Babynavn?

Ikke diskutert navn her i huset, men det er jo litt koselig å tenke på. Har jo to fra før som heter Isak og Sara. Korte og tradisjonelle navn som også fungerer internasjonalt. Tenker at tredjemann må ha noe i samme stil og de jeg kommer på i farta er

Anna, Alex, Erik

Ellers synes jeg at f.eks. Jenny og Ingrid er flotte jentenavn.

Vi har ikke begynt å snakke om navn enda, men jeg har jo begynt å tenke litt. Men dessverre har jeg hittils bare funnet ut noen navn jeg ikke vil ha! ;)

Men det med navn er ikke lett og det blir ikke lettere for hvert barn man får! Jeg ønsker at navnene våre skal passe sammen og så selvfølgelig sammen med etternavnet h*nnes. Vi har to jenter fra før. Så navnet til dette "krapylet" skal passe sammen med etternavnet, oss foreldre og søstrene sine navn... Mye å tenke på! :)

Tror vi kommer til å slite med å bli enige om navn! min kjære vil ha noe som begynner på M. og kommende storesøster vil ha en lillebror som skal hete Bjørn :p

Storesøster heter Ine Viktoria, så vil ha noe som passer til, og dobbeltnavn om det blir jente :)
Jeg er veldig glad i Erlend og Eirik. Han er mer på Luke (Star Wars fan delux)...... jeg er ikke heeeelt der.

Men ettersom samboeren min er svensk må vi nok kikke på svenske barnenavn også, når den tid kommer. Masse fine svenske jentenavn :)
Ved du hvor man finder de svanske navnelister ?

før vi en pige skal hun hedde Othilie til mellemnavn og en dreng skal hedde Julius. det er opkalding efter oldeforældre. ud over Elly har vi Nelly, Kamma, Agnes, Elinor, Emmy, Leona og Agnete - "modenavne" fra 1850-1900

Ikke diskutert navn her i huset, men det er jo litt koselig å tenke på. Har jo to fra før som heter Isak og Sara. Korte og tradisjonelle navn som også fungerer internasjonalt. Tenker at tredjemann må ha noe i samme stil og de jeg kommer på i farta er

Anna, Alex, Erik

Ellers synes jeg at f.eks. Jenny og Ingrid er flotte jentenavn.
Isak og Sara er jo begge kristne navn (gamle testamentet?). Er det viktig at det neste navnet også et kristent? :)

Vi har ikke begynt å snakke om navn enda, men jeg har jo begynt å tenke litt. Men dessverre har jeg hittils bare funnet ut noen navn jeg ikke vil ha! ;)

Men det med navn er ikke lett og det blir ikke lettere for hvert barn man får! Jeg ønsker at navnene våre skal passe sammen og så selvfølgelig sammen med etternavnet h*nnes. Vi har to jenter fra før. Så navnet til dette "krapylet" skal passe sammen med etternavnet, oss foreldre og søstrene sine navn... Mye å tenke på! :)
Det er sant... Vi tenker også at det må passe med navnet til storebror og med etternavnene. Men jeg har ikke tenkt på om det skal passe sammen med våre navn.

Back
Topp