Barneforsikkring, yey or ney?

Har ikke og vil ikke ha.

Sparer heller pengene og er forberedt at hvis noen skjer da har jeg en sluppe sum til trygge deres fremtid.

Hva om barnet ditt får permanente skader i bgh som fører til livslang behandling, og eks ombygging av bolig.

Du har spart noen hundrelapper i mnd i 2-4år. Har du klart å spart over 1 million da?
og har råd til å slutte å jobbe for en periode for å være med barnet? Har du råd til å bygge om huset?

Dette er slike tanker som skremmer meg og gjør at jeg heller har både forsikring, og sparer i tillegg slik at mini eks har råd til sertifikat, egenkapital på hus ol.
 
Hva om barnet ditt får permanente skader i bgh som fører til livslang behandling, og eks ombygging av bolig.

Du har spart noen hundrelapper i mnd i 2-4år. Har du klart å spart over 1 million da?
og har råd til å slutte å jobbe for en periode for å være med barnet? Har du råd til å bygge om huset?

Dette er slike tanker som skremmer meg og gjør at jeg heller har både forsikring, og sparer i tillegg slik at mini eks har råd til sertifikat, egenkapital på hus ol.

I Norge får man det man har behov for om det skal skje en ulykke. Har du satt deg inn i rettighetene i folketrygden?
Må man gå hjemme noen år pga omsorg for barn har man rett på omsorgslønn og du jeg synes ikke den er så verst betalt ;)
Må man bygge om bolig så får man også midler til det, og ditt barn er også forsikret i barnehagen om det skulle skje noe der.
Vi må slutte å tro at ett forsikringsselskap deler gladelig ut penger når noe skjer, det gjør de ikke. Man må ofte kjempe litt, og det må man også for rettigheter man har i Norge. Likevel tenk så heldig man er som kan få lønn av staten for å gå hjemme med sykebarn? Selv om jeg nå selv har tegnet en forsikring på mine barn så er jeg fortsatt i mot den forsikringdelen der man skal få det samme som folketrygden. For jeg mener den undergraver folketrygden og jeg vil at Norge fortsatt skal ha disse godene. Men hvorfor skal vi fortsette å ha de om alle mener det ikke er bra nok å forsikrer seg.
Det vil på sikt øke forskjellene på fattig og rik.
 
I Norge får man det man har behov for om det skal skje en ulykke. Har du satt deg inn i rettighetene i folketrygden?
Må man gå hjemme noen år pga omsorg for barn har man rett på omsorgslønn og du jeg synes ikke den er så verst betalt ;)
Må man bygge om bolig så får man også midler til det, og ditt barn er også forsikret i barnehagen om det skulle skje noe der.
Vi må slutte å tro at ett forsikringsselskap deler gladelig ut penger når noe skjer, det gjør de ikke. Man må ofte kjempe litt, og det må man også for rettigheter man har i Norge. Likevel tenk så heldig man er som kan få lønn av staten for å gå hjemme med sykebarn? Selv om jeg nå selv har tegnet en forsikring på mine barn så er jeg fortsatt i mot den forsikringdelen der man skal få det samme som folketrygden. For jeg mener den undergraver folketrygden og jeg vil at Norge fortsatt skal ha disse godene. Men hvorfor skal vi fortsette å ha de om alle mener det ikke er bra nok å forsikrer seg.
Det vil på sikt øke forskjellene på fattig og rik.

Jeg vet vi har mange rettigheter i norge, men det bety ikke at du får alt i fanget med engang ting skjer. Det er mange som får noen hjelpemidler men ikke alle fordi eks staten mener at man ikke trenger det. Selv om det er noe som kan utgjøre en veldig stor forskjell i hverdagen.
Jeg tenker nå at forsikringen hjelper til der kanskje staten svikter litt.
 
Jeg vet vi har mange rettigheter i norge, men det bety ikke at du får alt i fanget med engang ting skjer. Det er mange som får noen hjelpemidler men ikke alle fordi eks staten mener at man ikke trenger det. Selv om det er noe som kan utgjøre en veldig stor forskjell i hverdagen.
Jeg tenker nå at forsikringen hjelper til der kanskje staten svikter litt.
Yes sånn er det
Vet om flere som har jranglet i mange år uten likevel å få det mest nødvendige
 
Men vi er litt bortskjemte i Norge og forventer at det minste ting skal dekkes av staten.
De nødvendigste hjelpemidlene får man, og man får til og med tilskudd for å bygge om hjemmet.
Har snakket med mange mennesker som har blitt plassert i rullestol etter en trafikkulykke f.eks.
De fleste er fornøyd med den hjelpen de har fått. Ser ikke nødvendigheten av en forsikring for dette, vi er allerede forsikret med å bo i Norge. Blir litt som man får penger av forsikringselskapet fordi barnet får cøliaki når man allerede får en stønad som dekker godt fra staten. Ekstra penger ja, nødvendig for å overleve? Nei :)

Enig at det ikke er nødvendig for å overleve:) men nå vil jeg jo si alle barn, alle foreldre og alle hjem har forskjellige behov:) men for min egen del ønsker jeg å være sikra muligheten til behovene som da evt ville dukket opp:) ser ikke helt den at fordi vi er bortskjemte i Norge med hva man får dekt, så skal man ikke kunne få det bedre enn å overleve:)
 
Vi har forsikring på sønnen! Like naturlig for oss som at vi har forsikring på hverandre og alt annet..
 
Hva om barnet ditt får permanente skader i bgh som fører til livslang behandling, og eks ombygging av bolig.

Du har spart noen hundrelapper i mnd i 2-4år. Har du klart å spart over 1 million da?
og har råd til å slutte å jobbe for en periode for å være med barnet? Har du råd til å bygge om huset?

Dette er slike tanker som skremmer meg og gjør at jeg heller har både forsikring, og sparer i tillegg slik at mini eks har råd til sertifikat, egenkapital på hus ol.

Jeg har jo spart lenger en i 2-4 år :)

Svaret til alle spørsmålene som du stiller opp er ja.. Vill livet endre seg hvis noet skjer - selfølgelig, er jeg redd med økonomen hvis det blir - nei.
 
Jeg vet vi har mange rettigheter i norge, men det bety ikke at du får alt i fanget med engang ting skjer. Det er mange som får noen hjelpemidler men ikke alle fordi eks staten mener at man ikke trenger det. Selv om det er noe som kan utgjøre en veldig stor forskjell i hverdagen.
Jeg tenker nå at forsikringen hjelper til der kanskje staten svikter litt.

Hvorfor tror du forsikringen gladelig deler ut alt du mener du har behov for? De driver butikk ikke veldedighet, så de deler ikke ut midler man ikke har krav på der heller.
Synes folketrygden har ett dårlig rykte jeg, men det er kanskje kun for det negative som kommer ut i media og ikke det positive historiene.
Jeg opplevde ingen vanskeligheter med å få de hjelpemidlene jeg hadde behov for, og når en i min nærmeste familie havnet i rullestol så ble hjelpen bare delt ut uten en eneste kamp. Og når ett barn i nær familie ble syk fikk mor omsorgslønn, den lønnen går helt til barnet er 18 år. Jeg har dessverre mye sykdom i min nære familie og uten velferdstaten i Norge hadde det vært tøft. Men hvorfor skal vi har velferdstaten når alle mener den er så dårlig, da kan man jo bare avvikle den å leve på forsikringer isteden. Og det dette som vil skje på sikt, nettopp fordi "alle" forsikrer og gjør man ikke det så får man høre det fra alle som forsikrer at du tør å la være, hva gjør du om ditt barn havner i rullestol, hva om du må bygge om hjemmet osv. Noen av oss mener at det er å vinne i Lotto å få lov å vokse opp i Norge, og mener en forsikring undergraver den flotte velferden vår.
Og man må ikke glemme at ett forsikringselskap er ikke der for deg, den er der for å tjenepenger.
 
Har det kun oga uføredelen. Om jeg kunne ha tegnet forsikring på bare det ville jeg gjort det, men det går dessverre ikke :(
 
Enig at det ikke er nødvendig for å overleve:) men nå vil jeg jo si alle barn, alle foreldre og alle hjem har forskjellige behov:) men for min egen del ønsker jeg å være sikra muligheten til behovene som da evt ville dukket opp:) ser ikke helt den at fordi vi er bortskjemte i Norge med hva man får dekt, så skal man ikke kunne få det bedre enn å overleve:)

Det er med på å øke forskjellene i landet vårt, forskjellen på rik og fattig.
Den har råd til forsikring, men ikke den og en dag står vi helt uten hjelp fra staten for behovet er ikke der for så mange lenger. Behovet ligger i privates lommer som fortjeneste på dårlig samvittighet hos foreldrene.
Vil vi virkelig ha det slik de har det i USA? Der forskjellene er så store?
Du kan se inne på dette forumet her når forsikring på barn blir diskutert, da prøver man alt man kan å legge dårlig samvittighet på de foreldrene, med å si at du tør? Hva om barnet ditt blir skadet, mitt barn er det mest dyrebare jeg har (akkurat som det ikke er for alle ;))
Da har vi kommet ditt at forsikring er eneste rette ikke bare en gode ;)
Jeg er som sagt i mot denne "skade" forsikringen på barn, den gjør ikke noe mer godt enn å øke forskjeller og undergraver velferdstaten vår.
Så vi får være uenige der, men du er i det minste enig at det er ikke en "nødvendighet" i landet Norge :)
 
Det er med på å øke forskjellene i landet vårt, forskjellen på rik og fattig.
Den har råd til forsikring, men ikke den og en dag står vi helt uten hjelp fra staten for behovet er ikke der for så mange lenger. Behovet ligger i privates lommer som fortjeneste på dårlig samvittighet hos foreldrene.
Vil vi virkelig ha det slik de har det i USA? Der forskjellene er så store?
Du kan se inne på dette forumet her når forsikring på barn blir diskutert, da prøver man alt man kan å legge dårlig samvittighet på de foreldrene, med å si at du tør? Hva om barnet ditt blir skadet, mitt barn er det mest dyrebare jeg har (akkurat som det ikke er for alle ;))
Da har vi kommet ditt at forsikring er eneste rette ikke bare en gode ;)
Jeg er som sagt i mot denne "skade" forsikringen på barn, den gjør ikke noe mer godt enn å øke forskjeller og undergraver velferdstaten vår.
Så vi får være uenige der, men du er i det minste enig at det er ikke en "nødvendighet" i landet Norge :)

Vi er enige om at det ikke er nødvendig for å overleve:) og resten får vi være enige om å være uenige ja:) men syntes heller ikke at man skal ha dårlig samvittighet hvis man velger å ikke ha. Man er ikke en bedre foreldre enn andre hvis man har/ ikke har forsikring.
 
Har ikke forsikra dem, hadde gjort det om man kunne få uføreforsikring.
Det som forbløffer meg hver gang denne diskusjonen kommer opp på bv, er at den gjengse oppfatningen er at forsikringsselskaper gledelig betaler ut penger. Seriøst? Har dere noen gang hatt noe med et forsikringsselskap å gjøre? De lever av å tjene penger.
Nå er det noen år siden jeg gjennomgikk vilkårene på barneforskringer, men inntrykket jeg satt igjen med, var at man skulle ha skikkelig hell i uhell for å klare å treffe en skade/sykdom som forsikringen faktisk dekket. Var altfor mye med liten skrift.
Nei, jeg har trua på staten Norge. :)
 
Har ikke forsikra dem, hadde gjort det om man kunne få uføreforsikring.
Det som forbløffer meg hver gang denne diskusjonen kommer opp på bv, er at den gjengse oppfatningen er at forsikringsselskaper gledelig betaler ut penger. Seriøst? Har dere noen gang hatt noe med et forsikringsselskap å gjøre? De lever av å tjene penger.
Nå er det noen år siden jeg gjennomgikk vilkårene på barneforskringer, men inntrykket jeg satt igjen med, var at man skulle ha skikkelig hell i uhell for å klare å treffe en skade/sykdom som forsikringen faktisk dekket. Var altfor mye med liten skrift.
Nei, jeg har trua på staten Norge. :)
Ja jeg har det og derfor velger vi fortsatt forsikring ;)
 
Håper du er like heldig om du noensinne skulle få behov igjen. :) det er jo ingen selvfølge - men det vet du jo. :)
Var null problem sist
Vi har fortsatt samme forsikring pg selskap så skulle vi være så uheldig å få behov igjen som vi også ser ut til å få så regner jeg med det går greit denne gangen også
 
Kattene er forsikret, så da skal selvfølgelig barnet også forsikres.
 
Vi har valgt å ikke forsikre.
Vilkårene passer ikke våre behov.
 
Back
Topp