Babynest

Så deilig å ha noen venninner som kan komme med gode råd når en skulle trenge det.

Trur også at jeg nå begynner å bli ferdig med det meste.

Når har du termin??
Ja, det har vært veldig greit altså :) jeg mangler en del ting som jeg fortsatt må kjøpe, men det skal jeg nok rekke før uke 37! Har termin 13 feb, er 35+3 idag. Du da? Regner med at det kanskje er 15? :p

Skal dere ha babynest? Vi hadde hatt veldig bruk for det sist gang da hun kom 7 uker for tidlig, men istedet bygget vi et "rede" med oppbygde kanter i senga hennes. Denne gangen er jo babynest det store, og mamma har sagt hun skal spandere et sånt et. (Bl. A.) Jeg tror valget faller på det under her, syns det var så fint :) Har dere bilder av deres? Inni babynestet står det forresten "Twinkle, Twinkle little star, do you know how loved you are" ;)

Jeg har helt likt som det det er bilde av! :-)

Jeg har helt likt som det det er bilde av! :-)
Ååå, Moro! Nå var hun tom for det grå stoffet, men hun viste meg et som var litt mørkere, tror det blir veldig fint. Var det lang leveringstid på det til deg? Hun sa hun skulle prøve så godt hun kunne, men at det kanskje ikke rakk å komme frem til termin (forståelig nok, jeg som er treg, det er bare tre uker dit :P)

Last edited:
Ja, det har vært veldig greit altså :) jeg mangler en del ting som jeg fortsatt må kjøpe, men det skal jeg nok rekke før uke 37! Har termin 13 feb, er 35+3 idag. Du da? Regner med at det kanskje er 15? :p

Har termin 25 feb. Er 33+5. Ja det er vel greit å bli ferdig før uke 37. Skal sette opp tingene denne helgen og bli ferdig med å vaske klær sånn at jeg har alt på plass. Det er litt lettere å se hva du mangler når alt er fremme enn at det ligger i poser over alt.

Har termin 25 feb. Er 33+5. Ja det er vel greit å bli ferdig før uke 37. Skal sette opp tingene denne helgen og bli ferdig med å vaske klær sånn at jeg har alt på plass. Det er litt lettere å se hva du mangler når alt er fremme enn at det ligger i poser over alt.
Sant det :) også er det ikke krise hvis du mangler noe når den lille er her!

Ååå, Moro! Nå var hun tom for det grå stoffet, men hun viste meg et som var litt mørkere, tror det blir veldig fint. Var det lang leveringstid på det til deg? Hun sa hun skulle prøve så godt han kunne, men at det kanskje ikke rakk å komme frem til termin (forståelig nok, jeg som er treg, det er bare tre uker dit :p)

Jeg bestilte litt tidlig, i november. Og så spurte hun om når jeg ville ha det, så ønsket jeg det før jul, og hun skulle se om hun klarte det. Og det klarte hun veldig godt gitt! :-)

Hørte med ei annen som sydde også, og hun tok i mot bestillinger men leverte IKKE før termin nærmet seg :-O

Jeg bestilte litt tidlig, i november. Og så spurte hun om når jeg ville ha det, så ønsket jeg det før jul, og hun skulle se om hun klarte det. Og det klarte hun veldig godt gitt! :-)

Hørte med ei annen som sydde også, og hun tok i mot bestillinger men leverte IKKE før termin nærmet seg :-O
Da krysser jeg fingra :)

Jeg har sydd eget babynest og strikket et babypledd.
Idag har jeg begynt å vaske rundt på soverommet vårt, blir å ha babyen ilag med oss første tida uansett og vil jo ha det rent :) har par vegger igjen, tar resten imorgen :) også har jeg endelig fått pakket den berømte bagen :)

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    700,4 KB · Visninger: 58
Idag har jeg begynt å vaske rundt på soverommet vårt, blir å ha babyen ilag med oss første tida uansett og vil jo ha det rent :) har par vegger igjen, tar resten imorgen :) også har jeg endelig fått pakket den berømte bagen :)
Åh så koselig ting du har lagd til babyen din! :D da er du vel ganske klar :) jeg har fortsatt igjen masse føler jeg! Kommer seg vel :p

Så fine ting du har laget! :D Men vil du ikke ha litt mer fyll rundt i kanten på babynestet ditt, så han/hun kan ligge enda litt trangere? For da føler de seg enda tryggere :) Ikke ment som kritikk altså, bare et forslag :)

Kjempefine! Har også sydd selv. Lurte på hva du brukte som fyll i dine?

Takk :) jeg har brukt platevatt fra stoff og still, den som er på 220cm i lengde og kjøpt 3m, brukte ca 2,5m å rullet en pølse av denne som jeg har brukt som kant :) i bunnen har jeg 3 lag med samme platevatten :)

Takk :) jeg har brukt platevatt fra stoff og still, den som er på 220cm i lengde og kjøpt 3m, brukte ca 2,5m å rullet en pølse av denne som jeg har brukt som kant :) i bunnen har jeg 3 lag med samme platevatten :)
Jeg brukte også platevatt, men delte de i tynne flak (3flak var presset sammen) og stappet de inn.. Ble du fornøyd med rullingen- ble det mykt og godt?

Nå har jeg også fått babynest! Jeg ble overraska med babyshower i går kveld, og ei venninne hadde sydd babynest til meg. I tillegg fikk jeg penger fra foreldrene mine og søstra mi til å kjøpe babynest. :)

Så fine ting du har laget! :D Men vil du ikke ha litt mer fyll rundt i kanten på babynestet ditt, så han/hun kan ligge enda litt trangere? For da føler de seg enda tryggere :) Ikke ment som kritikk altså, bare et forslag :)
Åh herlighet som jeg plagdes med den platevatten i kanten! Jeg prøvde å rulle den og stikken den inn med hånda mi, men syns ikke det fylte så bra da- ble masse ledig rom der hånda mi var da jeg så trakk ut hånda, så det jeg lagde noen "lag" og stakk inn. Hvis jeg skal lage dette flere ganger så ville jeg ikke brukt platevatt til kanten, men noe annet mykt og lett formbart. Det får bli som det blei :)

Åh herlighet som jeg plagdes med den platevatten i kanten! Jeg prøvde å rulle den og stikken den inn med hånda mi, men syns ikke det fylte så bra da- ble masse ledig rom der hånda mi var da jeg så trakk ut hånda, så det jeg lagde noen "lag" og stakk inn. Hvis jeg skal lage dette flere ganger så ville jeg ikke brukt platevatt til kanten, men noe annet mykt og lett formbart. Det får bli som det blei :)
Hehehe, ja jeg har hørt det skal være et lite helvette :P Et tips jeg leste var å putte det inn i en pose for å få dratt det rundt, men det må da også være ganske vanskelig. Syns du har vært flink jeg, nydelig ble det :D

Hehehe, ja jeg har hørt det skal være et lite helvette :p Et tips jeg leste var å putte det inn i en pose for å få dratt det rundt, men det må da også være ganske vanskelig. Syns du har vært flink jeg, nydelig ble det :D
Putte det i pose? Ja det var kjæmpelurt, synd jeg ikke fikk det tipset for en uke siden he he ... Burde spurt her he he. Ja ja, det var jammen et godt tips for de som ikke har plagdes ennå :)

Jeg brukte også platevatt, men delte de i tynne flak (3flak var presset sammen) og stappet de inn.. Ble du fornøyd med rullingen- ble det mykt og godt?

Ja ble veldig fornøyd kantene er gode og myke, men samtidig stappet såpass at de er faste og stabile. Pølsen jeg rullet var sikkert 15cm i diameter, så jeg hadde ikke klart å fått den i aleine, få noen til å hjelpe deg. Jeg stakk armen inn gjennom hele der hvor pølsa skulle inn slik at jeg kunne dra i den, samtidig som noen andre kan trekke i nestet helt til man har fått pølsa gjennom hele :) tar litt tid, men det går til slutt :P

Hun som laget min tok hele armen gjennom og dro hele veien gjennom. Hun brukte den tynneste sommerdyna fra ikea sammenrullet inni kanten rundt babynestet. Også brukte hun sånn vatt i bunnen bare.

Hun som laget min tok hele armen gjennom og dro hele veien gjennom. Hun brukte den tynneste sommerdyna fra ikea sammenrullet inni kanten rundt babynestet. Også brukte hun sånn vatt i bunnen bare.
Aha - nye tips hele tiden. Det vil jeg tro funka bra :)

Back
Topp