Barneforsikkring, yey or ney?

Luffa

Elsker forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Marshmallows 2022
Noen som har noen meninger?

Sitter nå og lurer på om vi burde forsikkre vesla eller om det ikke er vits?
 
For all del gjør det!
Selv om vi har gratis legebehandling er det mye som dekkes, og særlig dersom noe skulle skje og hun blir ufør.
Hadde mamma og de ikke avsluttet min hadde jeg fått en million utbetalt. Hadde hjulpet på hverdagen siden jeg ikke har særlig til inntjeningsevne :(
 
Sier ja til barneforsikring. :) Veldig greit å ha :) Men man håper selvsagt at man ikke får bruk for det :)
 
Eneste jeg er for er kanskje en uføre forsikring. Alt annet er unødvendig og bortkastet penger mener jeg. Dessverre så får man ikke lov å bare ha den ene uten å ha den andre.
Så da må man selv velge om det er verdt å betale for noe som man egentlig ikke vil ha behov for.
Barneforsikring er noe forsikringsselskap tjener vanvittig på, ingenting selger bedre enn foreldrenes samvittighet :)
Jeg har nå etter åtte år diskusjon med meg selv valgt å forsikre mine barn, bare pga den uføredelen :)
 
Har det pga uføreforsikringa. :)
 
Helt klart yey!!!
De er det kjæreste jeg har, så klart de skal forsikres. Og håper for alt i verden, det er "bortkastede" penger og at jeg aldri må benytte meg av den.
 
Ganske sikker på at mini er forsikret gjennom meg (gjennom jobben), men kommer til å sjekke opp og evt kjøpe om det trengs. Om det feks viser seg at han har cøllaki kan man jo få en ganske grei sum tilbake. Better safe then sorry!
 
Yey uten tvil
Her vle det dyrt for meg siden mamma å pappa ikke hadde på meg
 
Eneste jeg er for er kanskje en uføre forsikring. Alt annet er unødvendig og bortkastet penger mener jeg. Dessverre så får man ikke lov å bare ha den ene uten å ha den andre.
Så da må man selv velge om det er verdt å betale for noe som man egentlig ikke vil ha behov for.
Barneforsikring er noe forsikringsselskap tjener vanvittig på, ingenting selger bedre enn foreldrenes samvittighet :)
Jeg har nå etter åtte år diskusjon med meg selv valgt å forsikre mine barn, bare pga den uføredelen :)

Hvor mye betaler dere for 1 barn?
 
Har ikke og vil ikke ha.

Sparer heller pengene og er forberedt at hvis noen skjer da har jeg en sluppe sum til trygge deres fremtid.
 
Vi har forsikra poden og kommer til å forsikre nestemann også :)
 
Har ikke og vil ikke ha.

Sparer heller pengene og er forberedt at hvis noen skjer da har jeg en sluppe sum til trygge deres fremtid.
Ja det er det jeg lurer på. Skal jeg sette pengene på sparing og ha det til når ho trenger det eller skal jeg bruke dem på forsikkring og kanskje bare tape på det, men da få igjen for det hvis noe skjer.:depressed:

Vil jo det beste for det mest dyrebare jeg har :dummy1:
 
Ja det er det jeg lurer på. Skal jeg sette pengene på sparing og ha det til når ho trenger det eller skal jeg bruke dem på forsikkring og kanskje bare tape på det, men da få igjen for det hvis noe skjer.:depressed:

Vil jo det beste for det mest dyrebare jeg har :dummy1:
Vel jeg vil heller betale men ikke få bruk for det enn å.risikere å st der og angre på at vi ikke hadde forsikring
 
Ja det er det jeg lurer på. Skal jeg sette pengene på sparing og ha det til når ho trenger det eller skal jeg bruke dem på forsikkring og kanskje bare tape på det, men da få igjen for det hvis noe skjer.:depressed:

Vil jo det beste for det mest dyrebare jeg har :dummy1:

Det vil jeg også - og jeg klarer at sette fram f. eks 1 million (beløp noen nevnte) når elste blir 18 år hvis det trenges... blir kanskje verre hvis alle tre kommer til med å ha nedsatt kapasit... Men da kan vi jo selge hus og flytte i leilighet :)
 
Vel jeg vil heller betale men ikke få bruk for det enn å.risikere å st der og angre på at vi ikke hadde forsikring
Enig! Særlig med tanke på at summen man trenger om behovet skulle dukke opp, gjerne er flere 100.000 og ikke småkroner. Om man sparer selv er det vel og bra, men det skal MYE til å spare de summene man faktisk kan få utgifter på!! Better safe than sorry :)
 
Vi har forsikring på vår prinsesse også har vi forsikring på oss :) gullverdt om det skjer noe med oss
 
Back
Topp