Barneforsikkring, yey or ney?

Yey! Jeg vil ha det på våre, dessverre så nekter samboern.
 
Tror vi landet på ca 200 i måneden?
Og det er nok ikke en topp forsikring, men gir en liten sum ved uføre.
Betaler 1500 for alle oss 5 i måneden, vi voksene har ikke uføre :)

Det er ikke ille. Får sjekke ut hvilket tilbud vi kan få. Har hørt at barneforsikring er bortkastede penger, men uføredelen er sikkert verdt det?
 
Har forsikring pga uføre-delen.
 
Ja pga uføredelen + at hvis mitt barn skulle f.eks havnet i rullestol, så dekker staten kun det helt nødvendigste. Ekstra midler i hjemme som kunne lettet hverdagen til mitt barn vil da kanskje ikke bli dekket. Er da veldig hjelp i forsikringa!:) men håper selvfølgelig forsikringa aldri blir brukt:)
 
Det er ikke ille. Får sjekke ut hvilket tilbud vi kan få. Har hørt at barneforsikring er bortkastede penger, men uføredelen er sikkert verdt det?

Jeg vet helt ærlig ikke. For jeg tror ikke alle mine tre blir uføre, så betaler jeg da 600 i måneden for de. Det blir litt det på de årene det som vi kanskje kunne spart isteden. Men nå byttet vi bank og jeg fikk ett tilbud. Så vi slo til, selv om jeg i utgangspunktet er i mot :p
 
Tusen takk for alle svar! :D Jeg tror nok vi også kommer til å ta forsikkring pga uføre delen. Man vet jo aldri hva som kan skje så sparer vi nok ekstra på siden av i tillegg :)
 
Ja pga uføredelen + at hvis mitt barn skulle f.eks havnet i rullestol, så dekker staten kun det helt nødvendigste. Ekstra midler i hjemme som kunne lettet hverdagen til mitt barn vil da kanskje ikke bli dekket. Er da veldig hjelp i forsikringa!:) men håper selvfølgelig forsikringa aldri blir brukt:)

Jeg må bare si at jeg opplever det som veldig enkelt å få hjelpemidler jeg har behov for på grunn av min sykdom. Betaler ingenting, bare ringer ergoterapeuten i kommunen så går det mest i orden. Noen steder er det nok vanskeligere enn andre, men jeg har vært mye på rehabillitering samme mennesker som har det verre enn meg og de fleste er godt fornøyd med hjelpen de får :)
 
Enig! Særlig med tanke på at summen man trenger om behovet skulle dukke opp, gjerne er flere 100.000 og ikke småkroner. Om man sparer selv er det vel og bra, men det skal MYE til å spare de summene man faktisk kan få utgifter på!! Better safe than sorry :)
Jupp vi hadde ikke hatt råd til utbygging ig andre ting for milioner nå
 
Ja pga uføredelen + at hvis mitt barn skulle f.eks havnet i rullestol, så dekker staten kun det helt nødvendigste. Ekstra midler i hjemme som kunne lettet hverdagen til mitt barn vil da kanskje ikke bli dekket. Er da veldig hjelp i forsikringa!:) men håper selvfølgelig forsikringa aldri blir brukt:)
Ja kun det nødvendigste og ikke alltod det heller
 
Jeg må bare si at jeg opplever det som veldig enkelt å få hjelpemidler jeg har behov for på grunn av min sykdom. Betaler ingenting, bare ringer ergoterapeuten i kommunen så går det mest i orden. Noen steder er det nok vanskeligere enn andre, men jeg har vært mye på rehabillitering samme mennesker som har det verre enn meg og de fleste er godt fornøyd med hjelpen de får :)

Kommer jo ann på hvilke hjelpemidler:) nå jobber jeg i helse selv, å har sett flere ganger at det har vært utfordringer for familier som får hjelpemidler som staten mener det er behov for. Men som tar opp mye lån for å kunne lette egen hverdag med hjelpemidler som staten ikke dekker:)
 
Kommer jo ann på hvilke hjelpemidler:) nå jobber jeg i helse selv, å har sett flere ganger at det har vært utfordringer for familier som får hjelpemidler som staten mener det er behov for. Men som tar opp mye lån for å kunne lette egen hverdag med hjelpemidler som staten ikke dekker:)

Men vi er litt bortskjemte i Norge og forventer at det minste ting skal dekkes av staten.
De nødvendigste hjelpemidlene får man, og man får til og med tilskudd for å bygge om hjemmet.
Har snakket med mange mennesker som har blitt plassert i rullestol etter en trafikkulykke f.eks.
De fleste er fornøyd med den hjelpen de har fått. Ser ikke nødvendigheten av en forsikring for dette, vi er allerede forsikret med å bo i Norge. Blir litt som man får penger av forsikringselskapet fordi barnet får cøliaki når man allerede får en stønad som dekker godt fra staten. Ekstra penger ja, nødvendig for å overleve? Nei :)
 
Vel jeg vil heller betale men ikke få bruk for det enn å.risikere å st der og angre på at vi ikke hadde forsikring
Absolutt enig

Jeg er glad vi har tegnet på ungene.
Man vet aldri hva som kan skje.
Iallefall nå som frøkna allerede har påvist astma er jeg glad vi tegnet før det viste seg. Hadde aldri fått tegnet nå...
 
Absolutt enig

Jeg er glad vi har tegnet på ungene.
Man vet aldri hva som kan skje.
Iallefall nå som frøkna allerede har påvist astma er jeg glad vi tegnet før det viste seg. Hadde aldri fått tegnet nå...

Akkurat tegnet på eldstemann og han har fortsatt astma i en alder av 8 år.
Ingen unntak i forsikringen og det gikk fint å tegne selv om han har diagnosen astma :)
De bryr seg ikke om den diagnosen sa de :)
 
Vi vil tegne på vår datter, men hun havner i en katogori som gjør at få, om ingen selskap forsikrer henne fordi hun er prematur. Søke igjen om 4 år.
 
Begge barna er forsikret, er jo det mest dyrebare vi har! Betaler jo forsikring på absolutt alt vi eier men håper selvfølgelig at vi ikke får bruk for noe av det. Syns nå ikke det er penger utav glasset for det.
 
Absolutt enig

Jeg er glad vi har tegnet på ungene.
Man vet aldri hva som kan skje.
Iallefall nå som frøkna allerede har påvist astma er jeg glad vi tegnet før det viste seg. Hadde aldri fått tegnet nå...
Nei vi er jo også der i forhold til at kb har stlrre sjanser for å få kreft, beinskjørhet osv
 
Back
Topp