Babynest :)

Gikk det greit? Ønsker meg ny symaskin til jul (gamle er ødelagt), men har lite erfaring.. tenkte bare å prøve :)

Hadde ikke sydd siden skoletida jeg... Fulgte oppskrift fra en blogg.
Gikk bra og blei nå tålig fornøyd ;) litt vanskelig med kantbåndet men gikk nå det å :p
 
Her er jeg igang med 3.neste- ønsker å ha i campingvogn, sofa og seng... Dere som har vasket disse- går det bra- tenker på vattet som er i, blir det liggende i en ball en plass? Har dere det i tørketrommelen ? Tenker det må vaskes endel ganger når det blir tatt i bruk...

Ikke vasket mitt men har lagt en koseklut (tror det heter det.... Sånn stor fra KID) dobbelt i bunnen sånn den tar av litt om hun feks gulper
 
Hadde ikke sydd siden skoletida jeg... Fulgte oppskrift fra en blogg.
Gikk bra og blei nå tålig fornøyd ;) litt vanskelig med kantbåndet men gikk nå det å :p
Da satser jeg på at jeg får det til.. hva slags stoff brukte du? Vurderer å kjøpe et dynetrekk bare..
 
Ikke vasket mitt men har lagt en koseklut (tror det heter det.... Sånn stor fra KID) dobbelt i bunnen sånn den tar av litt om hun feks gulper
Smart :) tenkte også å ha noe i bunnen- for å spare på vask..
Men så er det det at en gang må den jo vaskes pga støv/basselusker ;) Er litt redd for utseende etterpå... Vasket heldigvis stoffet før jeg sydde, så det er rent og ligger i sånn dyneoppbevaringspose, til den lille kommer :)
 
Da satser jeg på at jeg får det til.. hva slags stoff brukte du? Vurderer å kjøpe et dynetrekk bare..

Kjøpte stoff på stoff og stil :) litt tykkere til det på utsida og et litt tynnere og mykere bomullsstoff til innsida :)
 
Jeg hadde ikke siden jeg var redd for at ho sku bli avhengig av den for å sove :)
 
Vi har fått i barselgave men fikk gaven før baby, er spent, men tenker den kan brukes oppi seng/vugge til og begynne med og glimrende som "reiseseng" på overnatting eller dagsbesøk... Skal bruke teppe oppi så den ikke blir ekkel med en gang...
 
Jeg sydde et babynest. Det er noe av det beste som er blitt oppfunnet. Her brukes det til å sove i om natten. Når hun var nyfødt brukte vi det døgnet rundt.
Skal straks sy meg et større, for hun er snart for lang :)
 
Vi betalte 550 inkl frakt, og det var verdt det. Ble brukt myyye i starten. Han bruker det litt ennå og, 5,5 mnd gammel, men han sovner raskere i vogna, så da blir det gjerne den nå.
 
Vi betalte 550 inkl frakt, og det var verdt det. Ble brukt myyye i starten. Han bruker det litt ennå og, 5,5 mnd gammel, men han sovner raskere i vogna, så da blir det gjerne den nå.
Hvor kjøpte du det til den prisen ? Finner bare fra 700 og oppover.. :)
 
Hvor kjøpte du det til den prisen ? Finner bare fra 700 og oppover.. :)
På finn.no. :) Mange som selger egensydde, og de er stort sett veldig fine og av god kvalitet.
 
Svigermor sydde til oss, han sover i nestet sitt hver natt, da er han trygg og lun, han sover dårlig hvis han ligger uten å være lun, om det er nest eller pledd rullet rundt han er ikke så nøye. På natta sover han i nesten i senga si, og på dagen har vi nesten i vugga :)
 
Har tenkt å sy et selv. Hadde ikke til førstemann (da var det ikke noen som hadde), men vi brettet et teppe/håndkle rundt hodet, så det fungerte på samme måten i hodeenden, så det ble "trangt" der. Synes det virker greit med et babynest fordi man også kan flytte på barnet når det sover uten å vekke først.
 
Nest er et veldig godt kjøp. Du vil ikke angre:)veldig praktisk å ha med overalt og babyer digger det. Vi bruker korthåret sauseskinn oppi nestet nå på vinterhalvåret. Ekstra lunt og deilig:)
 
Jeg har sydd meg babynest, og det var slett ikke vanskelig! :) Håper det blir mye brukt
 
Back
Topp