Bakeinspirasjon

Kaja9

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
August 2018
Antar at det er flere enn meg som benytter permisjonstida til å bake. Til nå har det blitt brød, sjokoladecookies, knekkebrød og musli. Hva baker dere andre? Noen som har tips til gode oppskrifter? Gjerne ting som enkelt kan fryses ned :D

Barnebursdag på lørdag, men etter det blir det baking. Tenkte å fylle opp litt kakebokser med gode cookies og slike gode colakaker eller kanelstenger som det også heter. Faren er vel at man forsyner seg en del selv når man går hjemme og venter, men da får man bake flere. Tenkte også å lage horn med skinke og skinkeost og ta med rett fra frysen til fødestuen. :D ellers blir det nok noen kanelboller.

Har bakt en del i det siste. Vanlige boller, skoleboller, kanelsnurrer og solskinnsboller. Bruker for det meste oppskriften på "verdens beste boller" fra detsoteliv. De er knallgode! :)
Greit å finne noe i fryseren til man får besøk. Det blir ihvertfall minimalt med baking på ei stund etter fødsel :D ikke sikkert jeg alltid gidder å ta opp fra fryseren om det kommer besøk heller. Tror ikke noen forventer så mye oppvartning da..

Har bakt i dag, og skal ta ett nytt raid i morgen tenker jeg! I dag ble det rundstykker og ost&skinke horn. Skal lage ett par daimiskaker etterpå tenker jeg! veldig greit å ha i fryseren og kan fryses/tines flere ganger uten at det blir dårlig.
I morgen blir det kanelsnurrer og skoleboller tenker jeg.

Boller, kanelsnurrer og krydderkake er bakt :)

Kanelknuter, sjokoladekake, gulrotkake og focaccia er bakt, i morgen skal jeg bake brød og grove rundstykker tenker jeg:) kakene er i langpannestørrelse. Deler de opp i 4 før de går i fryseren. Perfekt å ta opp til besøk.

Jeg har bakt, men spist opp :p !! Bakte eplekake. Men den var jo så god.. sukk.. søtbakst får ikke være i fred her i hus. Men jeg skal bake en Oreokake i kveld :) Den er klar i morgen. Fikk så lyst på :)

Ellers er kanelboller supre å bake ja (kanel skal visst kunne sette igang fødsler og, hvem vet, skader ikke å spise kanelboller i allefall :p ). Pizzasnurrer er også flotters å bake.

Sjokoladekake, muffins, krydderkake, kokoskake, gulrotkake. Er så mye godt. Jeg for min del elsker suksessterte, men klarer ikke å bake den selv og vet ikke helt om den kan fryses? I verste fall kan man jo lage toppingen etter opptining.

Rundstykker, horn med ost og skinke, sjokolademuffins :)

Sniker fra oktober (selv om det ser ut som eg blir november-dame)
Er litt over gjennomsnittlig glad i baking så her bakes det!
Brød (ca 2. Kvar dag), pizza snurr, oste horn, eple kake, kanel muffins, gulrot muffins, eple muffins, brownies x2, granola bar, dadle godt, kanel boller og ostekake (ikke bakst det da men..)
Er det som eg husker ihvertfall sånn den siste mnd

Altså kvar andre dag lages det brød, ikke to stykk kvar dag ;)

I dag baker jeg focaccia. Skal på julebord av alle ting i kveld, så det blir mitt bidrag til tapasen. Gleder meg til mat, men litt bitter for at jeg ikke kan nyte et glass rødvin til ;)

Herlighet som dere baker damer :D vi spiser opp alt nesten med en gang vi, så fryseren er ganske tom :P har en plan om å få fylt opp litt før lillegutt kommer ☺️

Tenkte og bake litt pizzahorn og pizzasnurrer. Kjekt og ha noe enkelt tilgjengelig i fryseren.
Men det er ikke for gjester sin del altså :p

Jeg har bakt, men spist opp :p !! Bakte eplekake. Men den var jo så god.. sukk.. søtbakst får ikke være i fred her i hus. Men jeg skal bake en Oreokake i kveld :) Den er klar i morgen. Fikk så lyst på :)

Ellers er kanelboller supre å bake ja (kanel skal visst kunne sette igang fødsler og, hvem vet, skader ikke å spise kanelboller i allefall :p ). Pizzasnurrer er også flotters å bake.

Sjokoladekake, muffins, krydderkake, kokoskake, gulrotkake. Er så mye godt. Jeg for min del elsker suksessterte, men klarer ikke å bake den selv og vet ikke helt om den kan fryses? I verste fall kan man jo lage toppingen etter opptining.
Her har eg proppa i meg kanel boller i flere dager og alt mulig med kanel de siste dagene for å prøve å sette i gang fødsel.. Har ikke funka så langt :(

Fast i frysen her er fylte horn, pizzasnurrer/pizzaboller, skolebrød, boller med og uten rosin og forskjellige typer brød(både med og uten gluten)

Ellers er jeg en bakeglad jente som baker alle mulige slags kaker;)
Siste var halloweenkake og muffins;)

Her har eg proppa i meg kanel boller i flere dager og alt mulig med kanel de siste dagene for å prøve å sette i gang fødsel.. Har ikke funka så langt :(
Leste her om dagen at det ikke funker med kanel fra butikken - må kjøpe på helsekost for å få "ekte"

Back
Topp