Barbering/hårfjerning

Jeg fikk for 6,5 år siden så ;)
Men var ikke anbefalt å være barberte heller altså. Men husker mer debatten om hvorvidt jordmødrene synes det var "ekkelt" dersom den fødende ikke var barbert
Det hørtes jo profesjonelt ut.. Eller ikke! Når var dette?
Er vel ting som er "eklere" i løpet av en fødsel enn litt hår på kroppen eller? :-p

Jeg fikk for 6,5 år siden så ;)
Men var ikke anbefalt å være barberte heller altså. Men husker mer debatten om hvorvidt jordmødrene synes det var "ekkelt" dersom den fødende ikke var barbert
Haha, at den fødende ikke er barbert er "ekkelt", men alt annet som "skjer der nede" ved en fødsel er ikke ekkelt?!? :P

Tror heller ikke det var jordmødrene som syntes det var ekkelt, men heller kanskje de fødende :)
Sykepleiere har jobbet i mange år og sett og gjort mye som for mange kanskje er "ekkelt", og kjønnshår er de fleste veldig vant til. Spesielt jordmødre som ser underliv daglig som en del av jobben :) Men nå snakker jeg jo litt av egen erfaring, og har kanskje et veldig avslappet forhold til det, men kan ikke se for meg at det er annerledes for andre helsearbeidere. Er derimot viktig at man ikke føler at hårene er til sjenanse da, men samtidig er det ikke noe man tenker på når ting står på som verst før/under fødsel :P

Her må eg bruke en krakk for å ta leggene, og må bare prøve å føle meg frem nedentil, men kjenner jo at det ikkje alltid ble perfekt :p
Heldigvis så slipper eg å tenke på å barbere meg nedentil før fødselen denne gang fordi det er ikkje anbefalt lenger pga fare for infeksjoner mtp keisersnitt o.l.
Husker sist at eg satt med et speil foran meg på slutten, å prøvde vokse, men ble kjempe hoven av det og måtte gi opp:p Men når riene starta så var eg i dusjen og shavet meg..
Følte det var veldig viktig da:D Denne gang er eg glad for at eg har fått skriv om dette og slipper å styre med det ;)

Back
Topp