutten og begynnelsen av dagen med flere enn 10 barn.
I tillegg så er antall barn pr voksen ganske bra. vanligvis er det 3 voksne og ca 10 barn under 2,5 år.

Syntes du har all rett til å klage, og ville nok aldri sendt Bianca tilbake til den barnehagen som ikke har sikkerheten i orden!

Men det er veldig viktig at du forbereder deg godt til imorgen, og kanskje har snakket med foreldreutvalget/kontakten i barnehagen... Som flere har nevnt, vær sakelig, høflig og konkret.. Er veldig lett at slike saker blir snudd feil vei!
Masse masse lykke til!
Høres ut som han har det bedre sammen med deg hjemme ja...[:o]

ORIGINAL: noahs mor

oi... sjokket jeg.. hadde nok tatt ham ut derfra ja..

ORIGINAL: Mrs Lutz

men resten er bare flisespikkeri og vanlig i mange bhg. det at andre foreldre tar med seg feil sko kan jo ikke barnehagen klandres for. Som regel havner bortkommende klær hjemme hos andre sløve foreldre. har du navn på smokkene hans? har du navn på ALLE de andre tingene hans som blir borte?

1 person alene i 1-1,5 time er helt vanlig på slutten og begynnelsen av dagen med flere enn 10 barn.
I tillegg så er antall barn pr voksen ganske bra. vanligvis er det 3 voksne og ca 10 barn under 2,5 år.

Klandrer ingen for at skoene og tuttene er borte, eneste jeg sa var at jeg håpte i allefall skoene kom på plass igjen i morgen.

Ang personal og antall barn var det irrelevant, var bare litt rotete i hodet mitt når jeg skrev dette [:)] Har ingenting med saken å gjøre.

Jeg jobber selv i bhg, og har jobbet hardt med å få stedet til å bli bra(nyåpent) ogforelder som klager, ting som blir borte og andre ting er "dagligkost" og helt normalt i alle bhg.Men dette her tar kaka..

Jeg hadde tatt barnet ut av bhg og meldt ifra både til kommunen og til de distansene som finnes der du bor,som kan hjlpe med akkuratt sånne ting..

Men jeg må si jeg føler med deg,ogønsker deg lykke til.. Håper du får den hjelpen du trenger...

ORIGINAL: Elisabeth1985

Klandrer ingen for at skoene og tuttene er borte, eneste jeg sa var at jeg håpte i allefall skoene kom på plass igjen i morgen.

Ang personal og antall barn var det irrelevant, var bare litt rotete i hodet mitt når jeg skrev dette [:)] Har ingenting med saken å gjøre.
men hva er egentlig da grunnen for at du vil si opp? bortsett fra brannskadene da, den er jo selvfølgelig helt forståelig!

kanskje du sier ting på en måte som blir oppfattet som veldig klagende? uansett så burde jo styrer imøtekomme deg bedre - hadde aldri falt meg inn å fortelle en mor at jeg synes hun klaget så mye!!!

men hva er egentlig da grunnen for at du vil si opp? bortsett fra brannskadene da, den er jo selvfølgelig helt forståelig!

kanskje du sier ting på en måte som blir oppfattet som veldig klagende? uansett så burde jo styrer imøtekomme deg bedre - hadde aldri falt meg inn å fortelle en mor at jeg synes hun klaget så mye!!!

Grunnen er at jeg ikke føler jeg blir hørt og forstått. De overkjører meg hver gang jeg kommer med forslag om hvordan vi kan gjøre ting. De hører ikke etter når jeg sier at gutten må ha mer mat, eller at han bare kan sove en time og den timen må være før kl 14. De tilrettelegger ikke for de små, bare de store. Og så synes de tydeligvis at jeg klager mye da, og det føles ikke akkurat bra å vite at jeg blir sett på som "mora som alltid syter for ett-eller-annet så vi bare lukker øra".

ORIGINAL: Kittekat

Jeg hadde ærlig talt sagt opp plassen på flekken etter hendelsen med ovnen. Det er tydelig at de ikke vet hva de driver med.

Huff, synes det er så trist å lese om barnehager, der foreldrene ikke er fornøyd.

Jeg ville aldri satt mine ben i den barnehagen igjen, etter den brannskade-ulykken jeg. Det er noe som IKKE skal skje, og er helt utilgivelig!! Hadde virkelig passet på å melde ifra til de rette instanser, og byttet barnehage straks!!
Spesielt når jeg leser om det andre du ikke er fornøyd med også!

Lykke til!! [:)]

Det med skoene og åpningstidene er ok synes jeg. Men holdningen deres virker helt på tur, og jeg hadde reagert kraftig på at sånt ble tatt over sms med meg. Hadde klaget til kommunen og tror jeg, for det virker veldig useriøst.

Sjekk ut om denne barnehagen er i nærheten av det, inbiller meg nemlig at den er i Hedmark en eller annen plass (jeg er totalt ukjent på de kanter altså), den ser helt fantastisk ut, så der ville jeg prøvd meg om det tilfeldigvis er i nærheten[:)]

http://www.facebook.com/#!/pages/Kausvol-gardsbarnehage-AS/259989719396

er som å høre om mini sin bhg!!!!

vi hadde to håndskrevne sider med punkter vi var misfornøyde med,ble møtt med en vegg av ped,og liten forståelse av styrer(vikarierende styrer) styreren var i likhetr med mange andre sm....

såvi tok ham ut av bhg,vi stolte ikke på dem,og følte ikke at mini var trygg der.

ORIGINAL: McMor

Det med skoene og åpningstidene er ok synes jeg. Men holdningen deres virker helt på tur, og jeg hadde reagert kraftig på at sånt ble tatt over sms med meg. Hadde klaget til kommunen og tror jeg, for det virker veldig useriøst.

Sjekk ut om denne barnehagen er i nærheten av det, inbiller meg nemlig at den er i Hedmark en eller annen plass (jeg er totalt ukjent på de kanter altså), den ser helt fantastisk ut, så der ville jeg prøvd meg om det tilfeldigvis er i nærheten[:)]

Hvilken barnehage? Skulle det være en link her? [:)]

ORIGINAL: Kittekat

Jeg hadde ærlig talt sagt opp plassen på flekken etter hendelsen med ovnen. Det er tydelig at de ikke vet hva de driver med.

ORIGINAL: YsePyse

ORIGINAL: Cullen

jeg syns det høres ut som du burde tatt han ut av denne bhg for lenge siden.

Enig!!

Hadde aldri i verden sendt ungen min i denne barnehagen!![>:][8|][X(]
Jeg hadde tatt ut henne ut etter hendelsen med brannsårene.... herregud.....

enig i begge over... At det går an?![:o][:'(][:(] Stakkars ungen din, som fikk 3. gradsfrobrenning[:(] Hadde tatt han ut av b.hagen etter det hadde skjedd også harr de fått hørt det... NEI, du er IKKE urimelig...

ORIGINAL: Zera

Jeg er ærlig talt overlykkelig for at dere ser det jeg ser, og for støtten. Det har vært mange små ting, og noen store, som har fått begeret til å renne over for meg. Da sier vi opp i morgen!

Så absolutt det beste valget du har tatt!! :)

sign[:)] Oppdater oss imorgen da, når du har tatt han ut, så vi får høre at alt er greit med dere[:)]

- Brannskadene er SKANDALE!

- Maten er katastrofe, alle barn skal få spise seg mette! Noen av barna i min barnehage spiser 1 skive, mens andre spiser 4. Men BARNET velger hvor mye / lite h*n vil ha av mat. Å kun få servert en skive... jeg har ikke ord!

- Tuttene er slikt som skjer, men burde ikke skje hele tiden.!15 på en høst er ille. Vi har ikke mista noen på 1år av tuttene til jenta mi (!!)
Om tuttene er merka med navn så burde det IKKE være et problem.

Back
Topp