Babynest

Huffda.. jeg har bestilt og betalt. Hun tok forhåndsbetalt visstnok. Håper ikke jeg har gjort noe dumt nå!

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014

Hei dere!

Jeg har også bestilt og betalt fra hun fra Stokke, håper virkelig ikke det er noe lureri! :-/ Er vel ca 2 uker siden jeg bestilte.

Hvordan gjør dere som kjøper ferdiglagde nest, vasker dere dem før bruk? Itilfelle på hvor mange grader? Og bør en ha det i tørketrommelen mtp å "fluffe" opp fyllet?

Vi får håpe at vi alle får nestene og at grunnen til at hun er treg er at vi er mange som har bestilt...

Hei dere!

Jeg har også bestilt og betalt fra hun fra Stokke, håper virkelig ikke det er noe lureri! :-/ Er vel ca 2 uker siden jeg bestilte.

Hvordan gjør dere som kjøper ferdiglagde nest, vasker dere dem før bruk? Itilfelle på hvor mange grader? Og bør en ha det i tørketrommelen mtp å "fluffe" opp fyllet?

Vi får håpe at vi alle får nestene og at grunnen til at hun er treg er at vi er mange som har bestilt...

Jeg skal vaske det jeg selv syr. Skal vaske det på 60grader (Stoffet jeg bruker tåler det.) Så skal jeg tromle det tørt med tennisballer i tørketrommelen. Det gjør jeg med dyner og puter også, når jeg ikke henger de ut på vinteren, da.

Jeg vasket stoffet før den ble sydd. Hvet ikke hvor godt vatten tåler vask. Er vel fare for at det kan bli ganske deformatert, eller?

Ja, det var det jeg også var redd for, at den kan bli litt deformert..? Samtidig er det jo best å få vasket den sålenge baby skal sove i den/tilbringe mye tid i den...

tror dere tørketrommelen kan puffe opp vatten uten deformering? Andre med erfaring?

Ja, det var det jeg også var redd for, at den kan bli litt deformert..? Samtidig er det jo best å få vasket den sålenge baby skal sove i den/tilbringe mye tid i den...

tror dere tørketrommelen kan puffe opp vatten uten deformering? Andre med erfaring?

Bruk tørketrommel med tennisballer i. Da slåes vatten jevnt rundt i nestet. Dette gjør jeg med puter og dyner også.

Hei! Fikk min fra hun på stokke tok 2,5 uke fra hun posta den til den kom.
Den lukta veeldig røyk så jeg bad om vaske anvisning. 30 grader i maskinen med litt flytende såpe så tørka den så fint på baderomsgulvet. Ble knall bra! Gled deg! :-)

Den lukta veeldig røyk så jeg bad om vaske anvisning. 30 grader i maskinen med litt flytende såpe så tørka den så fint på baderomsgulvet. Ble knall bra! Gled deg! :)

Dersom jeg hadde fått den, hadde hun fått den i retur med beskjed om å returnere pengene mine, eller lage et nytt uten røyklukt!! Tror ikke jeg hadde forhåndsbetalt for noe sånt uansett. Jeg takler ikke røyklukt.

Ekkelt med røyklukt i nestet da! Usj :(

*sniker fra april* For dere som ikke har bestilt enda, men som vurderer det, så har jeg MASSE positivt å si om ei som selger babynest fra instagram "hjertenest" Man får ikke bestilt noe, siden hun hadde termin for få dager siden, men det er "førstemanntilmølla" prinsippet som gjelder, hun legger ut flere om gangen, og stortsett i helgene.. Nestene er NYDELIGE! Men hun skulle ta bestillinger igjen etterhvert. Hun sender dagen etter du bestiller, du får sporingsnr på melding, og nestet kommer iløpet av 4 dager! Hun tar litt mer enn andre. 550,- for nestet, jeg kjøpte en tynn madrass til 100,- i tillegg og 150,- i frakt! Men så verdt det! :)IMG_3201.JPG

ImageUploadedByBV Forum1390634005.742165.jpg
Da var mitt komt i posten fra lille lekre søm og strikk! Bildet ble litt mørkt, men det er lys lilla inni og mørk grå med lyse grå stjerner utenpå :) gleder meg til lillemor kan ligge i det :)

Den lukta veeldig røyk så jeg bad om vaske anvisning. 30 grader i maskinen med litt flytende såpe så tørka den så fint på baderomsgulvet. Ble knall bra! Gled deg! :-)
Sikkelig frustrerende og dårlig synes jeg når man forhåndsbetaler for noe og det tar en evighet før det kommer i posten. De bruker maks en uke på å sende pakker innenlands og ikke 2 og en halv! Og når du først får det så lukter det røyk av det! Jeg ville sagt i fra. Jeg har og kjøpt fra hun fra Stokke og har ventet på babynest'n min i to uker nå. Vis det ikke kommer i løpet av uken krever jeg pengene tilbake! Arrhg blir så eitranes forbannja!! @&kr! Hater røyklukt selv!Haha godt å få ut litt frustrasjon noen plass!:)

Æsj, så ekkelt at det lukta røyk!! Nå har jeg ikke lyst på nestet fra henne en gang kjenner jeg:-/ Håper nesten at mitt lukter røyk så jeg kan sende det tilbake, røyk er jo noe av det verste mtp krybbedød og ikke vet jeg hvor mye som fjernes i vask og hva som evnt henger igjen. Ekkelt!

Ellers takk for tips med tennisballer!:-)

• Liker
Reactions: EJ
Har noen anbefalinger til type stoff i til babynest? Jeg ser mange bruker bomull, men kan andre stoffer også brukes? Noen som er ekstra gode for babyen å ligge i?

Sikkelig frustrerende og dårlig synes jeg når man forhåndsbetaler for noe og det tar en evighet før det kommer i posten. De bruker maks en uke på å sende pakker innenlands og ikke 2 og en halv! Og når du først får det så lukter det røyk av det! Jeg ville sagt i fra. Jeg har og kjøpt fra hun fra Stokke og har ventet på babynest'n min i to uker nå. Vis det ikke kommer i løpet av uken krever jeg pengene tilbake! Arrhg blir så eitranes forbannja!! @&kr! Hater røyklukt selv!Haha godt å få ut litt frustrasjon noen plass!:)
Idag sendte jeg en ny Mail til henne og lurte på hva status var! Jeg skrev at det er over 3 uker siden jeg bestilte, og det er 9 dager siden hun sa hun skulle sende det og at det skulle ta en uke før jeg fikk det! Jeg skrev også at jeg har sett på forumet til Babyverden at flere har bestilt og fortsatt venter, og at nå nærmer terminen min seg med stormskritt, så jeg vil få på plass ting! Jeg kan ikke skjønne at det skal ta så lang tid! Jeg trodde hun hadde disse klare når hun reklamerte for salg i julen, og at det bare var å sende de! Men men... Mulig hun har fått masse bestillinger og ikke rukket unna alt! #utålmodig

Idag sendte jeg en ny Mail til henne og lurte på hva status var! Jeg skrev at det er over 3 uker siden jeg bestilte, og det er 9 dager siden hun sa hun skulle sende det og at det skulle ta en uke før jeg fikk det! Jeg skrev også at jeg har sett på forumet til Babyverden at flere har bestilt og fortsatt venter, og at nå nærmer terminen min seg med stormskritt, så jeg vil få på plass ting! Jeg kan ikke skjønne at det skal ta så lang tid! Jeg trodde hun hadde disse klare når hun reklamerte for salg i julen, og at det bare var å sende de! Men men... Mulig hun har fått masse bestillinger og ikke rukket unna alt! #utålmodig
Ja jeg skjønner deg godt. Begynner nærme seg termin her og og babynest er det jeg mangler! Hun kan ikke si hun har sendt det når det tar så lang tid! Vet bare det er siste gang jeg bestiller fra henne. Bra du sendte Mail. Tenkte skrive akuratt d samme som deg !

Ser at mange selger slike på Facebook der dei allerede er ferdig laga.. Hadde aldri godtatt og måtte vente sååååå lenge - trur eg og hadde krevd at betalinga skulle skje i posten.
Og hadde eg betalt og venta over 2 veker, hadde eg tatt kontakt med info om mitt kontonr og krevd pengane mine tilbake... Dersom det er slik at ho har fått fleire bestillinger enn forventa, er det ikkje verre enn å gi ein beskjed om at det vil ta lengre tid pga stor pågang.
Synes også at når ein lagar/selger ting (spesielt til baby) bør ein forvente at det er i henhold til "forskrifter" - tenker da på røyklukt osv.
Ein anna ting å tenke på er at ein bør vaske stoffet før ein lagar babynestet pga stoffet vil krympe osv...

Hadde hun sendt det tirsdag/mandag som hun sa så hadde det vært her nå.Å når dere sier det stinker røyk kjenner jeg at jeg blir forbanna.Det er jeg ikke intr i da vi sldri har røyka selv.Og det er en vare på lik måte som andre varer

Lukter det røyk skal hun gå det rett i retur vet jeg,å da krever jeg de 350 + 90kr tilbake.Argh

Last edited:
Back
Topp