Barbering/hårfjerning

Leggene klarer jeg fortsatt å barbere, men jeg merker at jeg ikke orker/gidder så ofte... Men intimbarberingen har uteblitt de siste ukene. Jeg har overhode ikke sjans til å se området, har vurdert å ta med meg et speil i dusjen, bare for å kunne stusse litt :P men det er så tiltak... Jeg ser jo ikke området selv, så vet ikke hvor ille det er nå, og de på sykehuset bryr seg nok neppe om hvordan det ser ut.

Leggene klarer jeg fint, men intimbarberinga blir gjort i blinde :p

Har ikke fått beskjed om noe sånt jeg :-/ så da tenker jeg egentlig at det ikke er såååå viktig, for da hadde jeg nok fått beskjed om det :-)
Her sto det i den brosjyren som fulgte med innkallelsen til OUL. Det er for å minske risikoen for infeksjoner om du skulle få små rifter eller revne. Ingen som nevnte det før jeg ble innlagt.

Her sto det i den brosjyren som fulgte med innkallelsen til OUL. Det er for å minske risikoen for infeksjoner om du skulle få små rifter eller revne. Ingen som nevnte det før jeg ble innlagt.
Okei, fikk ingen brosjyre da :-/
Men skjønner jo at det blir mer "åpent", tviler på at jeg klarer å fjerne alt helt frem til fødselen uansett :-p sliter ganske mye nå så..

Barberer som vanlig, men der minimalt... så blir litt blodig av og til :p føler meg frem! Skjer ikke st jeg lar være å gjøre det ihvertfall ;)

Barberer som vanlig, men der minimalt... så blir litt blodig av og til :p føler meg frem! Skjer ikke st jeg lar være å gjøre det ihvertfall ;)
Det jeg har gjort i det siste også.. Hehe, ikke alltid like lett å bare føle seg frem - men det blir nå så bra som det får blitt! :-p føler meg så møkkete å ekkel om jeg ikke gjør det...

Hoho, skulle prøve å stusse litt der nede i dusjen i stad, endte med at jeg kuttet meg... Men bare i fingeren, heldigvis Sånn kan det gå når man gjør ting i blinde...

Tar med meg speil som står på en egen "fot" så jeg slipper å holde i speilet. Så setter jeg meg ned på gulvet i dusjen.. Må ha speil, prøvde en gang uten og da kuttet jeg meg :P leggene klarer jeg fremdeles, da også sittende, egentlig bare fordi jeg ikke orker å bøye meg :rolleyes:

Tar med meg speil som står på en egen "fot" så jeg slipper å holde i speilet. Så setter jeg meg ned på gulvet i dusjen.. Må ha speil, prøvde en gang uten og da kuttet jeg meg :P leggene klarer jeg fremdeles, da også sittende, egentlig bare fordi jeg ikke orker å bøye meg :rolleyes:
Ja, jeg får prøve det :-p tror uansett det er tryggere å gjøre det selv enn å la kjæresten gjøre det - akkurat der svikter tillitten min litt altså :-p haha!!

På sykehuset anbefaler man jo å ikke barbere de siste ukene før fødsel pga infeksjonsfare.

Når har disse anbefalingene kommet?? De eksisterte ikke da jeg fikk førstemann!!

Her klarer jeg leggene hvis jeg sitter i dusjen :P barberer under magen i blinde, men da er det jo kun snakk om bikinilinje... Noen barbering lengre ned gjøres ikke, da det må være livsfarlig å begi seg ut på nå :P ser sikkert usannsynlig lekkert ut, men det får så være ;)

Mener å huske at det var samme sist jeg var gravid. Det er 4-5 år siden.

Jeg fikk for 6,5 år siden så ;)
Men var ikke anbefalt å være barberte heller altså. Men husker mer debatten om hvorvidt jordmødrene synes det var "ekkelt" dersom den fødende ikke var barbert

Når har disse anbefalingene kommet?? De eksisterte ikke da jeg fikk førstemann!!

Her klarer jeg leggene hvis jeg sitter i dusjen :P barberer under magen i blinde, men da er det jo kun snakk om bikinilinje... Noen barbering lengre ned gjøres ikke, da det må være livsfarlig å begi seg ut på nå :P ser sikkert usannsynlig lekkert ut, men det får så være ;)
Haha, er så vidt jeg tørr å sjekke i speilet om jeg har fått med det viktigste - i frykt om å se ut som en ribba høne! :-p
Men nå har jeg prøvd hårfjerningskrem på leggene, og det var såå mye lettere enn alt styret med barbering - så blir nok å fortsette med det fremover :-)

Back
Topp