Bakeinspirasjon

Jeg har så mange planer om å bake, men orket er bare ikke der. Blir til at jeg Strikker isteden.:p
Har bakt en sjokoladekake som er lagt i fryseren. Men har tenkt å få bakt mer sjokoladekake, kanelknuter, boller, tacohorn. Burde kanskje hatt en gulrotkake også...
Det er jo så koselig å ha og kunne dra fram når vi får barselbesøk.:)

Jeg har bakt kanelknuter og biscotti, men sistnevnte frykter jeg at vi spiser opp snart. :-) Takk for tipset om fylte horn; det skal jeg jammen meg lage - husker hvor vanskelig det var å få laget mat de første to ukene første gang vi ble foreldre.

I dag har vi bakt skoleboller med vaniljekrem :-)

Noen som har ei god oppskrift på pizzahorn/snurrer? Har aldri smakt det:)

Du får si om det stemmer da ^-^
Vel.. Det kom en unge i dag ihvertfall.. Spiste helsekost kanel på kanelboller og masse lakris før eg la meg i går, så gikk vannet 3 timer etter eg la meg ca

Vel.. Det kom en unge i dag ihvertfall.. Spiste helsekost kanel på kanelboller og masse lakris før eg la meg i går, så gikk vannet 3 timer etter eg la meg ca
Haha ^-^ så fantastisk at det endelig fungerte :)

Har bakt masse de siste ukene, og det er ikke typisk meg i det hele tatt! Kanelsnurrer, vaniljeboller, jødekaker, muffins, eplekake, suksesskake, pizzahorn, focaccia, rullekake.. Dessverre ikke mye som har havna i fryseren, men familien har hvertfall kost seg :D

Jeg har bakt, men spist opp :p !! Bakte eplekake. Men den var jo så god.. sukk.. søtbakst får ikke være i fred her i hus. Men jeg skal bake en Oreokake i kveld :) Den er klar i morgen. Fikk så lyst på :)

Ellers er kanelboller supre å bake ja (kanel skal visst kunne sette igang fødsler og, hvem vet, skader ikke å spise kanelboller i allefall :p ). Pizzasnurrer er også flotters å bake.

Sjokoladekake, muffins, krydderkake, kokoskake, gulrotkake. Er så mye godt. Jeg for min del elsker suksessterte, men klarer ikke å bake den selv og vet ikke helt om den kan fryses? I verste fall kan man jo lage toppingen etter opptining.
Du kan fint fryse suksessterte:)

Wow, dere er jo helt ville, damer! Mektig imponert :) Her er ingenting bakt, og blir nok ikke noe bakst før julebakst i desember heller...! :P Men storesøster og mormor (altså min mor) bakte muffins med blått strøssel som de tok med på barselbesøk på sykehuset, og vi har fortsatt noen igjen. Det er da noe.. Haha. Men her har igrunn gjestene vært dem som forsyner oss istedetfor motsatt, og det synes vi er helt topp :P

... Men godt med bakst da! Fikk lyst på kanelsnurrer..... :)

Endelig var bakelysten tilbake etter fødsel. Ikke store greiene, men to brød står i ovnen og gjør huset lunt og herlig med nybaktbrødduft. Passa bra den kom tilbake i dag, får hjemmebesøk av helsesøster, og har ikke gidda vaske, så istede for grønnsåpe får de lukte nybakt brød.

Mamma baker amerikanske kanelboller med karamelltopping as we speak! De er fantastiske! Skal bake choc chip cookies med butterscotch chips i i morgen (om jeg ikke føder da, da kan mamma bake ;) )

Mamma baker amerikanske kanelboller med karamelltopping as we speak! De er fantastiske! Skal bake choc chip cookies med butterscotch chips i i morgen (om jeg ikke føder da, da kan mamma bake ;) )
Herregud! Alt du nevner hørtes magisk ut!

Lyst på eplekake. Noen som har en god oppskrift?

I dag bakte jeg horn med kokt skinke, litt jarsberg, litt ketchup, litt skinkeost og pizzakrydder. Mannen er veldig glad i disse og vi tar opp en stor pose når vi drar på føden. I tillegg bakte jeg grove rundstykker med havregryn og youghurt naturell. Ble en hel masse. Tar sin tid, men jeg synes det er kos.

Back
Topp